معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: شرکت راه‌آهن برنامه عملیاتی توسعه راه‌آهن استان خوزستان را در نظر بگیرد و تدوین کند همچنین در این سند وظایف همه مشخص شود.
کد خبر: ۵۵۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 18 January 2018

 

شرکت راه‌آهن برنامه عملیاتی توسعه راه‌آهن استان خوزستان را تدوین کند

علی بحرینی امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه راه‌آهن بین شهرهای شوشتر و مسجدسلیمان اظهار داشت: استحقاق، پیشینه و شرایط فعلی خوزستان می‌طلبد که راه‌آهن نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد.

وی افزود: استان خوزستان به لحاظ جایگاه ویژه‌ای که دارد نیازمند توجه بیشتر است به طور مثال در سال گذشته از دو مرز شلمچه و چذابه بیش از 1.6 میلیارد دلار صادرات به کشور عراق صورت گرفته شده بنابراین توسعه اقتصادی استان از نظر کیفی مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: شرکت راه‌آهن برنامه عملیاتی توسعه راه‌آهن خوزستان را در نظر بگیرد و تدوین کند همچنین در این سند وظایف همه مشخص شود.

گسترش پروژه احداث خط ریلی شوشتر به مسجدسلیمان

همچنین فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این جلسه احداث راه آهن شوشتر مسجدسلیمان را حرکت خوبی در شمال استان دانست و گفت: پس از اینکه امروز تفاهم نامه این امر فی ما بین شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان و شرکت احیای سپاهان با نظارت راه آهن منعقد شد، اقدامات مرتبط با عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

ظاهری نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علاوه بر حمایت و پشتیبانی از این اقدام بیان کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه‌ها و کار را در موقع مقرر انجام دهیم و عمل خوبی را به مردم اعطا کنیم.

وی همچنین خواستار گسترش پروژه به مسجدسلیمان شد.

بحث گردشگری شمال خوزستان فراموش نشود

در این جلسه حسین پنبه‌دانه سرپرست فرمانداری شوشتر نیز خاطرنشان کرد: توجیه خط آهن بیش از هر چیز توجیه اقتصادی است اما باید به مسئله توجیه اجتماعی و نیز به ویژه بحث گردشگری شمال استان توجه کرد چرا که شوشتر یک شهر جهانی است و عبور این خط آهن از زیباترین نقاط شمال استان است.

علیرضا گروئی با بیان اینکه زمانی مسجد سلیمان نخستین خط آهن کشور را داشت اما اکنون خطوط راه‌آهن در همه‌جا گسترش یافته به جز مسجد سلیمان، یادآور شد: افزایش خطوط ریلی در مسجدسلیمان علاوه بر توجیه اجتماعی توجیه اقتصادی نیز دارد.

این خط راه‌آهن از شوشتر تا منطقه زیلایی مسجدسلیمان و به طول 50 کیلیومتر توسط شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان و شرکت احیای سپاهان با نظارت راه‌آهن ساخته می‌شود.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها: علی بحرینی ، راه آهن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار