مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان از افتتاح یک طرح آبی و کلنگ زنی سه طرح فاضلاب در شهرستان آبادان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 08 January 2018

صادق حقیقی پور با اشاره به کلنگ‌زنی 3 طرح بزرگ فاضلاب در آبادان، اظهار کرد: این سه طرح با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح ریاست جمهوری در آبادان کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث 38 هزار متر شبکه فاضلاب و تکمیل 4 ایستگاه پمپاژ مناطق مختلف شهر آبادان شامل اراضی 191 هکتاری، 350 هکتاری، 90 هکتاری، بخشی از منطقه سلیچ و فیه با اعتبار حدود 25 میلیارد تومان آغاز و ظرف مدت 24 ماه اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان این‌که هزینه اجرای این طرح‌ها از محل اعتبارات طرح ریاست جمهوری تامین و پرداخت می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها مناطق 191 هکتاری، 350 هکتاری و 90 هکتاری بصورت 100 درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند و حداقل حدود 1500 خانوار ساکن در این مناطق به شبکه مدرن دفع بهداشتی فاضلاب دسترسی پیدا خواهند کرد.

حقیقی پور، تکمیل شبکه و انشعابات خانگی مناطق احمدآباد، سده، کارون، میدان طیب، ذوالفقاری، خیابان مدرس و سیاحی آبادان را دومین طرح بزرگ فاضلاب در آبادان عنوان کرد و گفت: در این طرح نیز 12 هزار و 500 متر شبکه و انشعابات فاضلاب با اعتباری بالغ بر 5.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح ریاست جمهوری در مدت یک سال اجرا و حداقل حدود 500 خانوار دیگر به شبکه بهداشتی دفع فاضلاب دسترسی می‌یابند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح مناطق احمدآباد، سده، کارون، میدان طیب و ذوالفقاری آبادان به صورت کامل تحت پوشش شبکه مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان سومین طرح بزرگ فاضلاب در آبادان را احداث خطوط انتقال اصلی فاضلاب شهر آبادان با هدف انتقال فاضلاب از ایستگاه پمپاژ انتهایی شهر (PSDC) به سمت تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب این شهر اعلام و عنوان کرد: در این طرح دو خط انتقال 1000 میلیمتر UPVC به موازات هم هر کدام به طول 6 هزار متر ظرف مدت یک سال اجرا خواهند شد.

حقیقی پور اظهار کرد: برآورد اجرای این طرح حدود 20 میلیارد تومان است که 10 میلیارد تومان آن برای خرید و تامین لوله مورد نیاز هزینه خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح اولین تصفیه‌خانه اضطراری 10 هزار متر مکعبی شهر اروندکنار آبادان خبرداد و گفت: این تصفیه‌خانه اولین تصفیه‌خانه اضطراری 10 هزار مترمکعبی اروندکنار است و به منظور پایداری آب آشامیدنی اروندکنار و روستاهای مسیر احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این تصفیه‌خانه را یک میلیارد و 500 میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: این تصفیه‌خانه به وسیله 2 فیلتر تصفیه آب و با ظرفیت 10تا 15 هزار متر مکعب، آب را از طریق خط انتقال وارد سیستم شبکه توزیع شهر می‌کند.

حقیقی پور، با اشاره به افزایش تولید آب در شهر اروندکنار گفت: در حال حاضر تامین آب شهر اروندکنار از شهرستان آبادان 6 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که با وارد مدار شدن این تصفیه‌خانه، تامین آب در شبانه‌روز به 12 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مشکل کمبود آب شهر اروندکنار برطرف و جمعیتی بیش از 19 هزار نفر تحت پوشش خدمات این طرح قرار گرفت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار