استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: بهترین راه مقابله و پیشگیری از خشونت علیه زنان، آشنایی بانوان با حقوق خود در عرصه های مختلف است.
کد خبر: ۵۳۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرنگار مهر، دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان توسط کانون وکلای دادگستری استان قزوین روز سه شنبه با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون رنان مجلس، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از وکلا و حقوقدانان برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این همایش ملی که ازسوی کانون وکلای دادگستری استان قزوین در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: اولین راه مقابله وکاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، آشنایی زنان به حقوق خود و در ادامه آموزش مهارت های تخصصی برای مشکل مشکلات خود با مردان است.

زاهدی بر لزوم به روزرسانی قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان تاکید کرد و گفت: قوانین مربوط به این حوزه باید ضمانت اجرایی قوی داشته باشد تا کارساز باشد.

وی تصریح کرد: خشونت علیه زنان از سابقه ای طولانی برخوردار است و یک سیر تاریخی را طی کرده، به گونه ای که امروزه در بسیاری از جوامع بشری به صورت فرهنگی نادرست درآمده و بخش عمده ای از زنان آنرا پذیرفته اند.

استاندار یادآورشد: در موضوع خشونت علیه زنان نخستین تصویری که در اذهان شکل می گیرد، خشونت های جنسی و جسمی است که حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز وجود دارد اما محدود کردن خشونت به این بخش، نمی تواند گویای همه جوانب موضوع باشد و حق مطلب ادا نمی شود.

زاهدی اظهارداشت: خشونت های کلامی، تحقیر زنان در جامعه، رفتارهای کلامی نامناسب مردان با زنان یا حتی زنان با زنان از انواع دیگر خشونت علیه زن به شمار می رود.

وی گفت: هنوز هم گاهی اوقات وقتی مادری ۲ نوزاد دختر در فاصله کم به دنیا می آورد مورد خشونت جامعه زنان قرار می گیرد و این گونه شاهد خود خشونتی یعنی خشونت زنان علیه زنان نیز هستیم.

زاهدی بیان کرد: موارد دیگری نیز وجود دارند که شاید در ظاهر خشونت نیستند اما یک اضطراب دائمی برای زنان و دختران ایجاد می کنند و اعتماد به نفس آنان را میگیرد و در این راستا زن تحقیر شده بدون شک فرزندان خود را نیز نمی تواند به خوبی تربیت کند و در نتیجه جامعه مورد تهدید قرار می گیرد.

وی افزود: برای رسیدن به مرحله عملیاتی رفع خشونت علیه زنان نخستین گام را باید اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، حقوقدانان و نخبگان جامعه بردارند لذا آشنایی زنان به حقوق خود در کاهش خشونت علیه آنان موثر است، چرا که هنوز در کشورمان مناطقی وجود دارند که زن ارثی از خانواده نمی برد و این نشان می دهد بعضی زنان جامعه از حقوق خود آگاهی درستی ندارند.

استاندار قزوین تصریح کرد: نباید از این حقیقت غافل ماند که بعضی زنان وقتی به حقوق خود آشنا می شوند مسایلی چون طلاق نیز افزایش می‌یابد بنابراین باید با آموزش و آگاه سازی زنان، مهارت های حل مساله را نیز به آنان آموزش داد تا به اعهداف مورد نظر دست یابیم.

زاهدی اضافه کرد:زن و مرد درمحدوده انسان بودن یکسان هستند وباید تساوی آنها محترم شمرده شود بنابراین گروه های مرجع جامعه باید کمک کنند تا موضوع رعایت حقوق انسانی به رسمیت شناخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار