خطبه های نماز جمعه متاثر از تصمیم جنجالی ترامپ
خطبه های این هفته نماز جمعه مناطق مختلف استان ، متاثر از تصمیم ترامپ در خصوص انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس بود و خطیبان جمعه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تحلیل این اقدام آن را محکوم کردند. البته حجت الاسلام صلواتی در این خطبه ها با بیان ضرب المثل هایی مشکلات قلعه رئیسی را هم بیان نمود.
کد خبر: ۵۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 08 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطبه های این هفته نماز جمعه مناطق مختلف استان ، متاثر از تصمیم ترامپ در خصوص انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس بود  البته حجت الاسلام صلواتی در این خطبه ها با بیان ضرب المثل هایی مشکلات قلعه رئیسی را هم بیان نمود و در بخش دیگری از سخنانش به حکم جالب این هفته قاضی شهر قلعه رئیسی در خصوص شکارچیان جوجه تیغی هم اشاره و از وی تقدیر نمود.
 
دونکته ای که باعث تصمیم جنجالی ترامپ شد
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک با بیان اینکه روسا و مقامات عالی آمریکا چند سالی است به دنبال قرار دادن قدس به عنوان پایگاه رژیم صهیونیستی بودند اظهار کرد: ترامپ با انجام دادن این کار باعث آزادسازی قدس خواهد شد چون این اقدام در عراق و برداشتن صدام صورت پذیرفت.
وی در ادامه گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس برگرفته از دونکته است؛ یکی اینکه لغو حکم استیضاح ترامپ توسط کنگره آمریکا است و بهره‌برداری از لابی‌های صهیونیستی در امریکاست.
راوند عنوان کرد: ترامپ در امریکا پایگاهی ندارد و انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس باعث ایجاد پایگاه برای وی می‌شود و دوم اینکه استیضاح ترامپ لغو گردد ترامپ انتقال را تا 6 ماه دیگر به بهانه اینکه زمینه حضورشان و زمینه ساخت سفارت در قدس فراهم شود به صورت تعلیق درآورد.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: دیدار رهبر معظم انقلاب با مسؤولان نظام و مسلمانان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند این توطئه جدید آمریکا از سر ضعف و ناتوانی است.
وی اذعان کرد: انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر توسط آمریکا غیر ممکن  است و اقدام آنها در خصوص مسئله فلسطین ناموفق  است.
راوند عنوان کرد: آمریکاه نمی‌تواند به اهداف پلیدشان دست یابند و پیروزی از آن امت اسلامی است و جهان اسلام با انجام کارهای غیرمنطقی آمریکا اتحاد پیدا می‌کنند.
تقدیر از قاضی به خاطر یک حکم جالب
 از قاضی چاروسا حجت الاسلام انصاری در جهت حمایت از محیط زیست تشکر کرد و گفت: از حجت الاسلام انصاری قاضی محترم چاروسا به دلیل حکم و حمایت از محیط زیست که جلوی صید جانوران بی گناه را گرفتند.(اینجا ) جلوی آداب و رسوم غلط را گرفتند صمیمانه تشکر می کنم و اعلام می کنم در باب دیگر موضوعات امروز استان ما نیازمند چنین احکامی هستیم که از این خلاقیت تشکر می کنم و از مدیر کل دادگستری استان می خواهم از حاج آقا انصاری در مورد این حکم تقدیر کنند.
حجت الاسلام صلواتی در بخشی از خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی به تیراندازی در مراسمات عروسی و اموات اشاره و بیان کرد: تیراندازی در مراسمات اموات و عروسی هم خلاف قانون و هم کار عبث و بیهوده است و هیچ فایده ای ندارد و از نیروی انتظامی می خواهیم که با چنین افرادی که در مراسمات اقدام به چنین حرکتی می کنند برخورد شدید کنند./فارس
تا مال مه ای واره  اره من ای داره
صلواتی در ادامه به مشکلات چاروسا اشاره و عنوان کرد: جناب آقای استاندار این روزها چاروسا شاهد مشکلات بسیار زیادی است که از جمله قطعی مکرر برق و آن هم بیش از 4 ساعت به بالا که آیا اگر در یاسوج یا گچساران این مقدار قطعی برق بود چه برخوردی با مسوولین می شد، قطعی آب شهر قلعه رئیسی و مشکلات حوزه شهر که امیدواریم کسی باشد به این مشکلات توجه کند که از مشاوران استاندار می خواهم این ضرب المثل را برای ایشان ترجمه کنند که " تا مال مه ای واره  اره من ای داره".
وی در پایان با انتقاد از وضعیت انتخاب شهردار توسط شورای شهر متذکر شد: امیدواریم شورای شهر کاری نکنند که ضرب المثل" بی غار ملا نظر که چوب تری کشندی"  در بین مردم عادی شود./ فارس
تنها راه مقابله با توطئه جدید آمریکا
امام جمعه دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، اظهار داشت: یکی از وظایف هر مومن و مسلمان حفاظت و حراست از مساجد است.
وی از بیت‌المقدس به عنوان یکی از اماکن مقدس که کفار دارند بر آن سیطره پیدا می‌کنند یاد و تصریح کرد: بیت المقدس دومین سرزمینی است که خداوند مسجد را بر آن بنا کرد.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امروز فاجعه‌ای غمیگن برای جهان اسلام اتفاق افتاده که بخواهند بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل غاصب قرار دهند.
وی افزود: غم‌انگیزتر از هر چیزی سکوت سران عرب به محوریت آل‌صعود مقابل این فاجعه است و عملا با سکوت خود این فاجعه را همراهی می‌کنند.
خطیب جمعه دهدشت، تنها راه برداشتن این توطئه را سرنگونی اسرائیل و آمریکا دانست و بیان کرد: امروز ما موظف هستیم در مقابل این حرکت قیام کنیم./فارس
مسلمانان حمایت قاطع خود را در فضای مجازی از فلسطین اعلام کنند
 امام جمعه شهر لیکک در خطبه های امروز با محکوم کردن اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی،این حرکت ترامپ را در راستای میزان سنجش وفاداری ایران و جهان اسلام در حمایت از فلسطین دانست.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی حرکت جهان استکبار در پیشنهاد قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کرد و آن را حرکتی در راستای سنجش میزان واکنش وفاداری و حمایت از فلسطین نزد جهان اسلام به خصوص ایران دانست.
 وی با تأسی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: استکبار جهانی به خصوص آمریکا و اسرائیل فرعونیان زمان هستند.
افروغی خاطر نشان کرد: نفوذ ایران در منطقه و افزایش میزان محبوبیت ایران استکبار را مجبور به هر کاری می کند.
وی افزود: حکومت های ایادی استکبار و تکفیری منطقه در حال فروپاشی هستند ؛میخواهند قدرت ایران را در حمایت از قدس تست کنند.
امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه اسرائیل مطابق پیشبینی مقام معظم رهبری به زودی نابود و فلسطین پیروز می شود، افزود: باید مسلمانان جهان با حفظ وحدت، حمایت قاطع خود را در فضای مجازی و حقیقی از قدس  اعلام کنند./آوای ماغر
بی اعتنایی سردار سپاه اسلام به نامه رئیس سازمان سیا
حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن اشاره به توطئه جدیدآمریکا در منطقه به خصوص فلسطین اشغالی گفت: توطئه جدید امریکایی ها و اعلام انتقال پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی به قدس شریف نشان از موضع ضعف امریکا و این رژیم اشغالگر است.
وی افزود: تصمیم شیطانی ترامپ با واکنش کشورهای اسلامی، سازمان ها، شخصیت ها و سازمان ملل متحد مواجه شده است که اتحادیه اروپا، و سایر مجامع جهانی این حرکت را محکوم کردند.
امام جمعه موقت شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی بی اعتنایی به نامه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا سیا بود که نشان از اقتدار و عظمت قدرت سپاه اسلام و بصیریت این سردارعاشورایی است.
وی تاکیدکرد: امروز به برکت اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران و داشتن چنین سردارانی است که حماسه های مختلفی عاید نظام و محور مقاومت شده است./خبر لنده
 سر ترامپ به تنش زیادی می کند
حجت الاسلام سید حبیب بلادی نژاد امام جمعه موقت شهرستان باشت در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه کنفرانس اسلامی گفت:رهبر معظم انقلاب  عبد خالص اسلامی که جز از خدا نمیترسد. تنها چیزی را اعتقاد دارد ذات خداوند یکتا است.
وی افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب از سال های پیش تا کنون یکی پس از دیگری زیبا و جالب رقم خورده است و همان پیش بینی که ایسان داشته اند به ثمر رسیده است.
حجت الاسلام بلادی نژاد عنوان کرد: در اجلاسیه بحث فلسطین مطرح و یاوه گویی های ترامپ که سرش به تنش زیادی میکند که میخواهد بیت المقدس را به عنوان پایتخت صهیونیسم باشد و دستور انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را داد.
این خطیب جمعه ادامه داد: همه به صحنه آمدند و در کشور های اروپایی مردم به خیابان ها ریختند و علیه این سخن رئیس جمهور آمریکا قیام کردند و سخن ترامپ را نپذیرفتند.
حجت الاسلام بلادی به ضعف و ناکامی دشمن اسلام اشاره و تصریح کرد: دشمن ما زخم خورده است و بنابه کارهایی که انجام دادند میخواستند موقعیت اسرائیل را در عراق و سوریه محکم کنند،این اتفاق نیفتاد و حزب الله قوی تر از قبل در مقابل اسرائیل قد علم کرد .
امام جمعه موقت باشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با فلسطین گفت: در قضیه فلسطین دستای دشمنان بسته است و با این کار ضربه های محکم تری خواهند خورد که اکنون تحقق سخنان رهبری را به عینه میبینیم.
حجت الاسلام سید حبیب بلادی نژاد گفت: همه مردم جهان مقابل رژیم کودک کش اسرائیل می ایستند و ما هم همنوا با مسلمانان جهان می شویم ./باشت نیوز
قدس ناموس انبیا است
حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های نماز جمعه مرکز شهرستان دنا به توطه اسراییلی امریکایی دولت ترامپ برای قدس اشاره کرد و گفت:،این حرکت مخالف قواعد و مصوبات بین المللی است.
وی ابراز کرد:قدس به عنوان ناموس انبیا است و غصب ان تعرض به همه انبیا الهی و اعلام جنگ جدید علیه اسلام و باورهای همه موحدان است.
امام جمعه شهر سی سخت با محکوم کردن این توطه گفت:امریکا بعد از شکست های پیاپی در منطقه در به راه انداختن جنگ های نیابتی درسوریه یمن عراق امروز به این فکر افتاده که این توطه را درست کند.
وی ادامه داد:این کار نشانه عز و ناتوانی انها است و به فضل الهی با اتحاد جهان اسلام و ملت های اسلامی هرچه زودتر کار این غده سرطانی را یکسره خواهیم کرد.
امام جمعه سی سخت بیان کرد:اسراییل برای کل اسلام و بشریت خطر افرین است و اگر موفق شود نقشه نیل تا فرات را در اجرا خواهندکرد و نقشه انها احاطه بر کل زمین است.
مصباح نژاد با بیان اینکه امروز این جرسومه فساد و فرزند نامشروع امریکا به دنبال فتنه است؛گفت:امروز جهان اسلام باید این فتنه را نابود کند. / سفیر دنا
هیچ انسان بامنطقی این اقدام خودسرانه "ترامپ" رئیس جمهور آمریکا را نمی پذیرد
حجت السلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و حمایت آمریکا از این توطئه ،گفت:این اقدام سبب رنجش و نگرانی عالم اسلام شد و خیلی از کشورهای دیگر غیرمسلمان هم به این موضوع اعتراض داشتند.
حجازی تصریح کرد: امروز دنیای اسلام بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت و یگپارچگی نیاز دارداین حرکت زشت و ناپسند رئیس جمهور احمق آمریکا حتی کشورهای غیرمسلمان و بعضا هم پیمان آنها را هم به واکنش وا داشته است.
امام جمعه گچساران اظهارکرد: هیچ انسان بامنطقی این اقدام خودسرانه "ترامپ" رئیس جمهور آمریکا را نمی پذیرد و استکبار جهانی خاصه آمریکا بداندنقشه ها و توطئه هایشان در قدس هم خنثی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار