مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از خدمات‌رسانی تا ساعت سه بامداد در لیالی قدر خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷ 02 July 2015
قاسم طاهری در نشستی خبری که در ساختمان قطار شهری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما پنجمین سال بهره‌برداری خود را پشت سر می‌گذاریم و در چهار سال گذشته 111 میلیون مسافر جابه‌جا شده‌اند و به طوری که میانگین تعداد مسافر به روزی 130 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر خط یک قطار شهری دارای 60 دستگاه واگن است و 30 هزار مسافر ما فقط در ایستگاه بسیج از قطار شهری استفاده می‌کنند و در سال 2013 به عنوان بهره‌برداری برتر در انجمن جهانی در یو.آی.تی.پی معرفی شدیم.

خدمات‌رسانی تا ساعت 3 بامداد در لیالی قدر

طاهری در ارتباط با خدمات لیالی قدر نیز بیان داشت: ما در چهار روز در سال خدمات 24 ساعته داریم که 3 شب آن در لیالی قدر در ماه مبارک رمضان است و خدمات‌رسانی خود را که از ساعت 6 صبح آغاز می‌شود تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهیم داد و ایستگاه‌ها را رصد می‌کنیم و اگر نیاز باشد این خدمات‌رسانی را ادامه می‌دهیم.

خط یک قطار شهری نیازمند 120 واگن است

مدیرعامل قطارشهری مشهد تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در لیالی قدر تعداد مسافران از میانگین 130 هزار نفر بیشتر شود و در روزهای عید فطر و روز قدس نیز در صورت نیاز سر فاصله زمانی را کاهش می‌دهیم.

وی ادامه داد: افق خط یک قطار شهری مشهد نیاز به 120 دستگاه واگن دارد و تامین واگن به شرکت قطار شهری سپرده شده و دوستان نیز متعهد شدند تا سه سال آینده 40 واگن به خط یک اضافه کنند.

امسال دولت هیچ کمکی به یارانه بلیت قطاری شهری نکرد

طاهری تصریح کرد: ما یک سوم هزینه سفر را از مردم دریافت می‌کنیم و باید یک سوم را دولت و یک سوم دیگر را شهرداری ‌دهد و در سنوات گذشته دولت در سال نخست بهره‌برداری به ما کمک خوبی کرد اما در سال گذشته تنها 2 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک کرد در حالی که باید حدود 30 میلیارد تومان به ما کمک می‌کرد و متاسفانه در سه ماهه امسال نیز هیچ کمک دولتی به ما تعلق نگرفته است.

پیشنهاد افزایش 100 تومانی قیمت بلیت قطارشهری به شورای شهر

وی در ارتباط با افزایش قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: پیشنهاد افزایش 100 تومانی قیمت بلیت قطار شهری را به شورای شهر ارائه دادیم که مورد تصویب قرار نگرفت و اما امسال نیز لایحه‌ای دیگر برای برای افزایش 100 تومانی به شورای شهر ارائه شده که در حال بررسی در کمیسیون‌های شورای شهر است.

طاهری در مورد تامین واگن‌های خط 2 قطار شهری مشهد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ابتدای سال 1395 یک رام و تا پایان بهار 3 رام قطار وارد شهر مشهد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار