نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: به جرأت می‌توان گفت که دولت در پرداخت سود سهام عدالت شاهکار کرده است.
کد خبر: ۵۵۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 18 January 2018

به گزارش تابناک : نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: به جرأت می‌توان گفت که دولت در پرداخت سود سهام عدالت شاهکار کرده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ معصومه آقاپور علیشاهی گفت: کسانی که نسبت به سود سهام عدالت گله‌مند هستند باید این نکته را که سود پرداختی یک سود ترجیحی بوده است را هم در نظر بگیرند، به عبارت دیگر ارائه این سود در راستای انتقال سهام شرکت‌های دولتی به افراد به‌منظور اجرای برنامه‌های خصوصی‌سازی است که با نرخ معینی سود به سرانجام رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با در نظرگیری اصل سهام در شرکتی که زیان ده است به این نتیجه می‌رسیم که سودهی آن با خوش بینانه‌ترین حالت باید به صفر می‌رسید؛ اما اکنون این سهام ارزش دار بر شمرده می‌شود و دارای قیمت است.

وی ادامه داد: شرایط رکود اقتصادی باعث شد تا بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط هم نتوانند کسب و کار سودمندی را از آن خود کنند؛ در نهایت نمی‌توان این سال‌ها را ملاک خوبی برای گذر زمان و میزان سود حاصله برای سهام عدالت در نظر گرفت.

آقاپور علیشاهی گفت: پولی که بابت سهام عدالت صرف شد از منبع سهام شرکت‌های سرمایه پذیر بوده و آن را نمی‌توان با پولی که فرد به اصطلاح به اختیار جیب خود دارد مقایسه کرد. از آنجایی که مردم پولی بابت این سهام پرداخت نکرده بودند، باید مبلغ این سهام توسط خود شرکت‌ها جبران می‌شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دو سوم شرکت‌های سرمایه پذیر در سبد سهام‌ها زیان ده بوده‌اند، پرداخت این میزان سود به مردم عملی خارق العاده است و به جرئت می‌توان گفت که دولت در این اقدام شاهکار کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دارندگان سهام عدالت آن را از بازار بورس و سرمایه تهیه نکرده اند، به عبارت دیگر مردم هیچ پولی در ازای داشتن این سهام پرداخت نکرده بودند، اما از سودی به نسبت مطلوب بهره‌مند شدند. همچنین هر فرد به اختیار خود می‌توانست سهم خود را تا سقف یک میلیون تومان افزایش دهد تا از سود بیشتری بهره‌مند شود.

وی گفت: خرید و فروش یا معامله این سهام فاقد اعتبار است، اما سودجویانی از این بستر سوءاستفاده می‌کنند. مردم در آگاهی نسبت به آخرین تغییرات و اخبار سهام عدالت باید تنها به سایت رسمی تحت نظارت سازمان خصوصی سازی مراجعه کنند.

 

 

منبع : تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار