نکته جالب دیگر این نشست سخنان دو عضو دیگر شورا بود که یکی سعی کرده نقش عدل هاشمی را کمرنگ نماید و دیگری نقش هاشمی را پررنگ نماید !
کد خبر: ۵۵۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ 29 January 2018
شاید نادرترین شورای شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث گزارش دهی ، شورای شهر چرام باشد چرا که اعضای این شورا ، کم خبرترین اعضای شورای شهر در میان شوراهای شهر بوده اند به گونه ای که مورد انتقاد تند خبرنگاران قرار داشتند. اعضای این شورا به دلیل نا آگاهی با ظرفیت رسانه ای چنان در پیله ای که خود تنیده بودند ، محصور شده بودند که هیچ صدای از این اعتراضات که به نوعی داشت با حیثیت مردم متمدن چرام بازی می شد را هم نمی دیدند. اما بالاخره این فشارها جواب داد و اولین نشست خبری اعضای شورای شهر و شهردار چرام با اصحاب رسانه برگزار شد.
برجستگی دعوای موحد و عدل هاشمی در سخنان اعضا
نکته جالب دیگر این نشست سخنان دو عضو دیگر شورا بود که یکی سعی کرده نقش عدل هاشمی را کمرنگ نماید و دیگری نقش هاشمی را پررنگ نماید ! در حالیکه مرادپور طرفدار سنتی سید محمد موحد سعی کرد نشان دهد دیدارها با عدل هاشمی بی فایده بوده است ، کرم الله سعیدی از طرفداران عدل هاشمی سعی کرد از نقش پر رنگ عدل هاشمی سخن بگوید.
موضوع دیگری که در این نشست برجسته بود تقدیر حدادی یکی دیگر از اعضای شورا از اقدامات برجسته شورا و شهردار گذشته بود این در حالیست که عده ای دیگر شورا و شهردار گذشته را باعث بدهکاری ها و مشکلات عدیده ی این شهر می دانند.
رسانه گریز ترین شورای شهر استان نشست خبری برگزار کرد / شورایی با پیرترین و جوانترین اعضا /برجستگی حضور موحد و عدل هاشمی در سخنان اعضا+ تصاویر
 
در نشست شورای شهر چرام چه گذشت
در پی گزارش هفته های اخیر رسانه های چرام و کهگیلویه بالاخره نشستی با حضور اصحاب رسانه در سالن شورای شهر چرام برگزار شد.
تذکر رسانه ها بجا بود
محمد مرادپور رئیس شورای شهر چرام در ابتدای این نشست در خصوص گزارش رسانه ها گفت:تذکر رسانه ها به جا بود و اگر کسی تذکر را نپذیرد از منطق به دور است و جلسات شورا علنی است و خبرنگاران می توانند حضور داشته باشند.
مرادپور با توجه به اولویت های شورای دور پنجم شهر چرام تصریح کرد: اجرای کمربندی و ساماندهی پیاده روی های شهر چرام از اولویت های اصلی شورا و شهرداری می باشد.
وی افزود:در این مدت چندماه پیگیری های زیادی در خصوص مشکلات بحث طرح ۴۸هکتاری و ۵۰هکتاری چرام داشتیم و یکی از دغدغه های ما کند بودن فاضلاب شهری چرام است که موجب می شود بحث آسفالت و روکش آن ها به کندی صورت گیرد.
نکته مثبت کارنامه شورای شهر چرام
رئیس شورای شهر چرام با اشاره به نکته مثبت درکارنامه شورای شهر چرام گفت:در این مدت پیگیری در خصوص پرداخت حقوق معوقه کارگران و پرسنل شهرداری داشتیم که خوشبختانه ۵ماه پرداخت شده و نکته دیگر آسفالت بخش زیادی از معابر شهر می باشد.

وی با اشاره به مصوبات شورای شهر چرام گفت:تاکنون چندین مصوبه داشتیم از جمله واگذاری فضای سبز به بخش خصوصی ,فروش بعضی دستگاه های سنگین هزینه بر مثل آتش نشانی,تعریض بلوار شهید دستعیب که البته بخشی از شورای دور چهارم شروع شده بود که درابتدا مخالفت هایی انجام شد اما اکنون مردم راضی هستند.

مرادپور با اشاره به ویژگی های شورای فعلی شهر چرام گفت:این شورا هم افراد بالای ۶۰سال و هم کمتر از ۳۰سال دارد که علاوه بر تعامل با یکدیگر در انتقال تجربه مفید است و هدف ما رضایتمندی مردم و اقتدار شورا است.
شورای بدون خط تلفن!
رئیس شورای شهر چرام در پاسخ به این سوال در خصوص میزان حقوق و مزایای شورای شهر و دریافتی ها و نبود ماشین و خط تلفن در دفتر شورا گفت:با توجه به حجم بدهکاری ها پیشنهادی بالاتر از عرف نداشتیم و هنوز هم در این چندماه هیچ گونه حقوقی هم دریافت نکردیم.
وی افزود:تلفن ثابت دفتر شورا ۶ماه است که قطع می باشد و لازم است شهرداری فکری برای آن کند و سریعا وصل شود و با توجه به اینکه سایر شوراهای شهرهای همجوار ماشین جهت حضور در جلسات استانی دارند اما اعضای شورای شهر چرام از وسائل شخصی خود استفاده می کنند.
 
رسانه گریز ترین شورای شهر استان نشست خبری برگزار کرد / شورایی با پیرترین و جوانترین اعضا /برجستگی حضور موحد و عدل هاشمی در سخنان اعضا+ تصاویر

دیدار با عدل هاشمی بی نتیجه بوده است
رئیس شورای شهر چرام در پاسخ به این سوال در خصوص رایزنی و دیدار با مسئولان کشوری و نتایج این سفرها گفت:با دو معاون وزیر و از نیروهای هم استانی آقایان افشانی و تقوی نژاد دیدارهایی داشتیم که نتیجه این سفرها را امیدواریم انشاالله در آینده ببینیم.

وی افزود:دیدارهایی با نماینده مردم در چرام داشتیم و ۲بار هم در تهران دیدار کردیم که البته انتظارات ما هنوز برآورده نشده است.

وی به انتخاب فرماندار چرام هم گریزی زد و بیان کرد:ما هم به عنوان شورای شهر دوست داریم از فرزندان هم این شهر باشد اما اگر سیاست مسئولان براین باشد که جای دیگر بیاید وظیفه داریم حمایت کنیم .
بخش عظیم کارها مربوط به شوراو شهردار گذشته است
سخنگوی شورای شهر چرام :بخش عظیمی از کارها نتیجه زحمات اعضای شورا و شهرداران گذشته است : عطاالله حدادی سخنگوی شورای شهر چرام با تقدیر از رسانه ها در خصوص بیان مشکلات و رصد به موقع آنها گفت:با ۱۰میلیون تومان شهرداری چرام را تحویل گرفتیم و کارخانه آسفالت و شن و ماسه هم راکد بود.

عضوشورای شهر چرام با اشاره به شعارهای انتخاباتی و توجه به بافت قدیم شهر گفت:ساکنان این قسمت از شهر احساس غربت می کردند که در همین مدت زیرسازی و آسفالت معابر این قسمت از شهر در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.
وی افزود:این نوید را به ساکنان بافت قدیم می دهین که از انزوا و فراموشی بیرون بیایند.
سخنان جوانترین عضو شورا
بشارت عضو جوان شورای شهر چرام و شورای عالی استان در این نشست با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به مسئولان گفت:نقد رسانه ها و گزارش های آنها از نگاه آنها می تواند زوایای دیگری از مشکلات و پنجره جدیدی را به روی مسئولان و اعضای شورای شهر باز کند و از نقد آنها استقبال می کنیم.

وی بیان کرد:در بحث بدهکاری شهرداری نباید سیاه نمایی کرد و بخشی از بدهکاری شهرداری مربوط به دوره های گذشته هم می باشد که اکنون روی هم جمع شده است.
وی تصریح کرد:باید با تعامل و رایزنی با سایر ادارات و نهادها و مسئولان استانی از این مرحله عبور کنیم و به حقوق شهروندان هم توجه ویژه ای نمائیم.
تقدیر از رسانه ها
در ادامه این نشست ,امیری عضو شورای شهر چرام با تقدیر از رسانه ها گفت:تعامل رسانه ها و مسئولان و شنیدن نقد آنها که انعکاس مشکلات شهروندان است به توسعه همه جانبه شهر کمک می کند.

وی افزود:از همه کسانی که در این مدت با مجموعه شورا و شهرداری همکاری کردند تقدیر و تشکر می کنیم.
تشکر از سردار هاشمی
کرم الله سعیدی دیگر عضو شورای شهر چرام گفت:نقد رسانه ها را قبول داریم و نشست بارسانه هابه علت گرفتاری اعضای شورای شهر و شهردار دیر برگزار شد.

وی با تشکر از سردار هاشمی پور گفت:از مدیرکل امور عشایری استان و شهردار دهدشت به جهت کمک در واگذاری دستگاه های راهسازی و آسفالت تقدیر و تشکر می نمائیم.

براساس این گزارش,این اولین نشست خبری شورای شهر چرام از ابتدای شروع به کار خود در دور پنجم می باشد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
وجدانا این شورای چرام ضعیف ترین شورا نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
نه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار