معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: منابع کنونی آموزش‌وپرورش پاسخ‌گوی نیازها نیستند
کد خبر: ۵۵۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 17 January 2018
حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه آموزش‌وپرورش از نیازهای اساسی جوامع بوده، اظهار کرد: در طول سالیان متمادی اشکال و کارکردهای متفاوتی از آموزش‌وپرورش را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: انفجار اطلاعات و رشد تکنولوژی دو ویژگی قرن 21 است، به همین منظور آموزش‌وپرورش می‌بایست متناسب با این دو ویژگی به ارائه خدمات به دانش‌آموزان و فراگیران بپردازد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان چهار اصل را زیربنای آموزش‌وپرورش عنوان و تصریح کرد: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام‌دادن، یادگیری برای زیستن و یادگیری برای زیستن با هم چهار اصل مهم و زیربنایی در آموزش‌وپرورش است.

خجسته‌پور بیان داشت: با وجود اینکه در زمان تقسیم‌بندی امکانات و توزیع اعتبارات منابع زیادی برای آموزش‌وپرورش در نظر گرفته می‌شود اما به دلیل فراوانی فعالیت و البته نیروی انسانی این نهاد، منابع پاسخ‌گوی نیازها نیستند.

وی مشارکت همگانی را موجب ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش دانست و افزود: شوراهای آموزش‌وپرورش یکی از جلوه‌های ویژه مشارکت همگانی در آموزش‌وپرورش بوده و این مشارکت در جهت بهره‌گیری از همه امکانات و منابع مالی و انسانی در راستای ارتقا اهداف صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان یادآور شد: مشارکت مرزی است بین همکاری و دخالت، مشارکت بنا بوده در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا آموزش‌وپرورش را یاری دهد و این فراتر از همکاری و پائین‌تر از دخالت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار