یکی از خبرهای ناراحت کننده در کهگیلویه و بویراحمد که گاها باعث تاسف و قابل تامل است ، خبرهای قتل غیر عمد آن هم با سلاح گرم و در مراسمات شادی و عروسی هاست که متاسفانه تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.
کد خبر: ۵۵۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 13 January 2018

یکی از خبرهای ناراحت کننده حوادث در کهگیلویه و بویراحمد که گاها باعث تاسف و قابل تامل است ، خبرهای قتل غیر عمد آن هم با سلاح گرم و در مراسمات شادی و عروسی ها است که متاسفانه اقدامات علیه آن تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است.
شاید صحبت های جالب رئیس فرودگاه یاسوج در بازدید استاندار از پروژه توسعه باند این فرودگاه را به خاطر داشته باشید و نکته جالبی که می گفت : گلوله های شلیک شده ی کاروان های عروسی بر بام فرودگاه فرود می آید. (اینجا) یا اینکه تاکنون تعداد زیادی کشته و مجروح و البته خسارت به برخی اماکن بر اثر تیراندازی ها در مراسمات عروسی و اخیرا مراسم عزا را شاهد بودیه ایم.
اینکه چه کسی متولی برخورد با چنین اقداماتی است ، موضوعی است که کاملا مشخص و بر طبق قانون است و نیازی به تعیین مسئول جمع آوری و برخورد با چنین اقداماتی نیست چرا که بر اساس قانون نیروی انتظامی به عنوان اجرا کننده قانونی برخورد با این تخلفات و تشکیل پرونده و ارسال به دادگستری تعیین شده است و محاکم قضایی هم بر اساس قوانین موجود اقدام به تعیین حکم می نمایند.
در خصوص برخورد میدانی و جمع آوری سلاح ، برخی از فرماندهان نیروی انتظامی معتقدند که به جای برخورد قهرآمیز باید فرهنگ سازی شود .
در خصوص اقدامات قضایی با متخلفین هم رئیس دادگستری بارهای بار تکرار نموده است که با حاملان سلاح به شدت برخورد خواهد شد.
اما واقعیت این است که تاکنون این اقدامات چندان موثر نبوده است ! یعنی هنوز علاوه بر شهرهای کوچک استان در خود شهر یاسوج هم این موارد به وفور یافت می شود!
معضلی که معاون سیاسی در اول کار به سراغ آن رفت

سید محمدکاظم نظری که تازه کار خود را در استانداری به عنوان معاون سیاسی شروع کرده است ، در همین ابتدای کار ، موضع سفت و سختی را در خصوص استفاده از اسلحه در مراسمات اتخاذ نموده و به صراحت اعلام کرده است که باید اینگونه اقدامات برچیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ، حمل سلاح و استفاده از آن در مراسم عروسی و یا عزا را یکی از معضلات استان عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند برخورد جدی نیروی انتظامی با حاملان سلاحهای مجاز و غیرمجاز در مراسم عروسی و عزا است.

وی افزود : برای نیروی انتظامی قانون مشخص است و باید طبق قانون اقدام صورت گیرد و با متخلفین به صورت کاملا جدی برخورد شود .

همین چند هفته ی پیش بود که بر اثر تیراندازی در شهرستان بهمئی اتفاق بسیار متاثر کننده ای رخ داد و نوجوانی را پرپر و دو برادر را شرمنده ی همدیگر کرد !

البته کار به عروسی ها ختم نمی شود اخیرا برخی افراد در مراسمات عزا و فوت بستگان هم اقدام به تیراندازی در ملا عام می نمایند.

حال باید دید این معضل اجتماعی که به حوزه ی معاون سیاسی هم مرتبط است آیا به پایان خود می رسد و یا اینکه مانند گذشته مشمول گذشت زمان و فراموش می شود.

شاید یکی از مهمترین مشکلات در راه پایان دادن به چنین معضلاتی ، فائق آمدن بر تفکرات قبیله ای و فرهنگ های غلط گذشته باشد اما نکته مهمتر ، اجرای قانون آنگونه که دکر نظری اعلام کرده است می باشد و باید امیدوار بود که با توجه به صراحت معاون سیاسی ، این موضوع یکبار برای همیشه حل و با وضع و اجرای قوانین سنگین افراد متخلف را از این اقدام غیره قانونی و خطرناک بازدارد ضمن اینکه اقدامات قهرآمیز را هم به سمتی سوق دهد که برای دیگران درس عبرت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار