دبير چهارمين كنگره شهداي دانشجو و سومين جشنواره ادبي هنري رويش استان يزد از برگزاري برنامه‌هاي اين دوره با ياد شهيد شاخص بسيج دانشجويي كشور از چهارم تا هفتم اسفندماه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 19 February 2018

«سيد حسين راسخي» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري اين دوره كنگره  با ياد شهيد دانشجوي مدافع حرم «شهيد مصطفي صدرزاده»، از برگزاري سومين جشنواره ادبي هنري رويش استان در ذيل اين كنگره با هدف شناسايي دانشجويان هنرمند و آموزش آنها و توليد آثار فاخر خبر داد.

وي با بيان اين كه دبيرخانه جشنواره از تيرماه امسال در دانشگاه فرهنگيان استان فعاليت خود را آغاز كرده و تا 25 دي‌ماه گذشته اقدام به دريافت آثار جشنواره كرده است، تصريح كرد: خوشبختانه استقبال چشمگيري را در استان از اين جشنواره شاهد بوده‌ايم به نحوي كه در مجموع 2050 اثر از 700 دانشجو در موضوعات مختلف پذيرش شده است.

وي محورهاي اين دوره از جشنواره را شامل هنرهاي نمايشي، هنرهاي آوايي، هنرهاي تجسمي، هنرهاي ادبي، فيلم و طراحي و دوخت لياس‌هاي لباس‌هاي ايراني و اسلامي در 20 رشته شامل نقاشي، طراحي پوستر، عكاسي، فيلم كوتاه مستند و داستاني، نماهنگ، تئاتر خياباني، طنز يك نفره، داستان نويسي و فيلم‌نامه نويسي و غيره در 60 موضوع از جمله اقتصاد مقاومتي، دفاع مقدس، سبك زندگي ايراني اسلامي، آرمان خواهي و غيره ذكر كرد.

به گفته مسئول ناحيه بسيج دانشجويي استان از مجموع آثار دريافتي توسط دبيرخانه اين دوره از جشنواره هنرهاي تجسمي با 1528 اثر بيشترين آثار را به خود اختصاص داده و پس از آن هنرهاي ادبي با 300 اثر، فيلم 250 اثر، هنرهاي آوايي 30 اثر، طراحي و دوخت لباس 25 اثر و هنرهاي نمايشي 17 اثر قرار دارند.

راسخي با اشاره به آغاز جشنواره از روز چهارم اسفندماه، از برگزاري جشنواره در مدت سه روز خبر داد و گفت: در روزهاي پنجم و ششم اسفندماه نمايشگاهي از آثار ارسالي در محل دانشگاه يزد داير خواهد شد و نهايتاً شب هفتم اسفندماه با برگزاري اختتاميه جشنواره در حضور خانواده شهيد صدرزاده از برگزيدگان جشنواره تجليل خواهد شد.

وي از برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي تئاتر و فيلم و غيره در حاشيه اين جشنواره نيز خبر داد و ابرزا اميدوواري كرد كه با برگزاري اين جشنواره به جذب استعدادهاي دانشجويي و كادرسازي نيروهاي در تراز انقلاب اسلامي كمك شود.

راسخي در بخش ديگري از سخنانش از شناسايي تاكنون 130 شهيد دانشجو در استان خبر داد و گفت: علاوه بر شناسايي و ثبت آثار اين شهدا، تاكنون دو عنوان كتاب در رابطه شهيدان حسين بخشنده و عبداللهي به چاپ رسيده و دو كتاب ديگر نيز در دست تدوين است.

«محمدعلي سالاري» دبير اجرايي جشنواره رويش نيز از دوران دانشجويي به عنوان يك فرصت طلايي براي پرداختن به بسياري از فعاليت‌ها يا دكرد و گفت: متاسفانه فضاي كنوني دانشگاه‌ها غالباً مانند فضايي علمي است، هر چند اين فضاي علمي نيز مورد نظر نظام و انقلاب نيست و لذا خيلي به موضوعات فرهنگي و هنري توجه نمي‌شود كه خروجي آن نيز چيزي مي‌شود كه اكنون در جامعه شاهد آن هستيم.

وي در ادامه هدف اصلي برگزاري اين جشنواره را صرف تجليل از برترين‌هاي هنري ندانست بلكه مهمترين و اصلي‌ترين هدف را شناسايي هنرمندان مستعد دانشجويي خواند و گفت: در سه دوره گذشته جشنواره، 700 نف دانشجوي مستعد شناسايي شده‌اند كه با بسياري از آنها ارتباط چهره به چهره برقرار شده و اموزش‌ها و حمايت‌هاي لازم نيز صورت گرفته است.

سالاري با بيان اين كه يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي تمدن سازي است، يكي از بهترين ابزارها كه مي‌تواند به صدور انقلاب و آرمان‌هاي آن كمك كند را ابزار هنر ذكر و ابراز اميدواري كرد كه برگزاري چنين جشنواره هايي به جهت‌گيري هنر در راستاي اهداف انقلاب موثر واقع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار