کد خبر: ۵۵۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷ 16 January 2018

تابناک / امام‌جمعه بندرانزلی در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان کشتی نفت‌کش "سانچی" در سالن پایانه مسافربری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی اظهار کرد: غم از دست دادن عزیزان و دریادلان قهرمان به این شکل بسیار سنگین است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جان‌باختگان کشتی نفت‌کش سانچی گفت: امیدوارم که خداوند متعال به بازماندگان این حادثه غم‌انگیز صبر جزیل عنایت کند.

وی افزود: مسئولان نیز باید نسبت به پیگیری علت حادثه و رسیدگی به بازماندگان این حادثه همت مضاعف نشان دهند.

 

دریانوردان دریادل سنگرسازان اقتصاد و آبادانی ایران بودند

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: به خانواده شهدای حادثه دریایی تسلیت می گویم و از خداوند متعاا برای ان ها صبر جلیل خواستارم.

حسین چراغی با تسلیت به مناسبت این حادثه جانسوز تصریح کرد: خداوند ان شالله تسلای خاطر بازماندگان را برای خانواده این عزیزان مهیا بفرماید.

وی با تاکید بر جهاد اقتصادی دریانوردان گفت: آنچه می تواند این درد بزرگ را تسلی دهد این است که این عزیزان جهادگران اقتصادی کشور بودند و در راه تعالی اقتصادی کشور جان خود از دست دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه دریانوردان دریادل جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند اظهار کرد: این شهدای عزیز جان خود را به کشور جمهوری اسلامی ایران تقدیم کردند و قهرمانان این کشور شدند.

وی با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدای دریانورو همیشه در یاد ایرانی ها زنده خواهد ماند گفت: بنده وظیفه دارم که پیام تسلیت معاون محترم وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور را به خانواده های محترم این عزیزان ابلاغ کرده و از طرف ایشان برای خانواده های داغدار صبر جلیل را از خداوند متعال تقاضا کنم.

چراغی افزود: امید است بتوانیم با ادامه راه این عزیزان، سنگر اقتصاد و آبادانی کشور را حفظ کنیم و یاد و نام این شهدا را بر تارک جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داریم و این از جان گذشتگی را بر بلندای تاریخ این سرزمین حک کنیم.

 

به گزارش فارس، نفتکش ایرانی سانچی که شامگاه 16 دی ماه سال جاری در آبهای چین دچار حادثه شد، پس از 8 روز سوختن در آتش حالا در شرایط غرق شدن کامل قرار گرفت.

سید جواد حیدری، علیرضا نجفی فر، علی حیدریه کهن و امید ضیایی از بندرانزلی، حسین جهانی هل آبادی، حامد بهاری حشکوایی، حسین جهانگیری و ساقی فعال از رشت محمدرضا رضازاده از ماسوله 9 جان‌باخته گیلانی حادثه کشتی نفت‌کش سانچی هستند.

بنابر اظهارات کمیته ایرانی بررسی وضعیت نفتکش، تلاش ها برای اطفای حریق کشتی و ورود برای انتقال پیکرهای دریانوردان انجام شد اما به رغم تلاش های انجام شده و آمادگی کامل تیم نجات برای ورود به نفتکش، به علت انفجار های پی در پی و گسترده میعانات گازی میسر نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار