کد خبر: ۵۶۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ 16 February 2018
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پتروشیمی بویراحمد همه مجوزهای لازم را اخذ کرده است، گفت: تمام سرمایه گذاری 8600 میلیاردتومانی این پروژه توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.
داریوش دیودیده در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل استان از سایت مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد با بیان اینکه این مجتمع با سرمایه گذاری 8600 میلیارد تومان احداث می شود، اظهار کرد: تمامی این سرمایه توسط سرمایه گذار و مجموعه هایی که به کمک وی خواهند آمد، تامین خواهد شد.
وی افزود: حجم تولید این پتروشیمی بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار تن است و خوراک آن هم گاز طبیعی است که از خطوط لوله که در فاصله یک کیلومتری مجتمع قرار دارد، تامین می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محصولات تولیدی در یک واحد از پتروشیمی دنابویراحمد در خطوط تولید دیگر آن نیز کاربرد دارد، تصریح کرد: این پتروشیمی یک زنجیره تولید را تشکیل می دهد و به جز گاز طبیعی که مجوز آن هم صادر شده، هیچ خوراک دیگری نیاز ندارد.
دیودیده از ایجاد هزار و 300 شغل مستقیم در زمان بهره برداری و حدود پنج هزار شغل در زمان ساخت خبر داد و اذعان کرد: این پتروشیمی نقش مهمی در صنعت استان خواهد داشت و ایجاد صنایع پایین دستی، شرکت های تاسیساتی و مراکز تحقیق و توسعه بخشی از تاثیرگذاری پتروشیمی دنابویراحمد در آینده صنعتی استان است.
وی ایجاد ارزش افزوده برای گاز را از آرزوهای دیرینه مسئولان و مردم استان خواند و خاطرنشان کرد: این آرزوی دیرینه در قالب مجتمع پتروشیمی دنابویراحمد محقق خواهد شد و ما می توانیم از قدیمی ترین خط لوله گاز ایران که از کنگان می آید حدود شش درصد بهره برداری کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منطقه سقاوه به یک منطقه صنعتی و اقتصادی تبدیل می شود، عنوان کرد: از نظر زیست محیطی و سلامت هیچ نگرانی وجود ندارد  و هر شرایط و ضوابطی که برای اجرای این پتروشیمی لازم بوده، رعایت شده و مجوزها اخذ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار