انفجار سیلند گاز موجب مصدومیت 2 نفر و وارد شدن خسارت به منزل مسکونی شد.
کد خبر: ۵۳۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰ 02 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دقایقی پیش انبار سیلندر ال‌پی‌جی در یکی از ساختمان‌های واقع در خیابان انقلاب 13 نزدیکی میدان عدل یاسوج منفجر شد که آتش‌سوزی گسترده‌ای ناشی از این انفجار گزارش شده است.
بنا بر گزارش های رسیده در این انفجار دو نفر مصدوم که به مراکز درمانی انتقال داده شدند و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.
تکمیلی
"محمد رستمی " مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساعت ۲۲ شنبه شب یک دستگاه خودرو پراید در انقلاب ۱۳ میدان عدل یاسوج در حال سوختگیری ال پی جی غیرمجاز بود که سبب انفجار و آتش سوزی شد.
وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، بیان کرد: این حادثه دو مصدوم برحای گذاشت که به مراکز درمانی انتقال داده شدند و حال عمومی آنها خوب گزارش شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یاسوج اضافه کرد: نیروهای آتش نشانی با حضور به موقع در محل حادثه عملیات امداد را انجام دادند.
درگیری متخلفان با خبرنگاران
داریوش بهنیا ، مدیر خبرگزاری فارس مشاهدات خود را از محل حادثه اینگونه بیان می کند :  ساعت 21 و 30 دقیقه شنبه شب با تماس مردم محلی در منطقه انقلاب یاسوج، انفجار مهیب یک سیلندر گاز گزارش شد.

در این انفجار که در یک انبار غیرمجاز سیلندرپرکنی رخ داد، مردم این منطقه بزرگ از یاسوج با ترس و وحشت از خانه‌های خود بیرون آمدند و با دیدن شعله‌های آتش با  اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتند.

یکی از این افراد به خبرنگاران گفت که صدای انفجار تا چندین خیابان دورتر نیز شنیده شد و دیوارهای خانه‌هایمان نیز لرزید.

اکیپ آتش‌نشانی بلافاصله در محل حاضر شدند و در یک عملیات امدادی، با مهار آتش، مصدومین را از محل حادثه دور کردند.

این حادثه 4 مصدوم داشت که با آمبولانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

انباری که حادثه در آن اتفاق افتاد در یک ساختمان نیمه‌کاره بود که دیوارهای آن به طور کامل فروریخت.

محمد رستمی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج، در همین زمینه به خبرنگاران گفت: اگر این حادثه در ساختمان دیگری بود، اکنون عمق حادثه و خسارات جانی و مالی قابل مقایسه با الان نبود.

او افزود که با فروریختن دیوارهای این انبار سیلندر، گاز جمع شده در این انبار آزاد شد و جلوی سنگین‌تر شدن این حادثه را گرفت.

رستمی با بیان اینکه باید این انبارها ساماندهی شوند، ادامه داد که یک خودروی پراید در جلوی این انبار در حال سوخت‌گیری با گاز ال.پی.جی بود که در پی یک جرقه، انبار منفجر شد.

مشاهدات خبرنگار ما حاکی از این است که در این منطقه چندین انبار غیر مجاز سیلندر گاز وجود دارد که به شکل غیراستاندارد اقدام به سوخت‌گیری خوردوها می‌کنند.

این انبارها و سیلندرپرکنی‌ها که هر کدام به مثابه یک انبار باروت است، در چندین خیابان از محله انقلاب‌ها نیز فعالیت دارند، و جای سؤال است که متولیان امر به ویژه شرکت پخش فراورده‌های نفتی منتظر چه حادثه‌ای هستند تا به این موضوع ورود کنند؟

به محض ورود خبرنگاران، متخلفین و صاحبان این انبارهای غیرمجاز، با خبرنگاران درگیر شده و مانع عکسبرداری و تهیه گزارش شدند اما اهالی این منطقه که دل خونی از این انبارها داشتند، با خبرنگاران همکاری کردند و خواستار انعکاس این مشکل در رسانه‌ها شدند.

بدون شک اگر نهادهای متولی و مسئولان این استان بیش از این ساکت بمانند، حوادث به مراتب نگران‌کننده‌تری به زودی خانواده‌های زیادی را داغدار می‌کند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار