سومین جشنواره ادبی هنری «رویش» ویژه دانشجویان استان یزد زمستان امسال در یزد برگزار خواهد شد .
کد خبر: ۵۵۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 14 January 2018

«محمدعلی سالاری» مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان با بيان اين كه تاکنون بیش از هزار اثر در بخش‌های مختلف هنری به این جشنواره ارسال شده است، گفت: دانشجویان یزدی تا 25 دی فرصت دارند آثار هنری و ادبی خود را به سومین جشنواره ادبی هنری رویش استان ارسال کنند .

وي با اعلام اين كه برترین‌هاي رويش يزد به جشنواره دانشجویی کشوری که با عنوان ققنوس برگزار می‌شود، راه‌ پیدا می‌کنند، اظهار كرد: این جشنواره در شش بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، فیلم، آفرینش‌های ادبی، طراحی و دوخت لباس‌های ایرانی اسلامی برگزار می‌شود .

سالاري هدف از برگزاری این جشنواره را مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، شناسایی، جذب و رشد دانشجویان توانمند در عرصه‌های مختلف هنری فرهنگی، تولید آثار فاخر انقلابی در جهت ترویج معارف و ارزش‌های اسلام ناب و انقلاب اسلامی و تزریق این آثار به جامعه به خصوص دانشگاهیان با تأکید بر موضوعات جشنواره به‌ویژه سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی و سیره شهدا عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: فعالیت‌های دانشجویی و تشکیلاتی، پیاده‌روی اربعین و شهیدان محمدحسین محمدخانی و مصطفی صدرزاده، جامعه‌ اسلامی و تمدن اسلامی، ایجاد دانشگاه اسلامی، ارتباط صنعت با دانشگاه و اختراعات و نوآوری‌های دانشجویی از جمله موضوعات این جشنواره است. 

به گفته وي، همچنین به‌منظور هم‌دردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه و ترویج روح وحدت و همدلی با محوریت آثار هنری و نمایشی، بخش ویژه «کرمانشاه جان ایران» نیز به موضوعات این جشنواره اضافه شده است .

سالاري در پايان نيز يادآور شد: دانشجویان برای ثبت‌نام و اطلاع از قوانین و بخش‌های مختلف جشنواره و ارسال اثر مي‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره رویش به نشانی rooyeshfestival.ir مراجعه کنند .

گفتنی است، نمایشگاه آثار هنری دانشجویان اسفندماه و پیش از برگزاری مراسم اختتامیه برپا می‌شود و همزمان برنامه اکران و نقد و بررسی آثار نمایشی نیز برگزار خواهد شد .

این رویداد دانشجویی که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری در سطح دانشگاه‌های استان محسوب می‌شود با همکاری بسیج دانشجویی و دانشگاه‌های استان و با حمایت برخی نهادها از جمله حوزه هنری یزد برگزار خواهد شد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار