مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه و ظرفیت استان یزد است، گفت: توجه به خدمات دانش بنیان لازمه توسعه در یزد است.
کد خبر: ۵۶۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 18 February 2018

اکرم فداکار  پیش از ظهر امروز در هفتمین رویداد ملی استارتاپ دمو شهر هوشمند یزد اظهار داشت: یزد به عنوان دومین استان معدنی و چهارمین استان صنعتی کشور، با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه آب و محیط زیست دارد، به عنوان یک ضرورت به این نتیجه رسیده که به ویژه در حوزه صنعت در برنامه‌ریزی‌های خود تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مزیت یزد در منابع انسانی است و باید در حوزه‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که نیروی انسانی در آن به عنوان محور اصلی مطرح است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد ادامه داد: اگر بزرگان یزد در سال‌های گذشته بنایی نهادند که یزد را چهارمین استان صنعتی کشور مطرح کردند و یزد به یک استان مهاجرپذیر تبدیل شد، الان هم بزرگان یزد به ضرورت تغییر در برنامه‌ریزی رسیده‌اند.

فداکار بر ضرورت تقویت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به عزمی که الان وجود دارد و با استفاده از آسیب‌شناسی‌هایی که صورت گرفته، دولت توانسته جای خودش را به درستی انتخاب کند و بداند چه جاهایی باید بسترسازی کند، چه مواردی ورود کند و از چه حوزه‌هایی پرهیز داشته باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته نه شتاب دهنده‌ای در استان یزد داشتیم و نه برنامه‌ریزی خیلی خاصی مشاهده می‌کردیم ولی الان دو شتاب دهنده قوی در یزد فعالیت دارند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد تصریح کرد: کریدور علم و فناوری، مرکز رشد، مرکز علم و فناوری و موارد مختلف دیگر امروز در یزد با یک ادبیات و یک تخصص در حال فعالیت هستند.

فداکار بیان کرد: به ویژه در حوزه شهر هوشمند که شعار یزد است و برای آن در مدیریت شهری یزد برنامه‌ریزی قوی وجود دارد، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار