مهمترین نکته که نشان از نوعی ناهماهنگی مدیران کلان استانی با مدیران میانی است به نحوی که به نظر می رسد ، برخی مدیران میانی چنان از جایگاه خود مطمئن هستند و نیازی به پاسخگویی به مدیران کلان نمی بینند که به راحتی اقدام به عملی بر خلاف مصوبات جلساتی می نمایند که خود در آن جلسات حضور داشته اند!
کد خبر: ۵۶۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 12 February 2018
موضوع بدهی مدارس به برخی دستگاه های خدمات رسان چند سالی است که به معظلی برای مدارس تبدیل شده است و هر روز به نوعی و در گوشه ای سر باز می کند. بارها مسئولین ارشد استانی و شهرستانی در جلسات مختلف اعلام کرده اند که مدیران دستگاه های خدمات رسان حق قطع نمودن انشعاب مدارس را ندارند.
اما به این سخنان مسئولین ارشد استان ،گاها با اقدامات برخی از مدیران شرکت های خدمات رسان نوعی دهن کجی می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صبح امروز در اقدامی قابل تامل ، شرکت آب و فاضلاب شهر یاسوج اقدام به قطع نمودن انشعاب آب دو مدرسه ابتدایی شهید خرم روز و شهید صولتیان نموده است !
خانم پاک نیا مدیر دبستان شهید خرم روز در گفتگویی کوتاه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تایید این خبر افزود : صبح امروز مامور آب و فاضلاب شهر یاسوج با مراجعه به مدرسه اقدام به قطع انشعاب آب این مدرسه با قیچی نمودن لوله آب نمود ! که هر چه از ایشان خواستیم اینکار را نکنند تا به نوعی با هم در نحوه پرداخت بدهی به توافق برسیم ، قبول نکرد و لوله آب را قطع نمود.
استاندار یا فرماندار هم بگوید ، برخی مدیران راه خود را می روند! / شاهکار آب و فاضلاب با قیچی کردن انشعاب آب مدرسه + تصاویر
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، موضوع بدهی مدارس به دستگاه های خدمات رسان محدود به همین مدرسه نیست و یکی از معظلاتی است که چندسالی است گریبان مدیران مدارس را گرفته و با توجه به پایین بودن سرانه های مدارس از دستگاه های خدمات رسان خواسته شده است که تحت هیچ شرایطی اقدام به قطع خدمات خود ننمایند . البته در این میان برخی مدیران هستند که در جلسات مختلف نسبت به پذیرش این خواسته مسئولین ارشد استان ، اکراه نشان می دهند و خواستار تعیین تکلیف نحوه پرداخت مطالبات خود توسط مدارس هستندو مانند آب و فاضلاب گاهی سخنان استاندار یا فرماندار را کنار گذاشته و راه خود را می روند. البته برخی از مدیران هم ضمن اعلام ضرورت تعیین تکلیف وضعیت مطالبات خود از مدارس ، بر درخواست های مسئولین ارشد استان تمکین نموده و سعی می کنند اخلالی در روند فرایند آموزش و پرورش دانش آموزان بوجود نیاورند.
این جدل بدهی مدارس به دستگاه های خدمات رسان و عملی نمودن تهدیدات قطع خدمات ، بارها موجب تنش هایی در جلسات شده است تا جایی که رئیس شورای شهر یاسوج در یکی از جلسات از اقدامات برخی مدیران به ستوه آمده و خواستار اخراج دانش آموزان چنین مدیرانی شده بود که البته بعدا اعلام شد منظور از این سخنان این بوده که به مدیران دستگاه های دولتی یاداوری شود که باید شرایط آموزش و پرورش را در نموده و به جای سنگ اندازی کمک کار آموزش و پرورش باشند.
حال این اقدام آب و فاضلاب شهر یاسوج ضرورت توجه به چند نکته را روشن می کند:
اول اینکه ، مطمئنا آب و فاضلاب دارای شرایطی خاص است که حاضر به تمکین از سخنان استاندار و فرماندار نیست پس باید با توجه مشکلات آن ها تصمیم به نحوه تعامل در خصوص تعیین تکلیف بدهی مدارس نمود.
دوم ، مدیران مدارس سعی نمایند به نحوی با جلب مشارکت های اولیاء دانش آموزان اقدام به تسویه بدهی های خود نمایند و یا اینکه به نوعی تعامل با این دستگاه ها برسند که کار به قطعی خدمات نرسد.
و اما مهمترین نکته که نشان از نوعی ناهماهنگی مدیران کلان استانی با مدیران میانی است به نحوی که به نظر می رسد ، برخی مدیران میانی چنان از جایگاه خود مطمئن هستند و نیازی به پاسخگویی به مدیران کلان نمی بینند که به راحتی اقدام به عملی بر خلاف مصوبات جلساتی می نمایند که خود در آن جلسات حضور داشته اند!
و در آخر اینگونه مدیران توجه نمایند که مدارس ابتدایی را دانش آموزانی با سن پایین تشکیل می دهند ، دانش آموزانی که حتی معلم در یک ساعت چند بار باید اجازه خروج آن ها برای خوردن آب یا دستشویی رفتن را بدهد! حال تصور کنید مدرسه ای با چنین دانش آموزانی را که یک روز بی آب باشند! مطمئنا اینگونه مدیران در اقدام خود چندان توجهی به این مهم ندارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
مردم کی هستند .. بچهای مدرسه کی هستند ......30 میلیادر برای یک شنا وجکوزی امازاده تهران سلامت باشد برای پول دارها ومصرف اب .در این بی ابی .نکند بد بگذرد به پول دارهها .شما بمیرید از فقر وبی ابی ..عیب ندارد .حکومت پابرهنههاست ..................چون پابرهنه نه باید نان داشته باشند نه اب .باید به خاطر پولدارهها بمیرند.......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار