امام جمعه تبریز:
امام جمعه موقت تبریز گفت: قیام 29 بهمن مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و مردم آذربایجان در این قیام برای انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۵۶۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 16 February 2018
 

آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تشکر از حضور مردم تبریز و کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور نشان از پیام تماشایی وحدت‌آمیز مردم به رهبر معطم انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی، حضور تماشایی و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن در ایران اسلامی به ویژه در تبریز و آذربایجان را نشان اقتدار ملی و برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: حضور گسترده مردم نشان می‌دهد که این انقلاب را از خود می‌دانند.

 آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت‌: قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ به فراخوان شهید محراب آیت‌الله قاضی انجام شد که جرقه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ شد و شهرهای دیگر نیز به تبع این قیام مشت محکم بردهان رژیم طاغوت زدند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به مردم آذربایجان در خصوص قیام مردم تبریز که فرمودند، ملت آذربایجان با حرکت انقلابی خود و سردادن شعار مرگ برشاه، خط بطلان بر حیات رژیم ستم‌شاهی کشیدند که در نهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، گفت: تبریز همواره در طول تاریخ نقش بی‌بدیل خود ایفا کرده است.

آل‌هاشم، قیام 29 بهمن تبریز را از دیگر ثمرات مبارزات ملت آذربایجان برشمرد و اضافه کرد: قیام مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و مردم آذربایجان در این قیام برای انقلاب اسلامی ایران سنگ تمام گذاشتند تا اینکه ستون فقرات رژیم پهلوی با این قیام شکسته شد و این انقلاب در 22 بهمن سال 1357 به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: خروش مردم تبریز در قیام 29 بهمن سال 1356 از جمله برگ‌های زرین تاریخ ماست و نقطه عطفی برای پیروزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1357 بود که پیروزی را تسریع کرد که ما به آن افتخار می‌کنیم و همه اینها در سایه عشق به وطن، ایمان و ولایتمندی مردم آذربایجان حاصل شده است. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امسال مردم تبریز همانند سال‌های مشابه در ۲۹ بهمن به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب خواهند رسید و از بیانات ایشان بهره‌مند خواهند شد.

آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه دوم و رحلت حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: از همگان خواست این ایام را در شأن این بانوی بزرگ برگزار کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با حضرت فاطمه زهرا(س) فرموده‌اند که حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد فردی و اجتماعی الگوی سعادتمندی برای زنان و مردان هستند و بعد شخصیتی و کرداری این بانوی بزرگ باید مدنظر باشد که سعادت دنیا و اخرت در آن است.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :