حضرت آیت الله العظمی بطحایی گلپایگانی در بازدید از پتروشیمی مکران:
حضرت آیت الله العظمی بطحایی گلپایگانی، نماینده مردم تهران در مجلس خیرگان رهبری در بازدید از سومین قطب پتروشیمی ایران گفت توسعه و آبادانی این منطقه از برکات نظام جمهوری اسلامی است و در قیاس با دوران پیش از انقلاب شاهد توسعه و آبادانی منطقه هستیم؛ هر چند با سطح ایده آل فاصله داریم.
کد خبر: ۵۳۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 13 December 2017

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان از چابهار آیت الله بطحایی گلپایگانی که به همراه عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی از شهرک پتروشیمی مکران بازدید می کرد در بدو ورود مورد استقبال مدیران پتروشیمی مکران قرار گرفت و از پرسنل این سایت تقدیر به عمل آورد.

این مرجع عالیقدر تشیع ضمن تقدیر از فعالیت های عمرانی صورت گرفته در این شهرک گفت مسئله آبادانی سواحل مکران موضوعی است که کرارا مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و مسئولان باید در این خصوص بیش از پیش تلاش کنند تا به سطح مطلوب توسعه در منطقه برسیم.

آیت الله العظمی دکتر بطحایی گلپایگانی اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل را راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز جامعه دانست و بیان داشت نباید به لفظ اقتصاد مقاومتی بسنده کرد و بارها نیز به مسئولین توصیه موکد کرده‌ام که در ساخت مجتمع‌هایی چون شهرک پتروشیمی مکران اهتمام ویژه داشته باشند؛ چرا که مراکز صنعتی چون این شهرک سبب تعالی و رشد اقتصاد کشور می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شهرک پتروشیمی مکران و صنایع مادر مشابه گفت این تصور و انتظار که اشتغال صرفا در مراکز دولتی و ادارات باشد از ابتدا غلط بود و باید برای ارتقای شاخص‌های اشتغال توسعه بخش صنعت و کشاورزی به طور جدی مد نظر قرار گیرد.

وی با قیاس چابهار با مناطق مشابه در منطقه انتقادی نسبت به نحوه مدیریت و تخصیص منابع آب داشت و گفت برازنده نیست چنین مجتمع عظیمی در کنار دریا با مشکل آب برخوردار باشد و مسئولین باید در این خصوص هماهنگی بیشتری داشته باشند. وی ادامه داد عدم توجه به این موضوعات سبب می‌شود از کشورهای همجوار و مناطق مشابه عقب بیوفتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن دعای خیر برای دست اندرکاران شهرک پتروشیمی مکران تلاش آنها را ستودنی دانست و ابراز امیدواری نمود به کمک همه بخش‌های مسئول در دولت و سایر ارگان‌ها این شهرک پتروشیمی زودتر به تولید برسد و شاهد تاثیر آن در اقتصاد کشور باشیم.

گفتنی است عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی گفت 18 سال خشکسالی پیاپی در منطقه کشاورزی را به طور جدی با بحران روبرو کرده است و راه جبران این عقب افتادگی توسعه صنایعی همچون پتروشیمی مکران در منطقه است.

وی با اشاره به اشتغال حدودا 1000 نفری در دوران کنونی ساخت در شهرک پتروشیمی مکران پروژه‌های عمرانی مکران را از هدایای مقام معظم رهبری به مردم این خطه دانست و توسعه سواحل مکران را ستود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار