پاسخ رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه به برخی انتقادات
پناهی : آن چیزی که مرز ندارد مردم است و ما کسانی را می شناسیم که حتی یک بار در نماز جمعه حاضر نشده اند اما از یک طرفه بودن تریبون های نماز جمعه سخن می گویند.
کد خبر: ۵۵۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 29 January 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها انتقاداتی بر علیه ائمه جمعه وارد می شود که برخی مربوط به حوزه ی سیاسی و برخی هم مربوط به حوزه های اجتماعی و منطقه ای است.
در حوزه های سیاسی برخی معتقدند که اولا ائمه جمعه در خصوص حوزه سیاسی یکطرفه سخن می گویند و عملا از یک جناح خاص همایت می کنند .
ثانیا سعی می کنند از تریبون و جایگاه نماز جمعه برای تحت فشار قرار دادن مسئولین ، در انتصابات تاثیرگذار باشند.
برخی دیگر از انتقادات به برخی ائمه جمعه هم در خصوص نپرداختن به موضوعات و مشکلات مهم اجتماعی و منطقه ای است که این افراد معتقدند ، ائمه جمعه بیش از پرداختن به مشکلات واقعی جامعه ، هم و غم خود را بر روی مسائل سیاسی می گذارند و البته یکی دو مورد از ائمه جمعه بر خلاف دیگرائمه کلا از مشکلات یا بی خبرند یا نمی خواهند با دولتی ها باب انتقادی داشته باشند.
اما در خصوص بخشی از این انتقادات حجت الاسلام صفدر پناهی ، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه پاسخ هایی داده است.
بنابر این گزارش ، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در جلسه ستاد نماز جمعه که در شهر سیسخت برگزار شد ، گفت : نماز جمعه مربوط به همه است و نباید آن را به گروه های خاصی گره زد.
حجت الاسلام صفدر پناهی تصریح کرد : نمی دانیم که چرا برخی امروز تربیون های نماز جمعه را مربوط به گروهی خاصی می دانند ،در صورتی که اینگونه نیست بلکه نماز جمعه برای حفاظت و حراست از آرمان های انقلاب است.
وی خاطر نشان کرد:آن چیزی که مرز ندارد مردم است و ما کسانی را می شناسیم که حتی یک بار در نماز جمعه حاضر نشده اند اما از یک طرفه بودن تریبون های نماز جمعه سخن می گویند.
رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه استان بیان کرد:ما مرز بندی بین مردم نداریم و اصلاح طلب و اصولگرا درنماز جمعه معنایی ندارد و نباید این ستون بزرگ انقلاب را برای طیف خاصی جلوه داد.
پناهی ادامه داد:خطیبان و فرماندهان قرارگاه نماز جمعه باید مردم را جذب این ستون بزرگ انقلاب کنند.
وی با بیان اینکه جایگاه و حرمت ولی فقیه و ائمه جمعه باید حفظ شود؛تصریح کرد:خطیبان جمعه به عنوان فرماندهان این قرارگاه باید مشکلات معضلات و موانع را بدانند و درصدد برطرف کردن آنها باشند.
پناهی ادامه داد:حضور با صلابت در نماز جمعه نشان دهنده عرق مردم به این نظام است.
وی با اشاره به اینکه ممکن است کسانی دراین نماز نباشند اما در عمل باصلابت تر از دیکر رزمندگان باشند؛افزود:نماز جمعه کانون ایمان تقوا و مهر و مهربانی است و باید درجهت ترویح آن در بین جامعه کوشا باشیم.
پناهی در جواب یکی از حضار نسبت به انتقاد ائمه جمعه از برخی دولت ها گفت :ما در سطح استان ائمه جمعه ای را داریم که حتی طرفدار دولت بوده اما مورد تعرض قرار گرفته اند و این را نباید سیاسی جلوه داد بلکه باید دانست که دشمن امروز این قرارگاه را مورد هدف قرار داده است.
وی تصریح کرد:اگر ائمه جمعه امروز مسئول یک اداره را مورد نقد قرار می دهند برای ترویح کارهای فرهنکی است.
پناهی خاطر نشان کرد:ما به روسای این ادارات در جلسات ستادی گفته ایم ما هیچ دخالتی در انتصابات نداریم بلکه می گوییم اگر در فلان کار فرهنگی می خواهید توسعه داشته باشید نیروی توانمند بگذارید.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
انصاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
خداوند بخشنده و مهربان است نه شما که خود را فرشته زمینی میدانی
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
اگه درنماز شرکت نکرد شاید ازپخش خطبه ها از سیما شنیده باشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار