کد خبر: ۵۶۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 18 February 2018

قهرمان دیروز آسیا، پاس دسته سومی امروز...

تیم فوتبال پاس همدان  در پایان مرحله مقدماتی فصل ۹۶_۹۷ لیگ دسته دوم فوتبال کشور به دسته سوم سقوط کرد تا آیینه عبرتی جدید باشد از اقدامات بی تعقل در عرصه ورزش کشور!

به خوبی به یاد دارم یادداشت مشابهی را دو سال پیش‌هنگام سقوط این تیم به لیگ دسته دوم نگاشتم که صدالبته گوش اگر گوش مسئولین ورزشی استان و ناله اگر ناله من ...

پاس تهران که روزگاری  یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های ایران و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های استعدادیابی کشور بود، امروز در حالی به سومین سطح فوتبال ایران سقوط کرد که از همان ابتدای انتقال بی تعقلش به همدان این وضعیت آشفته‌اش پیش‌بینی می‌شد.

کسانی که پاس را قبل از انتقال  به یاد بیاورند حتماً ورزشگاه باکیفیت و مدرن پاس قوانین آن روز‌ها و رفت‌وآمد مربیان بزرگی نظیر دنیزلی را در آن با شنیدن سقوط پاس به دسته دوم حتماً در ذهن مرور خواهند کرد.  

پاس که در سال ۱۳۸۵ با یک تصمیم عجولانه از سوی مسئولان وقت به شهر همدان هبه شد بعد از ۴ سال حضور در سطح اول فوتبال ایران در سال سوم با تصمیمات اشتباه به رده پایین‌تر سقوط کرد و پس‌ازآن هرگز به سطحی که قبلاً در آن حضور داشت بازنگشت این در حالی است که آن‌ها تقریباً در تمام سال‌های فعالیت در فوتبال تهران و سپس لیگ برتر فوتبال ایران یکی از مدعیان جدی قهرمانی بودند و حتی به قهرمانی آسیا نیز رسیدند که آخرین افتخار باشگاهی ایران به این باشگاه برمی‌گردد.

ییانتقال تیم دسته برتری فوتبال به استانی که  شهرستان‌هایش نظیر ملایر، مهد کشتی، ووشو، کبدی، تیراندازی، بسکتبال، تکواندو و... است و سال‌ها اردو‌های تیم ملی و سکو‌های آسیایی، جهانی و المپیکی را از فرزندان بااستعداد خود پرکرده است تصمیمی کاملاً غیر کارشناسی بود و همواره شهرستان‌های مظلوم ورزش دوست استان همدان نظیر ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و... به‌پاس همدان نگاه غول  سیری‌ناپذیری داشتند که تمام اعتبارات و بودجه‌های ورزشی استان را به‌تن‌هایی می‌بلعد...

هرچه که بود گذشت، از بی‌تدبیری مدیران بی‌تجربه و ناکارآمد تا بی‌توجهی استانداری همدان که خود عامل انتقال فاجعه‌بار قهرمان آسیا به استان بود!  

تنها می‌توان امید داشت که در سال‌های بعد شاهد حضور باشگاه ورزشی پاس همدان در تمامی رشته‌های دارای استعداد استان در سطح اول ورزش کشور باشیم، نه‌تن‌ها و تنها فوتبال.

محمود آصفی 
مدرس دوره‌های حقوق ورزشی
منبع: تابناک
برچسب ها: پاس همدان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اگه یه نهاد دولتی ساپورتش میکرد این روزش نمیشد کاش میدادنش مازندران خودم اهل فارسم اما ..چی بگم که مدیر نداریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار