دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛
جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از پلمپ بیش از ۱۲ مرکز عرضه خدمات غیرمجاز پوست ومو در استان خبر داد.به
کد خبر: ۵۶۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 05 February 2018

گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نظری گفت: با توجه به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر برخورد با مؤسسات غیرمجاز در حوزه‌های بهداشت و درمان گشت مشترکی با حضور تعزیرات حکومتی، نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه گر برگزار و تعداد زیادی از مراکز خصوصی غیرمجاز فعال در بخش‌های پوست، مو و زیبایی در سطح استان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ مرکز شناسایی شده و پرونده آن‌ها در دست بررسی است افزود: با توجه به بررسی پرونده فعالیت این مراکز تاکنون ۱۲ مرکز غیرمجاز مشخص و به دستور مراجع قضایی پلمپ شدند.

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه پرونده بقیه مراکز نیز در دست بررسی است گفت: این مراکز در بخش‌های پوست، مو، تزریق بوتاکس، لیزر و آی. پی. ال با گذراندن دوره‌هایی یک تا ۱۰ روزه و بدون اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی به فعالیت اقدام می‌کنند.

وی از شناسایی ۱۱ مرکز طب سنتی غیر مجاز هم در شهر یاسوج خبر داد و گفت: تعدادی از این مراکز پلمپ شده و پرونده تعدادی دیگر نیز در دست پیگیری است.

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان شرط فعالیت این مراکز را علاوه بر تخصص داشتن مجوز فعالیت از این دانشگاه دانست و افزود: با موسساتی که مجوز برای این مراکز صادر می‌کنند از سوی وزارت بهداشت نیز برخورد می‌شود.

نظری با بیان اینکه بیماران مراجعه کننده به مراکز غیر مجاز طب سنتی و پوست و مو تبعات درمانی سنگینی متحمل شده اند گفت: در همین خصوص شکایاتی از مراجعه کنندگان به واحد نظارت ارائه شده که در دست بررسی و پیگیری است و با متخلفان قطعا برخورد قانونی می‌شود.

  وی از مردم خواست برای پیگیری موارد درمانی خود فقط به مراکز درمانی که دارای تخصص لازم و همچنین مجوز فعالیت از دانشگاه علوم پزشکی هستند مراجعه و از حضور در مراکز غیر مجاز خوداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار