کد خبر: ۵۶۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 05 February 2018
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام از توزیع پنجمین مرحله سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار و شیرده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان چرام؛ علی جعفری فر گفت: سبد غذایی اهدا شده از طرف موسسه خیرین علوی تهران همانند دوره های قبل شامل برنج، ماکارونی، لوبیا چیتی، نخود، عدس، تن ماهی، سویا، پنیر، مرغ، خرما، روغن مایع، حلوا ، عسل و لپه است.

وی عنوان کرد: این سبد غذایی برای پنجمین بار در سال جاری در بین 200 خانوار و افراد واجد شرایط شناسایی شده، توزیع شد.

جعفری فر با بیان اینکه سبد غذایی شامل 14 نوع مواد خوراکی مورد نیاز مادران باردار خانوارهای بی بضاعت است، گفت: این اقلام غذایی با هدف پیشگیری از تولد نوزاد نارس، بین مادران باردار خانوارهای کم بـضاعت و بی بضاعت توزیع می شود.

وی اذعان کرد: 60 درصد نیاز مادر باردار به پروتئین از طریق دریافت این سبد غذایی برطرف می شود که این سبد حمایتی به منظور پیشگیری از اختلال وزن مادر در دوران بارداری و افزایش کیفیت شیر مادر در دوران شیردهی به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودک، توزیع آن در شش ماهه اول زندگی استمرار دارد.

سرپرست شبکه بهداشت درمان شهرستان چرام، در پایان خاطر نشان کرد: این اقدام با همکاری موسسه خیرین علوی تهران به عنوان متولی امر و از طریق بررسی پرونده های بهداشتی مادران باردار، به منظور بهبود تغذیه کودکان و مادران این شهرستان انجام شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار