هشدار هواشناسی
بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان، کیفیت هوای شهرستان کرج امروز سه شنبه در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 23 January 2018

به گزارش تابناک البرز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان، کیفیت هوای شهرستان کرج امروز سه شنبه در وضعیت هشدار قرار گرفته است.


 فردین حکیمی، افزود: شاخص کیفی هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در شهرستان کرج در ساعت 9:28 صبح امروز، 156 است که این شاخص نشان از ناسالم بودن هوا برای تمام گروه ها دارد.


وی اظهار داشت: همچنین وضع کیفی هوا در دیگر شهرستان های استان البرز شامل ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس نیز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و وضع کیفی هوای شهرستان اشتهارد نیز در حالت پاک قرار دارد.


در وضعیت 9 ماهه اعلام شده استان، از ابتدای سال تاکنون شاهد 25 روز پاک، 198 روز سالم، 52 روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه ها داشته است.

سال 96 یک استثنا در 60 سال گذشته

این در حالی است که معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز با بیان اینکه سال جاری یک سال استثنایی در60 سال گذشته به لحاظ وضع جوی و خشکسالی است، گفت: این وضعیت باعث افزایش آلودگی هوا به خصوص در کلانشهرها شده است.

 کیوان رحیمی به ارایه مقایسه وضع کیفی هوا در سال جاری نسبت به سال گذشته پرداخت و افزود: در سال جاری شاهد افزایش روزهای ناسالم برای گروه های حساس نسبت به سال گذشته به خصوص در آذر و دی ماه هستیم که علت اصلی آن نیز به شرایط جوی برمی گردد.


وی آمار مقایسه ای 9 ماهه در این 2 سال را ارایه کرد و اظهار داشت: در سال 95 تعداد شاهد 22 روز پاک، 205 روز سالم، 42 روز ناسالم برای گروه های حساس و 7 روز ناسالم برای تمام گروه ها بودیم و در سال جاری نیز 25 روز پاک، 198 روز سالم، 52 روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه ها را داشته ایم.


وی گفت: این وضع کیفی هوا محصول فرایند استانی بوده و همچون ریزگردها نیست که بعضی مواقع از استان های مجاور می آید و اگر پایدار جوی ادامه یابد و باد و بارندگی نداشته باشیم متاسفانه این شرایط ادامه می یابد.


رحیمی در ادامه با اشاره به انجام پایش های مداوم از واحدهای صنعتی، خدماتی وتولیدی برای استاندارد سازی فاضلاب ها، پساب ها و خروجی های دودکش هایشان، افزود: از سال 90 به بعد اجرای این پایش ها با جدیت در حال انجام است به طوریکه علیرغم اینکه شاهد کاهش بارندگی های سالانه بوده ایم ولی وضع کیفی هوا بهبود داشته است.


وی دلیل اصلی استانداردسازی خروجی ها از این واحدها و عمل به ابلاغیه های حفاظت محیط زیست توسط صاحبان این واحدها را صدور جریمه های مالیاتی دانست و برای اثبات این ادعا آمار مقایسه ای وضع کیفی هوا سال های 94 و 95 را نیز ارایه کرد.


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در سال 94 شاهد 10 روز پاک، 178 روز سالم، 77 روز ناسالم برای گروه های حساس و 9 روز ناسالم برای تمام گروه ها بوده ایم و که در سال گذشته 22 روز پاک، 205 روز سالم، 42 روز ناسالم برای گروه های حساس و 7 روز ناسالم برای تمام گروه ها بودیم و این در حالی است که در سال 94، 2 روز بسیار ناسالم را نیز داشته ایم که در سال های گذشته و امسال این وضع را نداشته ایم.


در استان البرز 9 ایستگاه سنجش وضع کیفی هوا در حال فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار