کد خبر: ۵۶۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 15 February 2018

تابناک / صبح امروز پنجشنبه بیست و ششم بهمن ماه سومین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی فرماندار رشت، و با حضور محمدصادق حسنی و کوچکی نژاد دو تن از نماینده رشت و جمعی از مدیران دستگاههای دولتی شهرستان رشت برگزار شد.

سید محمد احمدی فرماندار رشت در این جلسه در خصوص اعتبارات پروزه های استانی اذعان داشت: در بحث استانی ۳۴ میلیارد و ۶۴۲ میلیارد پروژه تعریف شده تا امروزبا تخصیص ۵۰ درصد ، در بحث متوازن ۹ میلیارد ۷۳ و ۷۰۰ هزار تومن با میانگین ۵۰ درصدی و جز ۴۷ نودو شش میلیارد و۹۴۵ میلبون و ۹۰۰ هزار تومن با میانگین ۳۰ درصد محقق شده است.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه این جلسه از مهم ترین جلسات شهرستانی است که در مورد توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای شهرستان تصمیم گیری می کند گفت : علاوه بر پروژه های عمرانی , بررسی درخواست های واصله و سمت دهی و هدف گذاری برنامه ها و پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه های نیمه تمام بر عهده این کمیته است .

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت افزود: برای برطرف کردن نیازهای مردم شهرستان رشت نیاز به یک عزم ملی داریم و در این مسیر توسعه باید همدیگر را یاری کنیم.

احمدی با بیان اینکه مدیران دستگاه باید مطالعات دقیقی در مورد برنامه های کوتاه مدت و میان مدت خود داشته باشند خاطرنشان کرد: این جلسات و توضیحات ملاکی مناسب برای ارزیابی بودجه ۹۷ است و در تدوین بودجه سال جدید خودم به شخصه ورود خواهم کرد .

وی ادامه داد: ۷۲۲ پروژه با مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان برای شهرستان رشت است که از این میزان ۳۵ میلیارد استانی است.

احمدی با تاکید بر اینکه مدیران باید به طور مستمر بر پروژه ها نظارت داشته باشند گفت:مدیران همکاری خود را با کمیته نظارتی بر کیفیت پروژه های فرمانداری داشته باشند و در نهایت پروژه ها را به موقع شروع کنند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به مشکلات موجود در عرصه بودجه نویسی تصریح کرد: وقتی وارد عرصه بودجه نویسی در خانه ملت میشویم ، متوجه خواهیم شد این بودجه ها با چه سختی هایی تنظیم می شود لذا امروز مدیران باید تعریف پروژه های کاربردی نسبت به جذب و تخصیص بودجه دستگاههای خود اگاهانه عمل نمایند.

وی افزود: تدوین بودجه سال ۹۷ بودجه تصادفی نخواهد بود در ماده ۲۳ الحاق ۲ یک قانون ما تونستیم سه پروژه بزرگ احداث کتابخانه مسکن مهر، تامین اب و طرح ساحلی را در شهر رشت به تصویب برسانیم.

او با اشاره به اینکه اعتبارات بعضی ازدستگاههای شهرستانی به نسبت اعتبارات استانی کمتر است ،گفت: این دستگاههای دولتی شهرستان باید در تعریف پروژه و تخصیص بودجه و اعتبار بیشتر تلاش کنند.

احمدی ضمن اظهار گلایه از عدم حضور برخی دستگاهها در کمیته های تخصصی فرمانداری گفت: عدم حضور در جلسه کمیته برنامه ریزی در راستای تعریف بودجه اعتبارات دستگاههای شهرستانی یعنی بی توجه ای به بودجه آن دستگاه از جلسه آینده عدم حضور هر دستگاهی غیرقابل توجیه است. ازامروزبرای دستگاههای غایب از جمله ورزش و جوانان نیز برنامه ریزی های در راستای تخصیص بودجه درنظر گرفته خواهد شد.

عدم احساس وظیفه مدیران دستگاههای اجرایی باعث بدگویی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

دکتر محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در خانه ملت ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم رشت در راهپیمایی اذعان داست: مردم ثابت کردند که با این همه مشکل اقتصادی موجود در شهر همچنان پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.

وی با تاکید بر انجام وظیفه مردم تصریح کرد: امروز مدیران باید با اشنایی کامل از وظایف در خدمات رسانی به مردم بیش از پیش گام بردارند چرا که هرجا مردم نقصانی در ارائه خدمت مشاهده کنند نسبت به دولت و نظام بی اعتماد می شوند.

محمد صادق حسنی با تاکید بر مسدود شدن جاده رشت به تهران در تعطیلات هفته قبل گفت: مردم به دلیل بسته شدن و عدم احساس وظیفه یک مدیر مجبور شدند به نظام بدگویی داشته باشند.

خواب سنگین دستگاههای نظارتی در عملکرد شرکتهای خدمت رسان

جبار کوچکی نژاد با تاکید بر پیشی گرفتن مردم از مسئولین گفت: مردم از فساد و رانت بشدت گله مند هستند. مجلس در قانون برنامه برای کاهش بروکراسی اداری تلاش مجدانه ای دارد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت، دین رهبری و مردم را سه عنصر تشکیل دهنده پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز دشمن با ورود در دل و فکر مردم سعی در تخریب نظام دارد.

وی افزود: مجلس در بحث بودجه درامدها را تمام کرد و با توجه به کاهش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی در سال نود و هفت ۳۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرستان رشت درنظر گرفته شده است.

کوچکی نژاد با تاکید بر نقش یارانه ها در زندگی مردم تصریح کرد: مجلس در این موصوع نیز با احتیاط ورود کرده و دولت هم سعی کرد که ۲۳ هزار میلیارد را به صورت نقد به مردم دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: مجلس با توجه به افزایش فروش بنزین در سال ۹۷ و … با افزایش ۷ هزار میلیاردی این واریز را ۳۰ هزار میلیارد رساند.

او گفت: همچنین ۷۰۰۰ میلیارد برای باز توزیع فقرا .و نیارمندان کمیته امداد و بهزیستی، ۳ هزار میلیارد برای بهداشت و ۳ هزار میلیارد برای گندم و نان تعریف شده است.

وی با اشاره به وجود مناقشه بین دولت و مجلس گفت پیش بینی مجلس این است که ۱۰۹ هزار میلیارد تومن در این سازمان هدفمندی یارانه ها درامد داریم.

کوچکی نژاد با تاکید براتمام تحقیق و تفحص در صندوق فرهنگیان توسط مجلس خاطرنشان کرد: امروز دیگر خود فرهنگیان وارد عرصه انتخاباتی هیئت مدیره صندوق فرهنگیان شده اند.

او گفت: در بخش اسناد خزانه ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد دولت باید اسناد خزانه صادر کند، که البته این چندان خوشایند نیست. چون این به نوعی بدهی است.

کوچکی نژاد اذعان داشت: پیمانکاران در مجموع ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکارند و بانکها هم به بانک مرکزی بدهکارند و لذا با اوردن حکمی این کار رابه تهاتر گذاشتیم کهدر نهایت دستگاهها به بانک مرکزی بدهکار خواهند شد.

وی در خصوص بحث پسماند شهرهای شمالی تصریح کرد: دولت ۷ هزار میلباردبرای ساماندهی پسماند در شهرهای شمالی کشور در جدول توسعه ملی اورده بود که متاسفانه رشت از این موضوع عقب مانده است.

وی افزود: در بحث حمل و نقل ترافیک شهر رشت از مجلس هشتم تا امروزتو انستیم حدود ۱۵ میلیارد را در جدول اجرایی توسعه ملی لحاظ کنیم تا انشاءالله این پروژه به زودی اجرا و مشکلات حمل و نقل دورون شهری تقلیل یابد.

کوچکی نژاد با گله مندی از سازمان اب یاداور شد: ما هزار هکتار اب بندان داریم اما توجه ای از سوی سازمان آب به این اب بندان ها نمی شود. و همچنان کشاورزان در فصل آبیاری مزارع با مشکل مواجه اند.

وی در خصوص تخصیص بودجه در تامین قیر اذعان داشت: ۴ میلیارد تومن هم در راستای تامین قیر در بودجه لحاظ شد و پیگیر آن هستیم تا آن را اخذ و جذب کنیم تا قیر به صفر رسیده بنیاد مسکن را تا حدی تامین کنیم.

وی با تاکید بر اخذ عوارض و بیمه به ازای هر متر مکعب. مصرف از سوی شرکتهای خدمات رسان گفت: متاسفانه با توجه به دریافت این هزینه از مردم خدمات چندانی به مردم داده نمی شود.

کوچکی نژاد با اشاره به خواب رفتن دستگاههای نظارتی یاداور شد: در طی یک سال است که مبلغی بالغ بر ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومن از مردم بابت بیمه گرفته می شود و اما متاسفانه هیچگونه خدمات رسانی در این زمینه نداشته ایم.

تعریف ۱۷ ردیف پروژه شهرداری با مبلغ ۱۰میلیارد و هشتصد میلیارد تومن در بودجه ۹۷

شهردار رشت هم در گزارشی اذعان داشت: ۱۷ ردیف پروژه با مبلع ۱۰ میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای شهرداری تعریف شده است و علاوه بر ان. یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از بودجه عمرانی کشور برای شهرداری رشت درنظر گرفته شده است.

مسعود نصرتی تصریح کرد: تاامروزاز جمع ۱۷ ردیف ۱ میلیارد و دویست میلیون تخصیص داشتیم. که فعلا ده درصد وصولی داشتیم. و امیدواریم در یکی دو هفته اینده این ده درصد به ۴۰ درصد ارتقا یابد.

وی همچنین افزود: از ۱۷ ردیف پروژه یک میلیارد برای تاسیسات اتش نشانی بازار رشت. و یک میلیارد هم برای پیاده راه منطقه دو شهرداریرشت درنظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار