همه ی این اتفاقات و بسیاری از اینگونه مشکلات ، وضعیت ناخوشایندی را به اذهان متبادر می کند و در میان دلسوزان استان این ترس را بوجود می آورد که اگر آقای استاندار هر چه سریعتر کارگروهی فعال را برای بررسی اینگونه مشکلات و پیدا کردن راهکاری برای آن ها پیگیری نکند ، به طور حتم مدیریت در استان گره خواهد خورد و هیچ چیزی در مسیر خود راه نخواهد پیمود !
کد خبر: ۵۶۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 16 February 2018

صبح امروز در اقدامی عجیب و شک برانگیز همراه با حاشیه های بسیار آزمون استخدامی نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی در برخی حوزه ها برگزار نشد تا حواشی بعدی به سراغ آن آمده و هر کس به نوبه خود اظهارنظری کند اما در این بین آنچه مهم است ، عدم توجه مسئولین کلان استان به انتقادات شدید آیت الله ملک حسینی از بی عدالتی ها در استان پس از سخنرانی بی سابقه وی در خصوص وضعیت اسفبار پارتی بازی در استان بود.

در روز 14 دی ماه همزمان با بسیاری از نقاط کشور راهپیمایی در شهر یاسوج بر علیه اغتشاشگران برگزار شد که سخنران این مراسم آیت الله ملک حسینی بود. در این مراسم آیت الله ملک حسینی سخنان صریح و بی پرده ، توام با انتقادات شدیدی را بر نحوه مدیریت و پارتی بازی ها در استان مطرح کرد .

پیمان‌ها در وسط راه تغییر می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نابرابری‌هایی وجود دارد که چه کسی این نابرابری‌ها را پاسخ خواهد داد، نابغه‌ها و نخبگانی هستند که بیکار هستند اما در عوض کسانی که نبوغ آنچنانی ندارند به کار گمارده شده‌اند. بیچاره در آزمونی اول شده ولی در گزینش کمرش را شکستند.

وی با اشاره به قانون بودجه گفت: اگر قانون بودجه درست باشد چنانچه نتوانیم عدالت را بر اساس شاخص‌ها تعریف کنیم آیا مردم به ما لبخند می‌زنند.اعتراضی مردمی که همه پذیرفتیم خیز مردم علیه مسؤولان در اعتراض به فقیر نبود بلکه خیز انقلاب علیه کسانی بود که مدعی انقلاب بودند اما هیچ کاری نکردند.این فریاد مردم علیه همه مسؤولانی است که باید اصلاح شوند.

بی توجهی به انتقادات آیت الله ملک حسینی و گره خوردن مدیریت در استان / اگر به تظلم خواهی آن جوان پاسخ می دادید کار به اینجا نمی کشید!

آیت‌الله ملک‌حسینی بیان کرد: مردم هرگز نگاه گرایشی نخواهد داشت و دولت‌ها را تفکیک نمی‌کنند نگاه آنها به حاکمیت است اگر گفته شود مشکلی قابل حل نیست می‌پذیرند اما هرگز باندبازی و سهم‌خواهی، اختلاس و تبعیض‌ها، تحقیرها را نمی‌پذیرند.

وی عدم شفافیت‌سازی را موجب افزایش فساد دانست و افزود: مردم می‌شنوند پیمان‌ها در وسط راه تغییر می‌کند ناراحت و عصبانی می‌شوند، ناراحت می‌شوند که نالایق‌ها به صد بهانه تشویق و ستایش می‌شوند و لایق‌ها به بهانه‌هایی کنار گذاشته می‌شوند.

جوانی که مسئولان کمرش را شکستند

در آزمون استخدامی امسال آموزش و پرورش تعدادی از نیروهایی که در آزمون علمی رتبه اول را کسب نموده بودند در مصاحبه که بوسیله دانشگاه فرهنگیان برگزار شد ، به طور مشکوکی با نمرات پایین مواجه شدند به گونه ای که یکی از این جوانان که رتبه اول آزمون علمی را کسب کرده بود اما نفر سوم به لطف نمره مصاحبه نفر اول آزمون معرفی و به استخدام آموزش و پرورش درآمد ! تا به همین راحتی آینده ی یک جوان به وسیله عده ای بر باد رود.

آن روزها این جوان تظلم خواهی و اعتراضات زیادی  را به صورت مکتوب برای همه ی مسئولین کلان استان فرستاد اما هیچ یک حتی استاندار هم کوچکترین اقدامی ننمود! و نتیجه آن شد که امروز هیچ اعتمادی به برگزاری آزمون ها بر جامعه کهگیلویه و بویراحمد حاکم نیست!

آزمون مشکوک علوم پزشکی

در سال های اخیر آنقدر آش تخلف و تقلب و پارتی بازی در استخدام ها شور شده است که تقریبا برای همه ی مسئولین جا افتاده است که اگر بر مسندی گذاشته می شوند فقط به هدف کمک به قوم و قبیله و خویشان خود است نه خدمت به عموم!صحنه گردانی سیاسیون،مسئولین و برخی رسانه فقط حول برخی از همین مسائل قوم گرایی می چرخد و متاسفانه هیچ مقام اجرایی هم در این خصوص اقدامی صورت نمی دهد و یا اینکه نمی خواهد اقدامی انجام دهد.

صبح امروز آزمون علوم پزشکی در حالی برگزار شد که از همان لحضات اول به حاشیه رفت و در برخی حوزه ها برگزار نشد! و حرف و حدیث هایی را هم در رسانه ها در پی داشت به گونه ای که برخی رسانه ها در تحلیل های خود اینگونه آورده اند که متخلفان استخدام های فامیلی وقتی شرایط برگزاری آزمون را دیدند و دست خود در اقدامات خلاف را خالی دیدند با صحنه گردانی مدیریت شده تلاش نمودند آزمون را برهم بزنند و دلایل آن ها هم وجود پلاکاردهایی در محل آزمون بود و این افراد معتقدند که وجود این پلاکاردها در محل آزمون برنامه ریزی شده بوده است.

 تمجید از رئیس دانشگاه علوم پزشکی

تسنیم در این زمینه به حمایت از دانشگاه علوم پزشکی اینگونه مطلب نوشت : در حالی که در گذشته نیروهای شرکتی مورد نیاز تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بدون برگزاری آزمون و ضوابط خاصی جذب می‌شدند و این مسئله نگرانی و اعتراض مردم را نیز به همراه داشت اما اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصمیم گرفت با یک تابو شکنی رعایت عدالت را حتی در استخدام‌های شرکتی رعایت کند آزمونی که بنا به دلایل نامشخص ناتمام ماند.

مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچون گذشتگان می‌توانست بدون برگزاری آزمون، نیروهای سفارشی نمایندگان مجلس و سیاسیون را جذب کند و دیگر نیازی به دادن این همه هزینه و تقابل نباشد اما ماند تا برای مردم هر هزینه‌ای را به دل و جان بخرد.

امروز 3 هزار و 607 داوطب در آزمون نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی بر سر 182 جایگاه در دو دانشگاه یاسوج و آزاد اسلامی به رقابت نشستند که از این تعداد یک هزار و 900 نفر خانم در دانشگاه یاسوج بدون هیچ مشکلی به رقابت پرداختند ولی سوالات تخصصی داوطلبان آقا در دانشگاه آزاد نرسید و این آزمون نیمه تمام ماند.

البته نوشتن پلاکاردهای انتقادی در دست برخی داوطلبان و شاید غیر داوطلبان این مسئله را در ذهن متبادر می‌کند که احتمال یک برنامه از پیش طراحی شده نیز باشد زیرا حتی یک راننده نیز می‌توانست در روند برگزاری این آزمون هنگام انتقال سوالات خلل وارد کند.

شاید افرادی که در گذشته بدون هیچ ضابطه‌ای فامیل، دوست و بستگان خود را به بدنه دانشگاه به عنوان نیروی شرکتی اضافه می‌کردند نیز از این روند نگران بوده و خواسته‌اند گربه را جلوی حجله سر ببرند تا دیگری مدیری نتواند از برگزاری آزمون شرکتی حرفی بزند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی در کمترین زمان ممکن خود را به محل برگزاری آزمون رساند تا بلکه بتواند شرایط را آرام کرده و با تاخیر چند دقیقه‌ای آزمون سوالات تخصصی را برگزار کند اما امکان ادامه روند امتحان با وجود داوطلبان عصبانی وجود نداشت.

بنا به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این آزمون ابطال شده و بزودی بدون گرفتن هیچ گونه‌ای هزینه‌ای از داوطلبان مجدد برگزار می‌شود و البته دلیل خلل در روند برگزار آزمون بررسی و با مسببان برخورد می‌شود.

 ورود سرپرست فرمانداری بویراحمد به موضوع

از طرف دیگر برخی رسانه ها که همیشه به انتقاد از علوم پزشکی می پردازند هم نوشتند: در جلسه آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد،بعد از توزیع سوالات عمومی ،متقاضیان زمان زیادی را برای دریافت سولات تخصصی صرف می کند که بعد از مدت زمان طولانی اعلام می شود که سوالات تخصصی لو رفته است و توزیع نخواهد شد.
 
در دیگر خبرهای رسانه های منتقد علوم پزشکی آمده است: بدنبال برگزاری نیمه تمام همراه با حاشیه های فراوان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،فرماندار بویراحمد در محل برگزاری آزمون واقع در دانشگاه آزاد یاسوج حاضر شد.

شاهرخ کناری در گفت و گو با فصلی نو بیان کرد: در جریان جزییات برگزاری آزمون نیستم اما واضح است که دانشگاه علومپزشکی در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

کناری افزود :دانشگاه باید قبل از شروع آزمون مکاتباتی را با ما انجام می داد و یا اطلاع رسانی می کرد،که متاسفانه هیچ کداماز این موارد را انجامنداد.

کناری گفت : الان نیز شرایط خیلی بدی حکمفرما شده است ،و ظاهرا ادعا شده است که سوالات به متقاضیان نرسیده است .

وی گفت: باید از قبل سوالات در محل برگزاری آزمون قرنطینه می شد که باز هم انجام نگرفته است و اعلام می کنم که این آزمون از نظر ما باطل است.

 گره خوردن مدیریت در استان!

اما همه ی این اتفاقات چند سال و چند ماه اخیر ، انتخاب های شبهه برانگیز استاندار خصوصا در مورد افرادی که به شدت در افکار عمومی به زد و بندهای قومی و قبیله ای شهره بوده اند ، عدم توجه و نظارت کافی در برگزاری آزمون های استخدامی ، کوبیدن برخی رسانه ها بر طبل قوم گرایی ، عدم شفافیت در توزیع متوازن بودجه و پست های مدیریتی و بسیاری از اینگونه مشکلات ، وضعیت ناخوشایندی را به اذهان متبادر می کند و در میان دلسوزان استان این ترس را بوجود می آورد که اگر آقای استاندار هر چه سریعتر کارگروهی فعال را برای بررسی اینگونه مشکلات و پیدا کردن راهکاری برای آن ها پیگیری نکند ، به طور حتم مدیریت در استان گره خواهد خورد و هیچ چیزی در مسیر خود راه نخواهد پیمود !

و در پایان تشکیل کارگروهی برای بررسی پشت پرده های اتفاقات استان و همچنین توجه به وضعیت آنچه باعث بی اعتمادی شدید در سطح جامعه شده است از اقدامات فوری است که دکتر احمدی نباید از کنار آن بی توجه بگذرد چرا که هر روز که بگذرد وضعیت وخیم تر خواهد شد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
فساد سیستماتیک
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
استاندار هم چيزي بارش نيست اولش كه اومد دوتا داد و بي دادي كرد و تموم خدا ازشون نگزره كساني كه حق جووناي مردم رو پايمال مي كنن بدونين كه هممون مي ميريم و هيچي با خودشون نمي برن
دارابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
هنوز اولشه...ظلم و بی عدالتی سراسر کشور و استان رو فراگرفته پس ما چه گناهی کردیم که به جای وصل نیستیم کی باید پاسخگو باشه..چرا هیچ کسی پیدا نمیشه که جلو این همه حق خوری ها رو بگیره..مسؤلین بترسین از روزی که صبر و تحمل مردم تموم بشه
میلانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
هروز مصاحبه میکنید و از تریبونهای که دارید فقط شعار میدید..با جملات و کلمات قشنگ که فرجی نمیشه....... ..........پس چرا کاری نمیکنید....هر روز حرف و حرف... ما عمل میخواهیم..اگر که توان ندارید تکلیف خود و مردم را معلوم کنید.. بابا بخدا دیگه خسته شدیم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
خدايا خودت به داد اين جوونا برس كه دارن چوب خيانت و فساد و بي كفايتي مسئولين بي لياقت رو ميخورن ، جووناي مردم دارن مثل شمع آب ميشن از بيكاري .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
خدا لعنت کنه مسئولی که فقط حرف می زنه و عمل نمی کنه اون دنیا دیره انشاالله حق های که پایمال کردین تو همین دنیا جواب بدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
استاندارش فقط حرف می زنه هرکی به فکر پست حقوق چند میلیونی ش کی کار و مردم بدبخت جوانهای تحصیلکرده بیکار داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دروود بر آقای ملک حسینی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مملکت در اسارت نفوذی ها و دو تابعیتی است و دلالی و رانت و پارتی هم بر استعدادها و افکار و اندیشه های مرغوب سایه انداخته است. برای عفونت زدایی مملکت از این میکروب ها نیاز به یک اراده انقلابی اول انقلاب ودوران جنگ است
سینا حجازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
این دیگه ی فاجعه هست.. ما این همه خون ندادیم که برگردیم سر نقطه اول.... الان دیگه طوری شده که اگه پارتی نداشته باشی هیچ جایگاهی تو این سیستم و جامعه نداری... من اون جونی رو که تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش حقشو مصاحبه گرا ظالم خوردن میشناسم... بخدا اگه همین فردا باز امتحان بگیرند باز نمره علمیش از همه بالاتره.. ولی چکار کنه بیچاره که به هیچ جای وصل نیست و مثل آب خوردن حقشو خوردن..مسؤلین استانی هم فقط پاسکاری میکنن برا هیچکس اصلا مهم نیست..بدبخت و بیچاره ما جونای تحصیلکرده و تنها که دستمون به هیچ جا بند نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
جناب استاندار اگه راست ميگي و ميخواي نشون بدي مرد عملي مشكل اين جووني كه ميگن پيگيري كن هر چندبه شما اميدي نداريم ولي يه لحظه خودتون رو جاي اين جوونا بذارين مگه اين جوونا چه گناهي دارن بترسيد از آه مظلوم ...
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
خون دادیم اینهمه شهید دادیم خان کدخدا نباشه اما باز ...مسئولین با کاراتون جونا رو از انقلاب ناامید کردین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تمام جوانان رو از دین و مملکت زده کردند من نمی دونم چرا مسئولان اینقد بی پروا ظلم و فساد می کنند اصلا اینگار انقلابی تو کار نبوده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار