مدیرکل محیط‌زیست لرستان از آموزش 80 هزاری دانش‌آموزان خرم‌آبادی در فاز اول طرح محیط‌بان کوچک خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 06 January 2018
مهرداد فتحی‌بیرانوند مدیرکل محیط‌زیست لرستان، با بیان اینکه از موضوعات اساسی در حوزه محیط‌زیست، نهادینه‌کردن فرهنگ زیست‌محیطی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم این فرهنگ را در درون خانواده و جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از مشکلات به خودی خود مرتفع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله جوامع هدف در راستای فرهنگ‌سازی، جامعه دانش‌آموزی به دلیل آماده بودن ذهن آنان است، از این رو برنامه‌های مختلفی به این قشر ارائه می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس استان، بیان داشت: در این طرح که از سیاست‌های سازمان محیط زیست بوده، محیط‌بان با لباس و وسایل مرتبط با کار خود در مدارس حضور یافته و به بیان تجربیات، خاطرات و وظایف محیط‌بانان می‌پردازد.

فتحی‌بیرانوند تصریح کرد: همچنین طرح محیط‌بان کوچک از جمله طرح‌های آموزشی بوده که در سطح مدارس ابتدایی شهرستان خرم‌آباد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه 80 کارشناس حوزه محیط‌زیست در مدارس خرم‌آباد به آموزش‌های زیست‌محیطی می‌پردازد، افزود: پس از آموزش‌های لازم دانش‌آموزان علاقمند در هر مدرسه شناسایی و به عنوان محیط‌بان کوچک در سطح مدرسه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در فاز اول طرح محیط‌بان کوچک، 80 هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار گیرند.
 
 
 
 
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار