شهردار تبریز:
شهردار تبریز، با اشاره به این‌که توزیع کاربری در شهر تبریز، با مشکلاتی مواجه است، گفت: توزیع کاربری‌ها در شهر تبریز طوری اتفاق افتاده که شهروندان مدام، مجبور به سفرهای درون‌شهری متعدد هستند.
کد خبر: ۵۶۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 15 February 2018
 

ایرج شهین‌باهر در مراسم ورود ۷۵ دستگاه اتوبوس جدید و نوساز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اشاره به این‌که شهرداری، نمی‌تواند به تنهایی در حمل‌ونقل عمومی تحول‌آفرین باشد، اظهار داشت: حمل ونقل عمومی، یکی از شاخص‌های توسعه است و عموم دستگاه‌های اجرایی باید در کنار هم، این شاخص را پیگیری را کنند.

وی با تاکید بر این‌که ادارات سطح شهر باید سرویس‌های خود را فعال کنند، افزود: متاسفانه تعطیلی اکثر سرویس‌های کارمندی، موجب شده روزانه صدها خودروی شخصی در نقاط مرکزی شهر توسط کارمندان پارک شود؛ این مشکل باعث شده عملاً جایی برای پارک ارباب‌رجوع باقی نماند.

شهردار تبریز، با اشاره به این‌که توزیع کاربری در شهر تبریز، با مشکلاتی مواجه است، اظهار داشت: توزیع کاربری‌ها در شهر تبریز طوری اتفاق افتاده که شهروندان مدام، مجبور به سفرهای درون‌شهری متعدد هستند.

وی تصریح کرد: در برخی کاربری‌های کلان مثل فضاهای تفریحی، شاهدیم که از تمام جهت‌های شهر راهی تفرجگاه ائل‌گلی می‌شوند که این تمرکز، طبعاً موجب تراکم ترافیکی و آلودگی هواست؛ در برخی کاربری‌های درمانی و خدماتی نیز با همین مشکل مواجهیم و در تلاشیم تا با همراهی سرمایه‌گذار، مراکز درمانی خیابان ۱۷ شهریور را در یک برنامه میان‌مدت، سامان‌دهی و به شهرک سلامت هدایت کنیم.

شهین‌باهر با اشاره به مشکل توزیع کاربری‌های اداری خاطرنشان کرد: با توجه به مرکزیت استان، شاهد حضور شهروندان تبریز و مدیران و مردم دیگر شهرهای استان در مرکز تبریز و محدوده استانداری و بازار هستیم.

شهردار تبریز اظهار داشت: مطابق یک برنامه مشخص می‌توانیم این وضعیت را اصلاح کنیم تا افرادی که  از سایر شهرهای استان برای حضور در استانداری، وارد تبریز می‌شوند، بدون نیاز به حضور در مرکز شهر، امورات اداری خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ورود ۷۵ دستگاه اتوبوس نوساز و جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: ویژگی مهم بهره‌برداری ناوگان جدید این است که عموم این اتوبوس‌ها در مسیر مناطق کم‌برخوردار به کار گرفته خواهد شد.

شهین‌باهر ورود مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی را از برنامه‌های پیش‌رو خواند و گفت: مینی‌بوس با توجه به مدت ایست کم و امکان تردد در مسیرهای کم‌عرض، می‌تواند در بخش‌هایی مشخصی از شهر، نقش تسهیل‌کننده داشته باشد.

وی توجه ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان به مسائل حمل‌ونقل عمومی را مایه دلگرمی دانست و یادآور شد: استفاده ایشان از حمل‌و‌نقل عمومی در برنامه‌های روزانه، الگویی است که امیدواریم مورد توجه عموم مسئولان و شهروندان قرار بگیرد.

شهردار تبریز با بیان این‌که امکانات شهری، کاملا در خدمت مردم است، گفت: خوشبختانه مردم به مسائل مختلف شهر به ویژه در مورد حیف و میل بخش‌های خدماتی، حساس هستند و واکنش نشان می‌دهد؛ این مشارکت و مسئولیت‌پذیری، مزیت مهمی است که باید مورد توجه مدیران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار