کد خبر: ۵۴۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸ 19 December 2017
تابناک / رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت گفت: پیاده راه فعلی بافرهنگ مردم رشت همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت اسماعیل حاجی پور با تبریک  ۲۶ آذر مصادف با روز حمل‌ونقل اظهار کرد: مشکلات ترافیکی رشت باید بررسی و برطرف شود و از ظرفیت مشاورینی که در کمیسیون ترافیک شورا حضور دارند در راستای رفع موانع موجود استفاده گردد.

وی بابیان اینکه در بررسی و اجرای  طرح‌های ترافیکی باید از افراد مطلع و آگاه به امور استفاده گردد و در غیر این صورت باید شاهد بروز اشتباه باشیم تصریح کرد: متأسفانه طرح تفصیلی رشت توسط افرادی ناآشنا به شرایط رشت تهیه و تدوین شد و به همین علت با مشکلات متعددی مواجه است.

 حاجی پور با اشاره به اینکه پیاده راه فرهنگی رشت نیز نیازمند اصلاحات است گفت: خیابان‌های منتهی به پیاده راه تبدیل به پارکینگ تاکسی شده است و برخی از اجسام به‌کاربرده شده در آن ازجمله تیر برق‌های بسیار بلند بافرهنگ مردم رشت همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به وضعیت ناوگان عمومی شهر تصریح کرد: شنیده‌ام که قرار است ۶۰ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود که بیشتر تجهیزات آن چینی است.

حاجی پور افزود: باید در زمان خرید  امکانات رفاهی و خدماتی برای شهر به کیفیت آن توجه و به‌گونه‌ای اقدام نشود که بعد از گذشت چند  ماه درگیر مباحث تعمیر آن باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک بخشی از مشکلات ترافیکی شهر برطرف خواهد شد و معتقدم تا ۲۰ روز بعد از راه‌اندازی مرکز از صدور جریمه خودداری شود تا به‌مرور این فرهنگ در رشت نهادینه شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت بابیان اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک مدام به‌روزهای آینده موکول می‌شود تصریح کرد:  این مهم باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

حاجی پور افزود: نباید بیش از این مردم را در انتظار بگذاریم و تحمل مردم هم حد و اندازه‌ای دارد.

شهردار رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا با تبریک به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل اظهار کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور تا ده سال آینده رشت اجازه راه‌اندازی (بی آر تی) را نخواهد داشت و باید خط ویژه اتوبوس را گسترش دهیم.

مسعود نصرتی در خصوص وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد:  وقتی داخل پیاده راه خودرو تردد می‌کند یقیناً ابعاد اجتماعی آن پررنگ‌تر از بعد ترافیکی خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت ناوگان عمومی گفت: درگذشته شهرداری رشت قراردادی با شرکت سبلان خودرو منعقد نمود و طی آن قرار شد ۱۹ دستگاه اتوبوس و سه دستگاه مینی‌بوس به ناوگان عمومی رشت افزوده شود.

نصرتی بابیان اینکه شرکت سبلان خودرو تقاضای جایگزین نمودن دارد گفت: سبلان خودرو تقاضا دارد به‌جای اتوبوس‌ها  ۶۵ دستگاه مینی‌بوس دو درب به رشت تحویل بدهد و با بررسی‌های انجام‌شده متوجه شدیم که در حال حاضر این کارخانه فعال نیست.

شهردار رشت افزود: مینی‌بوس‌هایی که قرار است تعرفه شود چینی نیستند و  یک گروه فنی باید به‌منظور بررسی وضعیت آن‌ها اعزام شود و چنانچه به هر دلیلی این پیشنهاد به صلاح شهر نباشد باید لغو گردد.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر تعداد ۳۱ دستگاه اتوبوس در رشت وجود دارد  که برخی از آن‌ها مدام در دست تعمیر می‌باشند تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر ناوگان اتوبوس‌رانی رشت تقویت شود.

نصرتی با اشاره به مرکز کنترل ترافیک گفت: در کل کشور هفت شهر دارای مرکز کنترل ترافیک هستند و در شرایط فعلی  هفت دوربین پلاک خوان و ۲۲ دوربین جهت ثبت تصاویر در اختیارداریم.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی دو مرکز مجزای کنترل ترافیک برای شهرداری و راهور موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد خاطرنشان کرد: در مرکز کنترل ترافیک تهران، پلیس راهور زیرمجموعه شهرداری است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانسل، رایتل و مخابرات در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم مرکز کنترل ترافیک اعلام آمادگی نموده‌اند بیان کرد: پیشنهادات خوبی از سوی آنان مطرح و در دست بررسی قرار دارد.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه بابیان اینکه باید مرکز کنترل ترافیک سریعاً راه‌اندازی شود گفت: یقیناً این مهم در بحث گردشگر پذیری نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

محمدحسن عاقل منش افزود: از رئیس راهنمایی و رانندگی تقاضا دارم هر منطقه‌ای از رشت که دارای اولویت بازگشایی مسیر است را به اطلاع اعضای کمیسیون ترافیک شورا برساند تا با انجام این کار ترافیک رشت تا حدودی کاهش پیدا کند.

مشاور کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون اظهار کرد: قرار بود با تملک پاساژ جفرودی و بازگشایی مسیر تردد خودروها از آن محدوده انجام شود.

یدالله حسینی افزود: متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای رفته که به‌طور مداوم شاهد تردد خودروها در بافت پیاده راه هستیم.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا در جلسه امروز بیان کرد: شورای رشت مصوبه خرید ۱۹ دستگاه اتوبوس از شرکت سبلان خودرو  را صادر نموده بود و حال با مباحثی که در جلسه کمیسیون مطرح شد باید این مهم مجدداً توسط اعضای شورا تصمیم‌گیری شود.

 حجت جذب افزود: شهروندان به علت گرانی و...  تمایل به استفاده از اتوبوس رادارند و باید برای کمبود اتوبوس در رشت چاره‌اندیشی شود.

نائب رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت نیز با تبریک روز حمل‌ونقل به فعالان این عرصه اظهار کرد: جلسه امروز بسیار مفید بوده و حوزه حمل‌ونقل با مباحث و بخش‌های مختلفی در ارتباط است.

رضا رسولی افزود: شهرداری رشت باید در حوزه ترافیک تقویت و ناهماهنگی‌ها  برطرف گردد.

وی با اشاره به مرکز کنترل ترافیک رشت تصریح کرد: بخشی از کارایی مرکز کنترل ترافیک به  پلیس، اعمال قانون و جرائم بازمی‌گردد اما متأسفانه مرکز مطالعات ترافیک شهرداری رشت در حوزه ترافیک برنامه ندارد.

رسولی خطاب به شهردار رشت بیان کرد: تقاضا دارم حوزه مطالعات ترافیک توسط شهردار رصد و هدایت شود و پیشنهاد می‌کنم کارگروهی در کمیسیون تشکیل و به حوزه سیاست‌گذاری ترافیک رشت بپردازد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت نیز با اشاره به اینکه با تردد خودروها در پیاده راه مخالف هستم گفت: اگر قرار است فرهنگ پیاده راه اعمال شود باید مدیران نیز تابع آن باشند و از تردد با خودرو در بافت پیاده راه خودداری کنند.

محمدرضا محمدی رئیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز با اشاره به وضعیت نامناسب (بی آر تی) در رشت گفت: عملاً (بی آر تی) در رشت زیر سؤال است و باید هر چه سریع‌تر در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

شهردار رشت نیز در خصوص (بی آر تی) اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور باید شرایط (بی آر تی) در رشت مجدداً بررسی شود و چنانچه در آن مسیر برای شهروندان مشکلی ایجاد شود شهرداری نیز مقصر خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به شرایط (بی آر تی) رشت بیان کرد: اجرای خط ویژه و راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک باید هم‌زمان انجام  و در این صورت از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار