کد خبر: ۵۵۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 17 January 2018
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها دنبال بر هم زدن آرامش منطقه هستند و تروریسم نیز در حال گسترش است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 27 دیماه) با رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

وی ضمن تشکر از حضور رئیس مجلس سنای پاکستان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود به شرایط حساس منطقه و تغییرات آن اشاره کردند و در روز گذشته در اجلاس صحبت های بسیاری درباره تحولات اخیر داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمنان مشترکی داریم اظهار داشت: در این میان روابط ما باید مستحکم تر شود چرا که آمریکایی ها به دنبال بر هم زدن آرامش منطقه هستند و تروریسم نیز در حال گسترش است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی کشورها در منطقه بازی خورده اند یادآور شد: اکنون ایران و پاکستان باید بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر همکاری کنند البته ارزیابی ها در ماه های اخیر نشان می دهد سطح روابطمان افزایش یافته که این نشان دهنده حرکت در مسیری درست است.

لاریجانی در ادامه با تاکید بر ضرورت پیشرفت روابط اقتصادی بیان داشت: در حوزه روابط اقتصادی برخی مشکلات همچنان وجود دارد که آسیب زا خواهد بود لذا باید موانع برداشته شده تا همکاری ها گسترش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به نشست اخیری که در پاکستان برگزار شده بود خاطرنشان کرد: گفتگوها می تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند که در این خصوص لازم است روابط امنیتی نیز افزایش یابد.

لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در دوستی با همسایگان و سایر کشورها صادق بوده و رهبری نیز همواره توصیه به افزایش روابط با پاکستان را داشته اند.

رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس گفت: ظرف 6 ماه گذشته این دومین دیدار ما است که نشان دهنده گرما و استحکام روابط میان دو ملت و دولت است همچنین از شما تشکر می کنم که در دیدار با رهبری از ما یاد کردید.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه با بیان اینکه بیانیه امروز این کنفرانس معنادار خواهد بود و روابط میان کشورها را مستحکم تر خواهد کرد اظهار داشت: امیدواریم بیانیه هایی که امروز تنظیم می شود در تقویت PUIC تاثیر داشته باشد و همانند IPU موثر واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ماه فوریه در پاکستان بیان داشت: از حمایت صمیمانه شما در زمان تصدی ریاست مجلس سنای پاکستان تشکر می کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم در حوزه پارلمانی همکاری بیشتری داشته باشیم.

ربانی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به علت شکست های اخیر خود در منطقه، پاکستان را سپر بلای خود کرده است یادآور شد: در این زمینه بسیار هزینه داده ایم، حتی آمریکا به خاطر رای مثبت پاکستان به محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس، کمک های نظامی خود به ما را قطع کرده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان با اشاره به روابط تاریخی ایران و پاکستان خاطر نشان ساخت: لازم است روابط امنیتی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد، همچنین در حوزه اقتصادی پیش از سفر خود به تهران جلسه ای با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد پاکستان داشتم و آنها اعلام کردند که در حال تلاش برای رفع موانع بانکی برای روابط اقتصادی دو کشور هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار