با هدف غنی‌سازی روابط زناشویی؛
مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی مرکزی از برگزاری کارگاه توانمند سازی همسران در جهت بهبود زندگی خانوادگی و غنی سازی روابط زناشویی در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 21 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، سرکشیک زاده با اشاره به برگزاری کارگاه غنی سازی روابط زناشویی در قم عنوان کرد: این کارگاه با هدف توانمند سازی همسران در جهت بهبود زندگی خانوادگی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق برگزار شد.

این مدرس دانشگاه و روانشناس افزود: دومین جلسه از این کارگاه ویژه اعضای انجمن هموفیلی قم برگزار گردید و افرادی که خود دارای هموفیلی بوده و یا درگیر این بیماری در زندگی زناشویی هستند در کارگاه حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه در نخستین مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی استان قم با حضور دکتر محمد امینی مدرس دانشگاه و دارای بیش از 14 سال سابقه در حیطه روانشناسی و مشاوره برگزار گردید و در آن، کارشناس در خصوص عشق و صمیمت و تعهد پذیری برای پیشگیری از طلاق مطالبی را ارائه کرد.

وی بیان کرد: هدف عمده از برگزاری این کارگاه جلوگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص پیشگیری از طلاق است.

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی مرکزی گفت: در چند سال گذشته تاکنون بالغ بر 1000 کارگاه مهارت های زندگی جهت توانمند سازی زوجین در این مرکز برگزار شده است.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی مرکزی قراردادی با مراکز و انجمن بیماری های خاص از جمله ام اس و هموفیلی به جهت بهبود فرآیند زندگی این دسته از بیماران منعقد ساخته است که در این راستا به برگزاری کارگاه ها مبادرت می کند.

سرکشیک زاده با بیان اینکه در جهت کاهش طلاق پیشنهاداتی به مسئولان مبنی بر راه اندازی مرکز تخصصی آموزش مهارت های زندگی در استان قم ارائه شده است، بیان کرد: با همکاری های لازم می توان به نتایج مثبتی در کاهش طلاق دست یافت در این راستا ارگان ها باید دست از موازی کاری بردارند و آموزش مورد توجه قرار گیرد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: با چنین تدابیری روند صعودی طلاق در استان به ثبات می رسد در این باره باید مبانی اولیه رعایت شود و اگر جلسه ای استانی داشته باشیم و آموزش ها را یکی کنیم و جلسات در بالاترین حد قرار بگیرد از این معضل رهایی می یابیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار