استاندار مرکزی:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: برآورد قاچاق کالا در ایران سالانه 20 تا 25 میلیارد دلار است که این حجم با رقم فروش نفت کشور در مدت یک سال برابری می کند.
کد خبر: ۵۲۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 22 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آقازاده استاندار مرکزی در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل استانداری برگزار شدگفت: برآورد قاچاق کالا در ایران سالانه 20 تا 25 میلیارد دلار است که این حجم با رقم فروش نفت کشور در مدت یک سال برابری می کند.

استاندار مرکزی از قرار گرفتن استان مرکزی در میان پنج استان برتر کشور در زمینه شناسایی و کشف کالای قاچاق با افزایش 8 برابری کشف کالای قاچاق در سالجاری خبر داد و افزود: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز  در 9 ماه سالجاری میزان پرونده و کشفیات استان رشد حدود هشت برابری نسبت به سال گذشته داشته است که  این امر نشان دهنده تلاش استان در جهت مبارزه با قاچاق است.

آقازاده اظهار کرد: مبارزه با کالای قاچاق یکی از موضوعات مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل است و در این استان باید بیش از پیش مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

آقازاده گفت: نحوه قاچاق کالا هر روز در حال تغییر است و قاچاقچیان روش های خود را تغییر می دهند و در شرایط کنونی تاکتیک قاچاق کلان به محموله های خرد تغییر ماهیت داده است.

وی اظهار کرد: برآورد قاچاق کالا در ایران سالانه 20 تا 25 میلیارد دلار است که این حجم با رقم فروش نفت کشور در مدت یک سال برابری می کند.

استاندار مرکزی افزود: عمده کالاهای قاچاق ورودی به کشور موادغذایی، دارو و اقلام پزشکی است که بیشتر آن غیراستاندارد و با کیفیت پایین است و سلامت جامعه را تهدید می کنند

وی گفت: باید  از روشهای، کارشناسی ، علمی ، نو و بروز شده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بهره گرفت که این اقدام در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفته و لازم است تا در جلسات این کمیسیون نیز مطرح شود.

آقازاده  ابراز کرد: جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید به صورت منظم برگزار شود و شهرستان ها نیز باید برگزاری این جلسات به طور مرتب را در دستور کار داشته باشند.

وی افزود:  جلسات این کمیسیون در برخی شهرستان ها کمتر از تعدادی است که در ضوابط تعیین شده است لذا باید در جهت جبران آن تلاش کنند و در این جلسات نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بیشتر مورد بررسی قرار  دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با تشکیل 631 پرونده قاچاق کالا در استان، رقم کشفیات بیش از 2میلیارد و 500میلیون تومان بوده است افزود: این میزان در هشت ماه ابتدا امسال افزایش 8برابری را به همت تلاش گران این حوزه داشته است.

آقازاده گفت: در این مدت 900پرونده برای قاچاقچیان کالا تشکیل شده است و رقم کشفیات آن بیش از 19میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی کریدور اصلی غرب به شرق و شمال به جنوب کشور است افزود: باید با تغییر روش های قاچاق، دستگاه های امنیت و انتظامی هم با روش جدیدتر با آنها مبارزه کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار