معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال یزد:
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نگاه مسئولین به اشتغال باید یک وظیفه اجتماعی، انسانی و تعهدی باشد گفت: توانایی روستاها در زمینه اشتغال مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 18 February 2018

حمید کلانتری امروز در کارگروه اشتغال استان یزد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به اینکه در جلسه استانداران با رئیس جمهور، استانداران در بحث اشتغال توقعاتی داشتند که اختیاراتشان در استان‌ها افزایش یابد اظهار داشت: اختیاراتی که نیاز بود رئیس جمهور در اختیار استانداران قرار داده و گفتند که اگر نیاز به اختیارات بیشتر باشد، مشکلی برای واگذاری آن نداریم تا بتوانیم کشور را به یک جایگاه ایده آل برسانیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه باید نگاهمان به اشتغال به عنوان یک وظیفه اجتماعی، انسانی و تعهدی که در قبال مردم داریم باشد افزود: این نگاه باید خارج از نگاه مسئولی و مدیریت باشد و همه بدانند که شغل هم جمع کردنی است و حتی اگر می‌توان به نحوی عمل کرد که یک شغل هم ایجاد شود باید تلاش مان را به کار بگیریم و پروژه‌هایی که در هر شهرستانی جوابگو است بررسی و نسبت به انجام کار با سرعت بیشتر عمل شود.

وی تعاون در اشتغال روستایی اولویت به شرکت‌های تعاونی داده شده است گفت: در روستاها فرهنگ تعاونی و مردمی بهتر جواب می‌دهد و اکنون نیز اولویت با تعاونی‌های موجود است.

کلانتری با بیان اینکه اطلاع رسانی به مردم باید مناسب و خوب باشد اظهار داشت: مردم باید خوب توجیه شوند که چه طرح‌هایی ارائه کنند تا به نتیجه دلخواه برسد نه اینکه طرح‌هایی ارائه دهند که در کارگروه‌ها تصویب نشود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جایی که زمینه تشکیل تعاونی وجود دارد حتماً این کار انجام شود گفت:  فرصت محدود است ولی با همت بیشتر برای بهتر انجام شدن کار باید اقدامات لازم انجام گیرد.

وی با تأکید بر اینکه توانایی‌های روستاها باید بررسی شود خاطرنشان کرد: زمانی که زمینه فعالیت روستائیان مشخص باشد می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

کلانتری ادامه داد: البته این کار باید حساب شده و کارشناسانه باشد تا مشکلات برای مردم و دولت ایجاد نشود و این وام مناسب در اختیار افراد ذی‌صلاح قرار گیرد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر یزد گفت: باید علت بیکاری شهرستان به شهرستان بررسی و واقعیت‌ها گفته شود تا بتوان برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام داد.

وی در پایان اضافه کرد: فرمانداران به محض حضور در شهرستان‌هایشان با برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های شهرستانی نسبت به انجام هرچه سریع‌تر بررسی اولویت‌های شهرستان، بتوانند به نحوی عمل کنند که اعتبار اختصاص داده به شهرستان را جذب کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار