به گزارش تابناک : تقی رضایی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فنی استان البرز با اشاره به بازدید استاندار البرز و جمعی از مسئولانی استانی از پروژه سیپروکس، اظهار کرد: پروژه سیپروکس از اواخر سال ۷۹ شروع به کار کرد و از برنامه های وزارت راه و شهرسازی  سابق بود.

وی افزود: این قطعه ۴۴کیلومتری کریدور غربی و شرقی بوئین زهرا – اشتهارد به آزاد راه کرج – قزوین را وصل می کند.

رضایی با بیان اینکه این آزاد راه ۲۹ کیلومتر در قطعه اول و دوم بوده که در سنوات گذشته به بهره برداری رسیده است، گفت:  در سال گذشته  در سفر هیئت دولت این پروژه مورد توجه قرار گرفته و ۳۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد.

مدیر کل راه شهرسازی استان البرز در بخشی دیگری از سخنانش گفت:  حدود ۲میلیارد از اعتبارات  سفر سال گذشته و ۴میلیارد از اعتبارات ملی وزارت خانه تخصیص یافت.

وی با اعلام اینکه ۱۹میلیارد تومان تا به امروز در تقاطع سیپروکس هزینه شده و زیر بار ترافیک رفته است افزود: در خصوص قطعه سوم از پروژه پیمانکار انتخاب شده و در تلاش هستیم سال  آینده به بهره برداری برسد تا بتوانیم اهداف طرح که ارتباط بوئین زهرا به آزاد راه کرج بوده را به عنوان کمربند غرب استان شکل دهیم.

پروژه آبیک به چرمشهر با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی

رضایی با اشاره به محور آبیک  – چرمشهر هم گفت:این آزاد راه حدود ۱۵۸ کیلومتری به نام آزاد راه “غدیر” نامگذاری شده و حدود ۵۵  کیلومتر آن در محدوده استان البرز است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این آزاد راه چهار قطعه دارد که نرسیده به استان البرز در محدوده استان قزوین در شهر آبیک این مسیر جدا می شود.

وی در ادامه گفت:  این آزاد راه به محور حرم به حرم در گرمسار متصل می شود واعتبار این پروژه ۷۰ درصد از طریق بخش خصوصی  وقرارگاه خاتم بوده و ۳۰ درصد وزارت شهرسازی می باشد.

رضایی  با اعلام اینکه این پروژه ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی داشته است تصریح کرد: ۴عوارضی، ۳پلیس راه و مجموعه های خدماتی بین راهی در این مسیر پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: این مسیر بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر است که میانگین ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ودر تلاش هستیم اواخر سال آینده به بهره برداری برسد.