در میزگرد تجاری ترکیه
یک هیئت تجاری متشکل از اعضای اتاق بازرگانی استان البرز در میزگرد تجاری ترکیه به سر می برد که هدف اصلی از این میزگرد، امنیت سرمایه گذاری در ایران است.
کد خبر: ۵۵۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 18 January 2018

به گزارش تابناک البرز، یک هیئت تجاری متشکل از اعضای اتاق بازرگانی استان البرز برای تعامل با تجار منطقه در میزگرد تجاری ترکیه به سر می برد که هدف اصلی از این میزگرد، امنیت سرمایه گذاری در ایران به عنوان محور گفتگوهای تجار کشور های منطقه مطرح شد.

به گفته رحیم بنامولایی، ماحصل مطالب مطروحه در این میز گرد در خصوص تمایل تجار خارجی برای ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورمان را تشریح کرد.


وی افزود: در این میزگرد که همزمان با افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی آنتالیا برپاشد، عدم همراهی اروپا با آمریکا برای لغو برجام به عنوان بحث داغ تجار، روسای اتاق های بازرگانی و سفرای چند کشور تبدیل شد.


وی خاطرنشان کرد: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و نیز عدم همراهی اتحادیه اروپا با مواضع ترامپ درخصوص برجام از جمله مواردی بود که در این میز گرد عنوان شد و اعضای هیات تجاری ایران با ارایه توضیحات کامل دلایل چهار دهه دشمنی آمریکا با ملت ایران را مطرح کردند.


وی خاطرنشان کرد: تجار و سفرای کشورهای منطقه گاهی پرسش هایی در زمینه شرایط اقتصادی ایران مطرح می کردند و اعضای هیات تجاری ایران با طرح امنیت سرمایه گذاری در کشورمان ابهامات ایجاد شده در اذهان این تجار خارجی را برطرف کردند.


بنامولایی افزود: در این میزگردمواضع ایران در صحنه اقتصادی مطرح و حمایت اتحادیه اروپا از برجام نشانه ضعف امریکا در اتخاذ تصمیمات غیر منطقی عنوان شد .


رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: در جریان این سفر با رییس اتاق بازرگانی و استاندار آنتالیا و نیز چند تن ازسفرا و روسای اتاق های بازرگانی دیگر کشورها پیرامون امور تجاری و مشارکت و سرمایه گذاری مذاکرات خوبی انجام شد.


بنامولایی با اشاره نتایج گفتگو با رییس اتاق بازرگانی انتالیا افزود: دراین نشست پیشنها مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه دانش فنی، خدمات توریسم و هتلینگ مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی گفت: مشارکت و سرمایه گذاری ترکیه در کارگو منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با هدف توسعه خدمات هوایی بین ایران و ترکیه پیشنهاد دیگر ما بود که مورد بررسی قرار گرفت.


وی تاکید کرد: در مذاکره با مسئولان ذیربط ترکیه اعلام کردیم که ایران به عنوان رقیب تجاری شما نیست، بلکه هدف ما مشارکت و همکاری در بخشی از بازارهای ترکیه از جمله تجارت حلال است.


وی تصریح کرد: ما از مشارکت و سرمایه گذاری ترکیه برای توسعه تجارت حلال و صنایع غذایی و دارویی استقبال می کنیم.


وی خاطر نشان کرد: کتابچه قانون حمایت از سرمایه گذاری در کشورمان را در اختیار فعالان اقتصادی ترکیه قرار داده ایم تا ضمن مطالعه آن بدون دغدغه خاطر و پشت گرمی بیشتر در پروژه های اقتصادی ما مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشند.


وی با اشاره به جاذبه های تورستی استان البرز مانند پیست دیزین گفت: با توجه به کمبود هتل در این منطقه ما علاقمندیم که ترکیه در این زمینه وارد صحنه شود.


رییس پارلمان بخش خصوصی البرز نیز از برنامه ریزی برای ایجاد میز اقتصادی مشترک بین اتاق های بازرگانی البرز و آنتالیا خبر داد.


وی گفت با ایجاد این میز اقتصادی مشترک بستر برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بین البرز و آنتالیا مهیا خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار