اما خبرهای خوشایندی که جای دارد از دقت نظر استاندار محترم ایلام نسبت به موضوعات مطرح شده تشکر نمود . چرا که این موضوعات مطرح شده اتفاقا از نکته نظرات ودغدغه هایی است که این روزها به کرات توسط رسانه های دلسوز استان مورد نقد وبرسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 16 January 2018

هر چند که روابط عمومی استاندرای ایلام با پا گذاشتن بر روی سبک های تیم پیشین ،خبرنگاران رسانه های مختلف ابه جلسات استانداری دعوت نمی کند . وقتی رسانه ها هم به این روش دست به قم شده ونقد می کنند ،می گویند منعی برای حضور رسانه ها برای حضور در جلسات نیست . اصراری برای حضور نداریم اما به هیمن بسنده می کنیم " علم غیب که نداریم جلسات استانداری کی برگزار می شوند"

به گزارش تابناک ایلام ،با این وجود تمام تلاش ما رسانه ها استان این است که به هرطریق از ماحصل جلسات و بحث های رد وبدل شده خبر دار ششده و به تحلیل وتفسیر اتفاقات درون جلسات بپردازیم . اتفاقات خوشایند که بنفع مردم باشد را برجسته  و مباحثی که هم نقدی برآنها وارد باشد به بوته نقد بکشانیم.البته نه از باب تضعیف بلکه با هدف اصلاح کمک به بهبود شرایط .

روز گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری که به ریاست سلیمانی دشتکی برگزار شد ،خبرهای خوب ونگران کننده ای از زبان استاندار ایلام منتشر شد که جای بحث وبررسی بسیاری دارند .خبر بد این بودکه سهل انگاری و ضعف برخی از میدران استان باعث از دست رفتن 320 میلیارد ریال اوراق خزانه استان ایلام شد .

استاندار ایلام گفت: 350 میلیارد ریال اعتبار اوراق اسناد خزانه اسلامی به این استان اختصاص داده شد که تنها کمتر از 30 میلیارد ریال آن جذب شد و حدود 320 میلیارد ریال آن بدلیل سهل انگاری برخی مدیران از دست رفته و دوباره به خزانه بازگشت خورد.

اگرچه استاندار ایلام از رایزنی با خزانه ودیوان محسابات برای بازگشت مجدد این اعتبارات سخن به میان آورد اما بهرتاست مسئولین برنام هریزی واقتصادی استان کمی بیشتر دقت نظر داشته باشند که باوجود سختی های جذب اعتبار دباردیگر شاهد تکرار وضعیت ناخوشایندی در استان نباشیم.

اما خبرهای خوشایندی که جای دارد از دقت نظر استاندار محترم ایلام نسبت به موضوعات مطرح شده تشکر نمود . چرا که این موضوعات مطرح شده اتفاقا از نکته نظرات ودغدغه هایی است که این روزها به کرات توسط رسانه های دلسوز استان مورد نقد قرار گرفته است.

انتقاد استاندار ایلام از تقسیم پست های مدیریتی در محافل خصوصی
استاندار از تقسیم مدیریت ها در محافل خصوصی به شدت انتقاد کرد و گفت: مدیریت ارث و میراث نیست و هیچ احدی حق ندارد افراد را معرفی یا تقسیم ارث کند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مدیریت یک بحث سیستمی است و مدیر نیز شرایطی دارد و باید توانمندی و کارایی داشته و دردی از مردم دوا کند تاکید کرد، مدیریت گوشت قربانی نیست که بین خودتان توزیع کنید.
وی یادآور شد: تصمیم در خصوص انتصاب مدیران تنها در اختیار استاندار است و تمامی دستگاه ها باید برای انتصاب مدیران با استاندار هماهنگ باشند، من برای قلع و قمع مدیران نیامده ام و اگر مدیری توانمند باشد و کارآیی داشته و مجری برنامه ها و سیاست های دولت باشد، تثبیت خواهد شد.

ایل، طایفه، دسته ، حزب و فعالیت در ستاد آقای روحانی ملاک انتصاب مدیران نیست
استاندار ایلام با ذکر اینکه در انتصاب مدیران ایل، طایفه، حزب و وابستگی به افراد بانفوذ به هیچ عنوان ملاک انتصاب مدیران نیست گفت: 'جتی فعالیت در ستاد آقای روحانی نیز ملاک نیست، این فاجعه است که کسی برای گرفتن پست و مقام در ستاد آقای روحانی فعالیت کند.
سلیمانی دشتکی افزود: با این وجود اگر کسی در ستاد آقای روحانی فعالیت کرده و توانمند است خود ما باید به او مراجعه کنیم زیرا هم توانمندی دارد و هم طرفدار دولت است.
وی از تمامی افرادی که برنامه ای برای توسعه استان دارند، خواست: رزومه کاری خود را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و در بانک اطلاعاتی استان درج شود.

مدیران تا اخر هفته آینده مطالبات مردم را باید پرداخت کنند در غیر اینصورت استعفا دهند
استاندار ایلام با بیان اینکه اعتبارهای استان در حوزه های مختلف ابلاغ شده اما مطالبات برخی افراد هنوز پرداخت نشده است، گفت: مدیران تا پایان هفته آینده مهلت دارند مطالبات مردم را پرداخت کنند در غیر اینصورت باید استعفا دهند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اگر مدیری پول داشت، اما طلب مردم را نداد، باید کار را رها کند و برود، اظهار کرد: مدیران چرا پولی که وارد استان شده را هزینه نمی کنند و بر خلاف رویه معمول، به هیچ عنوان زمان را لحاظ نمی کنند.
وی تاکید کرد: 'وقتی کار مردم به موقع انجام نمی شود کار بجایی می رسد که طلبکار دم اتاق استاندار آمده و داد و بیداد کند، مگر اعتبارات استان ارث پدری کسی است که نگه داشته و هزینه نمی کنید'.
وی از تمامی مدیران استان خواست: روال انجام کار را اصلاح کرده و به داد مردم برسید، بسیاری از کارهای مردم براحتی انجام نمی شود و مدیران باید فرآیند انجام کار را تغییر دهند.

 
درپایان متذکر می گردد آقای استاندار با نفی نقش عضویت در احزاب و فعالیت در ستاد انتخاباتی روحانی برای انتخاب مدیران بنوعی یکی از مهمترین انگیزه ها برای فعالیت های سیاسی را به چالش کشیده اند موضوعی ست که بصورت جداگانه در گفتگو با کارشناسان سیاسی مورد بحث وتحلیل قرار خواهد گرفت . بزودی درمطلب جداگانه ای به این موضوع خواهیم پرداخت .

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار