کد خبر: ۵۵۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 14 January 2018

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 36 هزار نفر شتر از آذرماه پارسال تاکنون با اعتبار افزون بر پنج میلیارد ریال در این استان پلاک کوبی شدند.

مجتبی پیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع 140هزار شتر کشور 74 هزار و 992نفر شتر در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند به طوری که این استان در پرورش شتر رتبه نخست کشور را دارد.
وی افزود: طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستان در راستای اجرای سند توسعه پرورش این حیوان و با هدف ساماندهی، هویت دار کردن، اجرای برنامه اصلاح نژاد شتر و کنترل قاچاق در حال انجام است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه شتر در کنار 21 سند دیگر توسعه بخش کشاورزی این استان ارائه شده است که بر این مبنا در طول یک برنامه پنج ساله تعداد شترهای استان به افزون بر 100 هزار نفر ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
سیستان و بلوچستان با افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار