اختصاصی تابناک
دقایقی پس از تماس پرسنل اورژانس ، بالگر به محل اعزام و یکی از مصدومان که دارای شرایط مشکوک به شکستگی از ناحیه ی کمر و گردن بود به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان یاسوج اعزام شد.
کد خبر: ۵۳۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 08 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دقایقی پیش در محور چرام به یاسوج ، بر اثر انحراف و واژگونی یک دستگاه خودروی پراید ، 5 نفر مصدوم شدند که با حضور نیروهای اورژانس 115 سپیدار و دشتروم و همچنین امداد جاده ای هلال احمر و بالگرد اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی و اقدامات اورژانسی در محل حادثه به مراکز درمانی اعزام شدند.
 بنا بر این گزارش سرنشینان این خودروی پراید 5 زن و یک مرد (راننده) و یک نوزاد چند ماهه بودند که یک زن و نوزاد به طرز معجزه آسایی بدون مصدومیت در محل بودند اما 5 زن و یک مرد به شدت مصدوم شدند. 
پس از وقوع حادثه خودروی های عبور توقف و اقدام به بیرون کشیدن مصدومین نمودند که پس از مدتی اورژانس منطقه سپیدار به محل رسیده و ضمن بررسی علائم حیاتی تقاضای بالگرد نمود .
دقایقی پس از تماس پرسنل اورژانس ، بالگر به محل اعزام و یکی از مصدومان که دارای شرایط مشکوک به شکستگی از ناحیه ی کمر و گردن بود به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان یاسوج اعزام شد.
پرسنل اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه پزشکی و هنگام انتقال مصدومان به خبرنگار تابناک در خصوص وضعیت مصدومان گفت : تاکنون از نظر علائم حیاتی ، وضعیت فوتی نداریم اما با توجه به شدت تصادف باید اقدامات تکمیلی و بررسی وضعیت مصدومان در مراکز درمانی مجهز صورت گیرد.
افراد مصدومی بنا به گفته شاهدان از اهالی منطقه سپیدار بودند و گویا از یک مراسم عروسی بر می گشته اند که دچار حادثه می شوند.
 انبوه جمعیت تماشاچی و دردسر برای بالگرد اورژانس
در چنین حوادثی ، مهمترین اقدامی که از طرف مردم باید صورت گیرد ، کمک به بیرون کشیدن مصدومان تا رسیدن اورژانس است که خوشبختانه رانندگان پشت سر ماشین حادثه دیده به خوبی این کار را انجام دادند اما پس از مدتی و تا قبل از رسیدن اورژانس بر خیل جمعیت تماشاچی افزوده می شد به گونه ای که کم کم کار امدادرسانی را مشکل و باعث ایجاد ترافیک در جاده می شد ضمن اینکه بالگرد هنگام حضور در محل حادثه مجبور به فرود در منطقه ای با فاصله از جاده شد! حال اینکه اگر خودروهای تماشاچیان حادثه در محل نبود ، امکان فرود بالگرد در محلی بهتر و نزدیکتر به خودروی حادثه دیده را داشت.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار