کد خبر: ۵۶۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴ 03 February 2018
کارشناس مامایی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از راه اندازی مجدد واحد زایمان بدون درد در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام سجاد( ع) یاسوج؛ پریسا نیساریان گفت: زایمان بدون درد همزمان با طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان راه اندازی شد و در این راستا خدمات درمانی لازم در بخش زنان و زایمان به مادران باردار ارائه می شود.

وی افزود: به دلیل مشکلات و موانعی که در این زمینه وجود داشت برای مدت زمانی این طرح متوقف گردید که با تلاش های رئیس بیمارستان و همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان دوباره راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این طرح خدمات درمانی لازم توسط پزشکان متخصص بیهوشی و زنان و زایمان به مادران باردار ارائه می شود.

نیساریان اظهار داشت: زایمان طبیعی بدون درد یک تزریق نخاعی است که به سرعت با ایجاد بی حسی ناحیه ای، درد ناحیه پایینی بدن را برای زمان محدودی از بین می برد.

کارشناس مامایی بیمارستان امام سجاد ( ع) یاسوج با بیان اینکه، در این فرایند با وجود بی حسی، مادر انقباضات خود را احساس می کند و می تواند بر روی تخت جابجا شود، ابراز داشت: ممکن است مقدار ناچیزی از دارو به جنین منتقل شود که عوارض جنینی در پی نخواهد داشت.

نیساریان در پایان خاطر نشان کرد: نگرش اغلب افراد نسبت به زایمان بدون درد یک نگرش توام با ترس و دلهره است که اگر این روش کاملا کنترل شده باشد و توسط افراد با تجربه انجام شود هیچ خطری برای مادر و نوزاد در پی نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار