اگرچه در این مقال قصد ورود به اهداف پشت پرده این تغییرات هدفمند که در نوع مهره چینی رگه هایی از تبلیغات انتخاباتی مشهود است را نداریم ودر مطلب جداگانه ای به صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت ،اما هدف نگارش این مطلب موضوع نادیده انگاری توزان منطقه ای در بحث چینش مدیران و معاونین است که بصورت کاملا ملموس در اداره کل آموزش وپرورش استان با اهرم مدیر وبا حمایت معاون وزیر آموزش وپرورش در حال اجراست .
کد خبر: ۵۵۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹ 15 January 2018

تابناک ایلام::شاید تاکنون در بین محاورات روزانه ،جر وبحث های  رو در رو و یا تبادل مطالب در شبکه های اجتماعی و حتی در بسیاری ازمطالب وتحلیل های خبری رسانه ها ، با واژه های متعصبانه و قوم مدارانه در جای جای استان ایلام روبرو شده باشید . سالهاست  این تعصبات درقاموس آرای قومی وقبیله ای به نمایندگان مجلس و شوراها متجلیست و اخیرا  نیز  تصاحب پست های مدیریتی به آن افزوده شده است.

اگر چه بسیاری از نخبگان ،تحصیل کردگان و صاحبان اندیشه، جهد و تلاش زیادی نمودند تا سایه شوم تعصبات قومی وقبیله ای را از سر انتخابات  استان بر داشته وشایسته سالاری وکارآمدی را جایگزین آن نمایند ،اما متاسفانه این روزها تعصبات وتعلقات قومی که قبلا در میان  بزرگان قوم ومتعصبین قبیله نمود داشت ،افکار وعقاید  نخبگان و صاحب منصبان و تحصیلکردگان را در نوردیده وبر سختی کار افزوده است.

درست است که همگی در هنگامه شعار، ایلام را برای هر ایلامی می خواهیم وسعی داریم که اینچین وانمود کنیم که ایلام به هرایلامی تعلق دارد وتقسیمات شمال وجنوب و شرق وغرب و کرد ولر وعرب ولک  وکلهر درآن بی معناست ،اما به گاه عمل اینگونه نیست وکسی حاضر نیست برای کمترین کاری بر تعصب وتعلق قومی خود پای گذاشته وبه شایسته سالاری بیاندیشد.

دراین مطلب قصد نداریم  به  تنوع قوم وقبیله وسایه شوم این نگاه بر مصادر مدیریتی و نماینده گزینی به استانمان بپردازیم ، در کوتاه  مدت هم  بدنبال نفی ویا حذف این نوع نگاه در استان نیستیم، به هرحال باید بپذیریم که با این نوع نگاه همنشین شده ایم وحالا حالاها وقت می خواهد تا از شر آسیب ها و مضرات آن رها شویم . می خواهیم بگوییم حالا که این نوع نگاه بر همه ابعاد مدیریتی استان سایه افکنده است ،بنحوی عمل کنیم که لااقل سر  یک قوم ویا یک منطقه از استان بی کلاه نماند و برق درخشش  تاج بزرگی بر سر دیگری چشمان  را خیره نکند!

هرچند این رسانه هیچ اعتقادی به تقسیم بندی های رایج  نداشته  و اصولا شایسته سالاری را بر هر نوع گزینش مقدم می داند ،اما رسالت خبری حکم می کند برای کاستن از دغدغه بخش اعظمی از جامعه استان که چشم بستن برآن ره آوردی جز مخاطرات جدی در راستای ایجاد تشتت و دو دستگی در پی ندارد ،ناگزیر به پرداختن به  این دغدغه و انتقاد توام با ارایه راهکار برای فایق آمدن ولو ناچیز بروضعیت جاری هستیم .

 این روزها مقوله شمال وجنوب استان در بحث تصاحب مصادر مدیریتی نه تنها خبر ساز شده ، بلکه به دغدغه جدی بخشی از نخبگان وشایستگان جای جای استان مبدل شده است .اقدامات زیر پوستی تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی استان که با حمایت هم شهریان راه یافته به مصادر کلان کشوری صورت می پذیرد ،حاوی سیگنالهای قوم مدارانه ایست که تداوم آن اصلا به مصلحت استان نیست .

اگر بخواهیم بصورت مصداقی به این مقوله ورود نماییم ،اقدامات اخیر مدیرکل آموزش وپرورش استان در ایجاد تغییرات هدفمند معاونین و استفاده ازهمشهریان خود در مصادر مدیریتی این دستگاه حساس و برنامه ریزی برای حذف نیروهای غیر خودی برای اثبات این مدعا کافیست.

اگر بنا بر نگاه شایسته سالاریست، دربدنه این دستگاه نیروهای به غایت توانمند وشایسته ای وجود دارد که حتی توان راهیابی به مصادر بالادستی وزارتخانه را هم داراهستند ،اگر هم بنابر نگاههای مطرود  قوم مدارانه وقبیله گرایانه باشد ،دراین شیوه نامیمون حتی اصل عدالت وتوازن منطقه ای باوجود 10 شهرستان به حاشیه رانده شده رعایت نمی شود.اگر واقعا غیر ازاین است  ، چرا باید از حدود 15 جایگاه مدیریتی و معاونت دراین دستگاه ، بیش از 9 جایگاه به نزدیکان مدیرکل اختصاص یابد؟ پس تکلیف هفت شهرستان دیگر چه می شود؟آیا می توان بر این اقدامات نامی غیر از یکه تازی آقای  مدیرکل نهاد؟

اگرچه در این مقال قصد ورود به اهداف پشت پرده این تغییرات هدفمند که در نوع  مهره چینی رگه هایی از تبلیغات انتخاباتی مشهود است را نداشته ودر مطلب جداگانه ای  به صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت ،اما هدف نگارش این مطلب موضوع نادیده انگاری توزان منطقه ای در بحث چینش مدیران و معاونین است که بصورت کاملا ملموس در اداره کل آموزش وپرورش استان با اهرم  مدیر وبا حمایت معاون وزیر آموزش وپرورش در حال اجراست .

انتظار می رود نمایندگان استان که ظاهرا دادشان به هیچ جا نمی رسد واز پس معاون وزیر ورییس دیوان محاسبات بر نمی آیند به کمک  استاندار ودستگاههای نظارتی به سبک دیگری به این مقوله ورود کرده و از بروز نارضایتی ها دراین دستگاه آموزشی وپرورشی که این روزها قربانی بازیهای سیاسی و انتخاباتی شده است ممانعت به عمل آورند.  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
در این زمانه فقط لابی ،آب از آب تکان نمی خورد
عدالت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با سلام
به نظر من هیچ ایرادی نداره .خوب وقتی مورد حمایت معاون وزیر که اهل دره شهر هست . باید یکی از اقوام این معاون وزیر منصب بهش بده . خودش می دونه که نمایندگان توان عوض کردنش ندارند. الان معاون وزیر از طریق نوبخت و عادل آذر و با فشار به استاندار چند صباحی مدیریت ایشان تایید شود و با آوردن مهره معاون وزیر در کسوت معاون مدیر کل نیرو سازی جهت منصب بالاتر بکنه .البته معاون وزیر علاقمنده با این چینش برای آینده انتخابات دره شهر جهت کسوت نمایندگی توفیقاتی بدست آورد. نمایندگان مجلس خودشان خسته نکنند .وزیر با خریدن زمان در جهت دور زدن نمایندگان است. نه دوهفته فرصت تغییر ی می بینی و بیرانوند تا پایان تیرماه در مسند قدرت هست.و بعد از آن مهره زینی وند که جدیدا در حال انتصاب هست مد نظر هست.البته خدایی ما هم باشیم همین کار می کنیم .
عادل آذر به واسطه حفظ معاون مالی اداره کل آموزش و پرورش و حفظ برادر زده اش در استانداری که معلم بود و الان در کسوت بودجه استانداری است. از ایشان حمایت می کند . و نوبخت هم به واسطه حزبش و وابستگی زینی وند به آن حزب و برنامه های که زینی وند در آینده داره نیروی خودش که اتفاقا هم طایفه است با ایشان و اهل دره شهر هم هست به بیرانوند تحمیل کرده و در آینده نزدیک منسوب خواهد شد. پس عزیزان خودتان خسته نکنید .
عادل آذر باید بداند که در کسوت دیوان محسبات که خود یک نهاد نظارتی است چطور این موضوع را توجیه می کند که برادر زاده اش که اتفاقا دبیر ریاضی است باید مسول بودجه باشد در استاندری .
روی سخنم با استاندار مقتدر هست . هر چند در ظاهر مقتدر است و همه رو تهدید می کنه و هر روز مدیران جدید و قدیم نصف عمر می کنه . اما آقای سلیمانی برادر عزیزم چرا باید تعدادی معلم نور چشمی در استانداری بگماری ولی تعدادی معلم که اتفاقا زحمت برای اصلاحات کشیدن از کسوت بخشداری ... می خوایی بر کنار کنی. اگه قراره این کار کنی باید اول از رییس دفتر تازه منسوب شده ات و برادر زاده آقای آذر شروع کنی بعد دیگران برکنار کنی. حرف تا عمل خیلی فاصله است. عزیز دلم خیال نکنی مردم درک ندارند. سرتان مثل کبک زیر برف کردی و انتصابات دادی دست مشاور همشهریت. و ...خداوند جای حق نشسته یه فکری هم به حال جوانان نخبه بکن که هیچ حزب و پارتی ندارند. اگه دروغ میگم خداوند از سر تقصیراتم نگذره. خداوند همه ما رو به راه راست هدایت فرماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
متاسفانه مدتی است که اداره کل آموزش و پرورش برای ما معلمان اداره کل ما نیست و شده اداره کل آموزش و پرورش جنوبی ها.
متاسفانه مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به مسائل قبیله ای در ایلام دامن می زند و نهادهای امنیتی باید جلو این مسائل را بگیرند.
فرهنگی منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با سلام به دوستان فرهنگی
پروژه جنوبی سازی اداره کل درست از بدو انتصاب جناب بیرانوند استارت زده شده است و اداره کل سکوی پرتاب کسانی است که در تهران لابی دارند تا با داشتن رزومه به مصادر اجرایی برسند. هرچند این انتصابات و نقد چیزی از شایستگی خیلی از همشریان حوزه جنوب کم نمی کند، اما اتوبوسی وارد شدن افرادی که دارای رانت هستند نه شایستگان جنوبی قبلا در بحبوحه انتخابات بحث داغی شد که بنابر مصلحت دوستان فرهنگی مسکوت ماند،
اداره کل آموزش و پرورش استان دارای سه پست کلیدی و چهار پست تشریفاتی است. که با انتصاب جدید در هفته آینده مدیرکل ، معاونت اداری مالی و معاونت برنامه ریزی در اختیار عالیجنابان رانتی قرار می گیرد، حال جناب امینی که فریادش به جایی نرسید و جناب دکتر میرزایی که مسبب اصلی این جریان است باید پاسخگوی پاکسازی قومی در اداره کل آموزش و پرورش باشند. هرچند این تحفه ره آورد سفر و تبانی و لابی حضرات بود در معرفی آن زمان به تهران و اکنون پست های حاشیه ای را با فرمان سازمان کشوری می چند و پست های حساس را با فرمان معاون وزیر و رییس محاسبات. علی برکت الله برای تدبیر و اصلاح طلبانی که جان کندند تا نماینده شمالی بفرستند و به کام جنوب عمل کند. تشکر ویژه از بیرانوند که ثابت کرد علاوه بر خراب کردن نیروهای توانمند شمالی در انتصاب نیروهای جنوبی بی سابقه عمل کند زیرا از دربان و خدمتگزار گرفته تا معاون و حراست و گزینش و روابط عمومی و ... همه را اقوام می آوردو دست مریزاد حتی برای رییس ستاد احمدی نژاد در حوزه جنوب ابلاغ با امضای وزیر می گیرد.
شرح این ماجرا در این مقال نمی گنجد
علی برکت الله با توجه به اطلاعات دقیق و مسندات کافی بزودی از همین رسانه رسا و وزین تابناک پرده از این جریانات برداشته و به همه علی الخصوص پست میز نشینان ساختمان کشوری نشان خواهیم داد که باج گرفتن آن میز صندوق شاغلین توسط آن عالیجنابان بازنشسته چه هزینه گزافی برای شمال استان خاصه شیروان ، چرداول و هلیلان داشته است و به چه قیمتی حدود 8000 هزار فرهنگی دا به 3000 فروخته اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اقایان با انصاف بله مدیر کل حوزه جنوبی است اما معاونین همه ایلامی هستند یادمان نرفته هشت سال دفاع مقدس بیشترین اعزام ها ازبسیجان عزیز شهرسنمان دره شهر بود این شما ل جنوب چی را انداختید 80دصد پست های کلیدی مال مرکز استان است البته اقای بیرانود 18 ساله ایلام هستند هروقت میاد دره شهر به دای میگه خالو لهجه کاملا ایلامی دریک کلمه خدارا درنظر بگیرید خالوهای عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اولا مهمترین معاونت آموزش و پرورش استان یعنی معاونت پشتیبانی در اختیار بچه های جنوب است. علاوه بر آن قرار است معاونت پژوهش و برنامه ریزی هم در اختیار یکی دیگر از بچه های دره شهر قرار گیرد. خودش هم که مافوق همه است.

دوم در ۳-۴ سال کنونی که آقای بیرانوند مدیرکل بوده در کادر ستادی تغییر نسل انجام گرفته و بیش از ۶۰درصد نیروهای ورودی به اداره کل از بچه های گُل حوزه جنوب هستند. اظهار نظر بدون اطلاع کار درستی نیست.

سوم اگر مدیرکلی آقای بیرانوند تداوم یابند با این شدت قوم و خویش بازی که در حال انجام است در کادر ستادی اداره کل، پاکسازی کامل رخ خواهد داد و وقتی به اداره کل آموزش و پرورش وارد می شوید به تابلوی روبرو می شوید که بر روی آن نوشته است.
اداره کل آموزش و پرورش ایلام - منطقه جنوب

زمان همه چیز را مشخص میکند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
لیست مدیران حوزه مظلوم جنوبی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام : معاون پشتیبانی، رئیس ادارات حسابداری، دبیرخانه، رفاه ، حراست، حقوقی ، روابط عمومی، هیئت تخلفات، فناوری اطلاعات، تیزهوشان، استثنایی، تربیت بدنی، قرآن و عترت، احتمالا متوسطه اول و به زودی معاون پژوهش و نیروی انسانی . علی برکت الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
این دوست عزیز، رییس سازمان دانش آموزی که خودش یک پا مدیرکلیه را از یاد برده.
دوستان کمک کنند. این لیست همچنان باز و در حال تکمیل شدن است ........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار