گزارش تابناک از افزایش انتقادها به عملکرد نوبخت؛
تابناک / اخیرا عباس عبدی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در واکنش به دفاع نوبخت از افزایش عجیب و غریب نرخ عوارض خروج از کشور نوشت: درآمد دولت از عوارض خروج تقریبا برابر افزایش ۵۰ تومان بر هر لیتر بنزین است.
کد خبر: ۵۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲ 18 February 2018

تابناک / اخیرا عباس عبدی روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی در واکنش به دفاع نوبخت از افزایش عجیب و غریب نرخ عوارض خروج از کشور نوشت: درآمد دولت از عوارض خروج تقریبا برابر افزایش ۵۰ تومان بر هر لیتر بنزین است.

دولتی که در۲مرحله ۱۵۰٪ بر قیمت بنزین افزود و اعتراضی نبود حالا عاجز از افزایش ۵٪ی آن است و به جایش به ۳ برابر کردن عوارض خروج متوسل شده است. فهم اقتصادی و اجتماعی رییس سازمان برنامه همین‌قدراست. با این مدیر آینده اقتصادکشور معلوم است.

 

معاون رییس جمهور یک گیلانی باشد اما بودجه تخصیص یافته به استان ۵۲ درصد و به استان بوشهر ۸۰ درصد! / عباس عبدی:فهم اقتصادی و اجتماعی رییس سازمان برنامه همین‌قدراست؛ با این مدیر آینده اقتصادکشور معلوم است! +کنایه رییس مجلس


گفتنی است محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2، در توجیه افزایش چند برابری نرخ عوارض خروج از کشور، با کنایه به "دارندگی و برازندگی" اشاره کرد و گفت: افرادی که به کشورهای خارجی می روند یک مقدار هم به گردشگری کشور خودشان کمک کنند. ما از آن ها سپاسگذاریم و این را یک مشارکت عمومی در توسعه زیرساخت های گردشگری کشور تلقی می کنیم، به همین خاطر هم در بودجه سال ۹۷ برای گردشگری منابع ویژه ای درنظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: زمینه توسعه برای گردشگری در داخل کشور فراهم شده است، با این حال همه گلایه دارند چرا به موزه‌ها و آثار باستانی رسیدگی نمی‌شود. سازمان میراث فرهنگی نیز انتظار دارد برای جذب گردشگر فرصتی را ایجاد کنیم، اما همه باید در این مورد مشارکت داشته باشیم، همانطور که به کشورهای دیگر می‌رویم، به کشور خودمان هم بپردازیم و زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کنیم.

نوبخت همچنین گفت: در همه دنیا اینگونه است، رییس جمهور یکی از همین کشورهای همسایه اعلام کرد که نه تنها هتل‌ها، بلکه راه‌ها و جاده‌ها را بخش خصوصی می‌سازد و دولت هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کند. ما هم می‌توانیم چنین مشارکتی داشته باشیم.

 

در جلسه روز گذشته مجلس...

 

حمید پورمحمدی در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته(شنبه) مجلس که برای دفاع از بندی از لایحه بودجه پشت تریبون حاضر شده بود، قبل از بیان صحبت‌هایش با اشاره به بحث صبح امروز خدری و دلخوش نمایندگان دو استان بوشهر و گیلان، گفت: همکاران من در سازمان برنامه خواهش کردند که از شأن کارشناسی آنها دفاع کنم.

وی ادامه داد: نگران این هستم که نمایندگانی که به دولت اعتماد کردند گمان کنند منابع دل‌بخواهی توزیع می‌شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به مقایسه‌ای از بودجه‌های تخصیص یافته به دو استان گیلان و بوشهر در سال ۹۵ و شش ماه اول سال ۹۶ پرداخت و گفت: در سال ۹۵، ۱۱۲ میلیارد تومان به استان گیلان و ۲۸۵ میلیارد تومان به استان بوشهر بودجه اختصاص یافته یعنی بودجه تخصیص یافته به استان گیلان ۵۲ درصد و به استان بوشهر ۸۰ درصد بوده است.

پورمحمدی افزود: این میزان در شش ماه اول سال جاری در استان گیلان ۳۲۳ میلیارد تومان و در استان بوشهر ۴۴۴ میلیارد تومان بوده است یعنی بودجه تخصیص یافته در استان گیلان در شش ماهه اول سال ۹۶، ۴۰ درصد و در استان بوشهر ۴۱ درصد بوده است.

وی در پایان گفت که هزینه‌های جاری استان گیلان ۹۱ درصد و هزینه‌های جاری استان بوشهر ۹۲ درصد در شش ماه اول سال ۹۶ بوده است.

در جلسه علنی نوبت صبح برای مدتی مجلس شاهد درگیری لفظی میان نمایندگان صومعه‌سرا و بوشهر بود.

خدری نسبت به عدم اختصاص بودجه مناسب در استان بوشهر انتقاد کرد و این استان را با بودجه تخصیص یافته به استان گیلان مقایسه نمود و گفت که در استان گیلان صددرصد بودجه تخصیص یافته که این میزان در استان بوشهر کمتر از نصف بوده است.

صحبت‌هایی که با واکنش برخی از نمایندگان استان گیلان روبرو شد به طوریکه کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا با اخطاری گفت که متاسفم هیات رییسه به یک نفر که معرکه می‌گیرد و داد و فریاد می‌کند اجازه سخن گفتن را می‌دهد.

 

کنایه مدتی قبل رییس مجلس به نوبخت!

 

بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (سه‌شنبه، 17 بهمن) قوه مقننه در تذکری گفت: یکی از معاونان رئیس‌جمهور توئیت‌پراکنی و شأن مجلس را خدشه‌دار کرده است.

تاجگردون: شاکله بودجه 97 در کمیسیون تلفیق تغییر نکرد
به حال دولت و نمایندگانی که می‌خواهند بودجه 97 را ببندند غصه می‌خورم

وی ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور در توئیت خود نوشته است که امروز کمیسیون تلفیق و مجلس به‌بهانه تصویب بودجه، میدان‌دار تغییر قوانین کشور شده و همه چیز را تغییر داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: متأسفم که بگویم که ایرادات لایحه بودجه را در مجلس اصلاح کردیم، این مسئله پایین‌تر از آن است که یک معاون رئیس‌جمهور چنین حرف‌هایی بزند.

علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را به‌عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده تهران، اظهار داشت: این کار نادرست است، مگر لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد، خیلی منقح بود که توقع دارند ما همان را تصویب کنیم؟

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده و مواردی از آن که اصلاح شد نیز مشخص است، مگر ما چه‌چیزی را تغییر دادیم و چرا برخی با صحبت‌هایشان، جامعه را به‌هم می‌ریزند؟

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه چندی پیش با انتشار مطلبی در فضای مجازی نسبت به مصوبات مجلس درباره بودجه 97 انتقاد کرده بود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سپاسگزار نه سپاسگذار، تابناک جان دقت کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بيان نوبخت دربرابر اين ملت عزيزنامناسب مي باشدتذكرداده شود خواهش مي كنم حتما چاپ نماييدباتشكر......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار