استاندار البرز گفت: با توجه به شرایط ویژه استان و نرخ بالای مهاجرت پذیری و افزایش روز افزون تقاضای اشتغال، موقعیت مکانی مناسب برای استقرار واحدهای صنعتی و ... البرز باید استان استثنا در ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر باشد.
کد خبر: ۵۵۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 14 January 2018

به گزارش تابناک : دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با رییس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت های بالای البرز در حوزه فناوری و صنعت افزود: صنایع کوچک در رونق اقتصادی و شناسایی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل صنعت، برای شکوفایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان و کشور، نقش مهم، حیاتی و غیرقابل انکار دارد. وی ادامه داد: توسعـه صنـایع کوچک در نوآوری، اشتغـال، سهم ارزش افزوده و بهره‌وری، میـزان سودآوری، رقابت پذیری و میـزان سرمایه گذاری در صنعت و اقتصاد تأثیرگذار است.
لزوم تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی البرز
دکتر نجفی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سبب پویایی و فعال شدن شهرک‌ها و نواحی صنعتی شده و رغبت سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری، رونق تولید و اشتغال را به دنبال دارد ،گفت: تکمیل و توسعه زیرساختها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رفع نیاز صنعتگران و بخش خصوصی باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
به دنبال گسترش صنایع آلاینده نیستیم
وی در ادامه با اشاره به محدودیت طرح های توسعه محور در استان صنعتی مانند البرز،تصریح کرد: پیگیر رفع موانع موجود بوده و درصدد هستیم البرز نیز مثل استانهایی نظیر قم جزو استثناها باشد و از مزیت صنایع بیشتر بهره مند شود. استاندار البرز افزود: البته به دنبال گسترش صنایع آلاینده نیستیم،کرج روزی از پاک ترین شهرهای کشور و مکان آرامش استان تهران و سایر شهرها بود اما امروز جزو آلوده ترین شهرها از منظر زیست محیطی است.
توسعه راه های استان بمنظور تسهیل در ترددها و کاهش آلودگی هوا
دکتر نجفی با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای استان البرز خارج از اختیار البرزنشینان و مردم کرج و شهرک های صنعتی است، گفت: البرز معروف به قطب علم و فناوری است و از مختصات شهرهای دانش بنیان نیز این مهم است که آلودگی هوای این مناطق به صفر برسد. استاندار البرز در این رابطه بیان کرد: بحث تکمیل آزاد راه ها و کمربند شمالی و جنوبی در کنار مترو و قطار شهری به شدت در حال پیگیری است.
البرز گام های ارزشمندی در رفع موانع تولید برداشته است
رییس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این دیدار با اشاره به اینکه کمبود آب در کشور بخصوص با روند بارندگی های امسال گفت: لزوم برنامه ریزی صحیح در خصوص مصارف صنایع بیش از پیش وجود دارد بر این اساس باید در جهت ارائه الگوهای خاص برای استقرار صنایع کم آب بر با مزیت بالا حرکت کرد. صادق نجفی افزود: طرحی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ایجاد 450 هزار شغل به صورت ضربتی برای سال آینده تهیه و تدوین شده که بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته حدود 80 هزار شغل در مجموعه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تعریف شده است. وی با تایید شرایط ویژه البرز و ضرورت استثنا قرار گرفتن این استان در ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر ادامه داد: البرز استانی مهاجرپذیر است و هر میزان شغلی که ایجاد می شود با حضور مهاجران همچنان کمبود وجود دارد بنابراین باید در راستای ایجاد و استقرار نواحی صنعتی اهتمام ویژه ای داشت. نجفی با بیان اینکه در نواحی صنعتی بتدریج تعداد واحدهای صنعتی کوچک و تخصصی ایجاد می شود که در نهایت منجر به پویایی، ماندگاری و رونق روستاها خواهد شد گفت: با توجه به گزارش های ارائه شده از زمان حضور دکتر نجفی رتبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید البرز، از بیست و هفتم به اول کشور رسیده است.

 

 

 

منبع : سپیدارنیوز 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار