یکی از کارگران معترض می‌گوید: من یکی که دیگر از جانم سیر شده‌ام، با این وضع اقتصادی که خودم و خانواده‌ام دارند، دیگر هیچ توانی برای ادامه ندارم.
کد خبر: ۵۶۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 15 February 2018

جمعی از کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مقابل شورای شهر یاسوج تجمع کردند. این خبری بود که لحظاتی پیش بر خروجی رسانه ها قرار گرفت.

اعتراضات پی در پی کارگران به علت پرداخت نشدن حقوق آن ها اگر روزی به عنوان خبرهایی در برخی شهرهای بزرگ بر خروجی رسانه ها قرار می گرفت اما این روزها به تیتر اول رسانه ها در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است. اینکه آیا مشکلات مالی و بودجه ای فقط در این چند سال بوده است و یا اینکه مدیریت های ضعیف باعث بالا رفتن اعتراضات شده است ، موضوعی است که باید واکاوی شود.
نکته قابل تامل در این روزها ، این است که معمولا پس از اعتراض نیروهای طلبکار از دستگاه ها ، بخشی از مطالبات آن ها پرداخت می شود ! و با اینگونه اقدامات این سوال پیش می آید که اگر امکان پرداخت بخشی حتی کوچک از مطالبات وجود دارد ، چرا مسئولان اجازه می دهند کار به اعتراض و تجمع کشیده شود ؟ این از ضعف مدیریت است و یا اینکه پس از اعتراضات از جایی بودجه ای موقت می رسد؟!

البته برخی معتقدند که در چند سال اخیر فضا برای اعتراض علنی در مکان های عمومی باز شده است و گر نه چنین مشکلاتی از قبل وجود داشته است اما ترس از برخورد از طرف مدیران یا نهادهای امنیتی موجب می شد چنین اعتراضاتی صورت نگیرد. به هر جهت اینگونه سئوالات این روزها مطرح است و با توجه به وضعیت موجود در سطح کشور ، مسئولین بالادستی در استانداری یا وزارت خانه باید بیشتر از پیش عملکرد مدیران را زیر نظر داشته باشند و از  مدیران ضعیف و بی برنامه بخواهند که میدان را به دیگران بسپارند.
تجمع کارگران فضای سبز شهر یاسوج
کبنا نیوز نوشت : یکی از کارگران معترض گفت: از تیرماه امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌ام، و حقوق معوق سال‌های ۹۲ را هم هنوز دریافت نکردم.

این کارگر می‌گوید: هر شهرداری که می‌آید، حقوق کارگران فضای سبز را پرداخت نمی‌کند و به کارگران می‌گویند که سازمان پارک‌ها و فضای سبز جز شهرداری نیست. چرا سازمان خدمات شهری شهرداری حقوق معوق خود را دریافت کرده‌اند ولی به ما حقوق نمی‌دهند؟

وی با بیان اینکه از استاندار می‌خواهیم حق و حقوق‌مان را بگیرد، افزود: از احمدی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد، توقع داریم که به‌عنوان نماینده دولت و مردم، بیایند و یخچال یکی از کارگران را باز کنند، ببیند که ما چه وضعی داریم، دیگر حتی کرایه‌خانه و ایاب و ذهاب نداریم.

این کارگر معترض ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون تومان هر کارگری از شهرداری طلبکار هستند، و گویا ما در شهرداری مفتی کار می‌کنیم. از مسوولان می‌خواهیم که به مشکلات ما هم رسیدگی کنند.
تجمعات اعتراضی به شهرداری رسید/ کارگر معترض: از جانم سیر شده ام/ شهردار یاسوج: مطالبات خود را در جای دیگری پیگیری کنید / ضعف از مدیران است یا کمبود بودجه؟

از جانم سیر شده‌ام / آیا مسوولان می‌توانند یک ماه به حقوق زندگی کنند

یکی دیگر از کارگران می‌گوید: من یکی که دیگر از جانم سیر شده‌ام، با این وضع اقتصادی که خودم و خانواده‌ام دارند، دیگر هیچ توانی برای ادامه ندارم.

وی ادامه داد: باید از خود مسئولان بپرسیم شما اگر یک ماه حقوق نگیرید چه‌کار می‌کردید؟

فرد دیگری که انتقادهای شدیدی از خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد کرد، گفت: خانه کارگر برای چه چیزی درست‌شده است؟ وظیفه خانه کارگر این است که از حق‌وحقوق کارگران دفاع کنند، اما متأسفانه در روز کارگر مسئولان می‌آیند، کیک و آبمیوه می‌خورند و می‌روند، همین.

وی افزود: چرا تضاد طبقانی باید باشد. کارگران دیگر جانشان به لب رسیده، یکی از کارگران بنزین آورده بود که جلوی شورای شهر خودش را بسوزاند ما نگذاشتیم خودکشی کند.

این کارگر معترض با بیان اینکه اگر مطالباتمان پرداخت نشود، با زن و بچه‌هایمان تجمع می‌کنیم، اظهار داشت: ۳ ماه حقوق می‌گیریم و بقیه ماه‌ها حتی نان زن و فرزندانمان را قرضی می‌گیریم.

او می‌گوید: حق بیمه‌ها را از سال ۹۲ تا الآن رد نمی‌کنند و در واقع بیمه کارگران در شرکت‌ها ول شده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۲ حقوق هر کارگر با اضافه‌کاری ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، الآن حقوق ما ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است، پروتئین، گوشت، میوه و سبزی در خانه‌های ما تعطیل است. میوه در خانه کارگران پیدا نمی‌شود. چطور با این وضعیت کرایه‌خانه و قسط‌هایمان را پرداخت کنیم؟ کسی، دیگر حتی به ما کارگران پول قرض نمی‌دهد، اعتبارمان را از دست‌داده‌ایم.

این کارگر در ادامه که اشک در چشمانش حلقه زده بود، اظهار کرد: زنم آرد و شکر را در آب، حلوا می‌کند و به بچه‌هایمان می‌دهد، تا بخورند و هیچ نگویند.
تجمعات اعتراضی به شهرداری رسید/ کارگر معترض: از جانم سیر شده ام/ شهردار یاسوج: مطالبات خود را در جای دیگری پیگیری کنید / ضعف از مدیران است یا کمبود بودجه؟

مطالبات خود را در جای دیگری پیگیری کنید
نستهن مقدم شهردار یاسوج در خصوص وضعیت پرداخت حقوق این کارگران گفت: مطالبات کارگران یک مطالبه معوق سنواتی، که از سال ۹۲ تاکنون مانده است.

مقدم اضافه کرد: شرکت‌ها را موظف کرده‌ایم که پاسخگوی قراردادهایشان باشند و مرجع بالادستی کارگران هم شورا نیست، بلکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، یعنی باید مطالباتشان را آنجا پیگیری کنند، ضمن اینکه شهرداری اهتمام دارد به اینکه حقوق کارگران توسط شرکت‌ها ضایع نشود.

وی افزود: حتماً مطالبات کارگران را دنبال خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه عزیزم .......ضعف نه تنها از مدیریت است اکثر مدیران ما دزد هستند و بی دین به راحتی حق همه شما را می خورند .نگران نباشید اگر شما ندارید بخورید ..انها ان قدر خوردند که دارند استفراغ میکنند ...حتی بعد از از یان دل پیچ هها هم نمیتوانند دست از طمع بر دراند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار