تابناک مرکزی: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان خروجی این مجموعه رضایت بخش نیست و باید نقش بیشتری در تعلیم و تربیت افراد با انگیزه و متخصص برای ورود به آموزش و پرورش داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 18 November 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، شهریار فولادوند در دیدار و هم‌اندیشی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با مسئولان و کارکنان آموز و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: 92 هزار دانش آموز استان مرکزی در سه هزار و 523 کلاس آموزشی و 554 آموزشگاه شهرستان اراک، هشت هزار و 100 دانش آموز در 449 کلاس و 138 آموزشگاه شهرستان خنداب و پنج هزار و 881 دانش آموز در 296 کلاس و 88 آموزشگاه شهرستان کمیحان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: بیش از 6 هزار پرسنل آموزش و پرورش در سه شهرستان اراک، خنداب و کمیجان مشغول به آموزش دادن دانش آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: یک هزار و 780 نفر از محل دانشگاه فرهنگیان و استخدام‌ها در سه سال گذشته به آموزش و پرورش استان وارد شده و 2 هزار و 629 نفر با بازنشستگی و انتقال به سایر استان‌ها از این اداره کل خارج شده‌اند که در این راستا تراز منفی 849 نفر را داریم.

فولادوند بیان کرد: یکی از مشکلات استان عدم وجود تعادل در ورودی و خروجی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی است که این مشکل با مدیریت مناسب مسئولان آموزش و پرورش استان با وجود افزایش خروجی نیروی انسانی نسبت به ورودی آن، تاکنون اختلالی در بحث تامین معلم برای حضور در کلاس‌های درس و آموزش دانش آموزان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: از سال 88 تاکنون استان‌ها اجازه جذب این نیروهای حق التدریس را ندارند این درحالی است که واگذاری جذب این نیروها نقش مهمی در ایجاد تحرک در اشتغالزایی در استان و جذب افراد متخصص برای واحدهای آموزشی را به دنبال دارد.

مدیرکل آمورش وپرورش استان مرکزی عنوان کرد: استفاده از نیروی حق‌التدریس را یکی از راه‌های جبران خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش است و سال 94 تعداد دو هزار و 473 نفر نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش استان مرکزی به امر تحصیل دانش آموزان استان اشتغال داشتندکه برای جبران کمبود نیروی انسانی موظفی این تعداد امسال به سه هزار و 160 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار