بسته ویژه خبری تابناک؛
 رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 
کد خبر: ۵۳۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ 10 December 2017
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 



رتبه سوم ابلاغ الکترونیک برای دادگستری استان

دادگستری کل کهگیلویه وبویراحمد در نخستین جشنواره سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.
رئیس‌کل دادگستری استان گفت: نخستین جشنواره سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه روز‌های گذشته در مشهد مقدس برگزار شد.حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مزارعی افزود: دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماهه نخست سال جاری رتبه سوم این جشنواره کشوری را بدست آورد.
وی بیان کرد: دادگستری استان دارای ۱۱ حوزه قضایی است و ۱۶۷ شعبه در این دادگستری و شورا‌های حل اختلاف کار ابلاغ الکترونیک را انجام می‌دهند.رئیس‌کل دادگستری استان اضافه کرد: قانون دادرسی الکترونیکی و فعالیت بخش فناوری اطلاعات و سامانه سنا کمک قابل‌توجهی به ابلاغ قضایی مکانیزه در مراکز قضایی استان کرده است.
مزارعی گفت: ابلاغ قضایی مکانیزه موجب کم شدن فرایند دادرسی و جلوگیری از مشکلات ناشی از ابلاغ فیزیکی شده است.
سامانه ابلاغ الکترونیکی (سنا) به استناد ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه نحوه سامانه‌های رایانه‌ای برای انجام امور قضایی است./ صداوسیما



۳۵ بیماری زیر پوشش نمایندگی موسسه محکم استان


۳۵ نوع بیماری مادرزادی زیر پوشش نمایندگی موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) در کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرند.
موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری ‌های مادرزادی (محکم) استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:
این موسسه بیماران ابهام جنسی،انسداد مجاری صفراوی، ناهنجاری در عضلات قلب، شکاف کام، شکاف لب، کیست کلدوک، پای چنبری، در رفتگی مادر زادی لگن، بطن راست با دو خروجی و نقص دیواره دهلیزی بطنی را به طور رایگان پذیرش و درمان می‌کند.
 از همه‌ی هم استانی‌هایی که چنین بیماری‌هایی دارند درخواست می‌شود برای پیگیری مراحل درمان خود به آدرس یاسوج، شرکت گاز، مولوی یک، پلاک ۲۶ ساختمان مجمع خیرین سلامت استان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۳۵۱۹۸۴۷۵۰ ارتباط برقرار کنند.کپی شناسنامه بیمار، یک قطعه عکس، شماره حساب بانک کشاورزی یا ملت، گواهی پزشک مربوط به نوع بیماری از جمله مدارک لازم برای پذیرش بیمار در موسسه است.


برگزاری امتحانات دی ماه امسال مدارس در ۲۲ حوزه


مظفر برافراشته رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش استان در  جلسه ستاد امتحانات گفت: امتحانات شهرستان بویراحمد باهزار و ۸۱۰ دانش آموز در ۵ حوزه، گچساران با ۶۲۰ دانش آموز در ۲ حوزه، دهدشت با ۸۹۴ دانش آموز در ۴ حوزه، دنا با ۲۳۱ دانش آموز در ۲ حوزه، مارگون با ۱۸۱ دانش آموز در ۱ حوزه، چرام با ۱۱۵ دانش آموز در یک حوزه، بهمئی با ۶۱۳ دانش آموز در دو حوزه، لنده با ۲۱۷ دانش آموز در یک حوزه، لوداب با ۱۰۸ دانش آموز در یک حوزه، باشت با ۱۳۰ دانش آموز در یک حوزه، دیشموک با ۴۷ دانش آموز در یک حوزه، چاروسا با ۱۱۱ دانش آموز در یک حوزه و عشایر با ۴۹ دانش آموز در حوزه بویراحمد برگزار می‌شود.


آغاز کشت گندم و جو در مزارع کهگیلویه به دو صورت سنتی و خاکورز


کشت گندم و جو در ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: در این شهرستان ۴۲ هزار هکتار اراضی مرغوب برای کشت گندم، جو آبی و دیم وجود دارد که کار کشت در این زمین‌ها آغاز شده است.سید عمران تقوی از توزیع بیش از ۵ هزار تن انواع کودشیمیایی (فسفات، ازت و پتاس) بین کشاورزان شهرستان خبر داد و افزود: امسال کشت پاییزه گندم و جو از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.
 تقوی با بیان اینکه انواع بذر توزیع شده بین کشاورزان در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: امسال هزار و ۳۵۰ تن انواع بذر از نوع کوهدشت، دهدشت، چمران، کریم، آفتاب و مهرگان بین کشاورزان شهرستان توزیع شد. 
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: امسال در شهرستان کهگیلویه ۴۸۰ دستگاه ادوات کشاورزی مشغول کار کشت هستند. تقوی با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه کشت به دو روش سنتی و خاکورز حفاظتی انجام می‌شود، افزود: با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین برگزاری و شرکت آن‌ها در کلاس‌های آموزشی چندسالی است که در زمینه استفاده از ادوات مکانیزه کشاورزی رشد چشمگیری داشته و با حمایت‌های جهاد کشاورزی در این خصوص، دستگاه های مکانیزه و پیشرفته ی خوبی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.


افتتاح پارک اسکان دهدشت در دهه فجر


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه از بهره‌برداری پارک اسکان این شهرستان در دهه فجر خبر داد.
سیاوش زمان از افتتاح پارک اسکان این شهرستان در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع در حال انجام است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه، پیشرفت فیزیکی این پارک را 95 درصد عنوان و تصریح کرد: 54 سکوی نشیمن برای این پارک در نظرگرفته شده است.
وی اعتبار پارک اسکان دهدشت را 800 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: در این پارک هفت آلاچیق، هشت عدد سرویس بهداشتی، دو باب نماز خانه، احداث پارکینگ و روشنایی کامل انجام شده است.
زمان، هم‌چنین از احداث سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر در این پارک خبر داد./فارس


راه اندازی شرکت کشت و صنعت در شهرک صنعتی۲ دهدشت


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود ایجاد زیرساخت‌های لازم در مدت 10 سال با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان در این شهرک اما متاسفانه تاکنون استقبالی برای سرمایه گذاری صورت نگرفته و بلاتکلیف مانده بود.
سهراب بنام در جمع خبرنگاران افزود: این کار کارشناسی نشده از گذشته به ما ارث رسیده و با تصمیم مسئولان کشوری و مقامات ارشد استانی و در چارچوب قانون در حال واگذاری به یک واحد کشت و صنعت است.
وی افزود: یک طرح کشت و صنعت با مشارکت بنیاد برکت در شهرک صنعتی دهدشت 2 در منطقه دشت مازه ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه واگذاری پروژه‌ها و طرح های نیمه تمام از سیاست های دولت تدبیر و امید است، بیان کرد: برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دهدشت 2 استقبال صورت نگرفته و این امر به علت مکانیابی نامناسب و کار بدون مطالعه بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: واگذاری شهرک صنعتی دهدشت 2 برای ایجاد و راه اندازی یک طرح کشت و صنعت با مشارکت بنیاد برکت در حال طی کردن مراحل قانونی است. در صورت ایجاد و بهره برداری از این طرح برای 200 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و می تواند در اقتصاد منطقه و درآمدزایی مردم نقش مهمی ایفا کند./ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار