سرانه فضای سبز در البرز، بیشتر از استاندارد
سرانه فضای سبز برای هر نفر باید 15 مترمربع باشد که در البرز 15.7 مترمربع است. به گفته کارشناسان استفاده از پساب ها برای توسعه فضای سبز بسیار موثر است.
کد خبر: ۵۵۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 18 January 2018

 به گزارش تابناک البرز، توسعه فضای سبز به بهانه کمبود آب پذیرفته نیست وبر اساس تکالیف قانونی بایستی شهرداری با همکاری آبفای استان بخشی از فاضلاب شهری را برای آبیاری فضای سبز تخصیص دهند.


اینها را رییس محیط زیست البرز می گوید و معتقد است: در اجرای قانون در تنها موضوعی که نسبت به موضوعات دیگر جلوتر هستیم فقط توسعه فضای سبز است که سرانه فضای سبز برای هر نفر باید 15 مترمربع باشد که در البرز 15.7 مترمربع است.

وی همچنین بر استفاده از پسماندها جهت تولید انرژی، کود نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نکات مهم در این قانون هوای پاک در کشور استفاده از فارغ التحصیلان محیط زیست است که امکان اشتغال آنها در دستگاه های اجرایی فراهم نیست که طبق این قانون واحدهایی که بیش از 50 نفر اشتغال دارند باید یک کارشناس محیط زیست را جذب کنند.

وی با بیان اینکه در قانون هوای پاک به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تولید سوخت استاندارد تاکید شده، اضافه کرد: بر اساس این قانون بایستی شعب ویژه تخصصی در مراجع قضایی برای رسیدگی به جرایم زیست محیطی ایجاد شود که است که اکنون در دادستانی یک شعبه ویژه داریم.

 حکیمی با بیان اینکه برای اجرای قانون هوای پاک رسانه می تواند کمک موثری داشته باشد، گفت: رسانه ها به عنوان مطالبه گر و نماینده از مردم بخواهد که از دستگاه ها در اجرای تکالیفشان جواب بگیرند.


وی افزود: از این به بعد در اجرای قانون هیچگونه مخفی کاری نخواهیم داشت و وظایف دستگاه ها را اعلام می کنیم و می گوییم چه دستگاهی در اجرای این قانون به وظیفه خود خوب عمل نکرده است.


وی در ادامه به اجرای طرح کهاب در جایگاه های سوخت اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کهاب در 63 جایگاه توزیع سوخت بنزین در کرج اجرا می شود که در این طرح جذب بخارات بنزین انجام شده و این بخارات بازیافت می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین توزیع بنزین استاندارد یورو 4 را یکی از راه های کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: بنزین یورو4 در 28 جایگاه کرج و فردیس توزیع می شود و گازوییل یورو 4 نیز در تمام جایگاه ها توزیع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار