کد خبر: ۵۲۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 15 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» امسال استان یزد میزبان برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش شده و مخترعان از همه استان‌های کشور به ویژه استان‌های یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری، مرکزی و قم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند .

«مصطفی شاه‌نظری» رییس بنیاد نخبگان استان یزد دبا اشاره به فراخوان جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کشور، عنوان کرد: بنا بر پهنه‌بندی صورت گرفته در بنیاد ملی نخبگان، استان‌های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و قم یک پهنه را تشکیل داده و هر سال یکی از این استان‌ها جشنواره رویش را به منظور شناسایی و پشتیبانی از اختراعات برگزیده در پهنه برگزار می‌کنند .

وي در مورد شرایط اعضای شرکت‌کننده، گفت: اختراع‌هایی که بیش از سه سال از تاریخ ثبت آنها در اداره ثبت اسناد و املاک کشور نگذشته باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که پس از ارزیابی اولیه به صورت حضوری نمونه اولیه محصول خود را ارائه خواهند داد .

رییس بنیاد نخبگان استان در مورد معیارهای ارزشیابی اختراعات، تصریح کرد: علاوه بر مبانی علمی و فناورانه اختراع، میزان تازگی و طول عمر فناوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری سازی و ارزش افزوده اقتصادی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی اختراع است .

شاه‌نظری درمورد تسهیلات مربوط به اختراعات برگزیده، افزود: اختراعاتی که در این جشنواره برگزیده شوند به عنوان اختراع سطح سه محسوب شده و جایزه نقدی تا سقف 1.5 میلیون تومان به آنها تعلق می‌گیرد. همچنین تسهیلات مالی تا سقف 100 میلیون ریال به منظور تأسیس شرکت در زمینه اختراع، کسب مجوز و استانداردها و نیز تدوین نسخه تجاری‌سازی جهت تکمیل  اختراع در اختیار آنان قرار می‌گیرد .

وی ادامه داد: کسانی که اختراعشان برگزیده می‌شود می‌توانند از امتیاز آن جهت بهره‌مندی از سایر تسهیلات بنیاد از جمله جوایز تحصیلی دانشجویان صاحب استعداد برتر، دانش آموختگان برتر دانشگاهی و نیز نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند .

رییس بنیاد نخبگان استان در مورد اختراعات سطح دو، اظهار کرد: مخترعینی که بتوانند شرکتی در راستای تولید صنعتی اختراع خود راه‌اندازی کرده و مسیر توانمندسازی را با موفقیت طی کنند به عنوان مخترع سطح دو شناخته شده و از جایزه نقدی تا سقف سه میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند. همچنین می‌توانند تسهیلات مالی تا مبلغ 100 میلیون تومان نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: البته این برگزیدگان از امتیاز سایر تسهیلات بنیاد نخبگان نیز می توانند استفاده کنند .

شاه‌نظری با اشاره به اختراع‌های سطح یک، افزود: مخترعانی که موفق به تأسیس شرکت دانش‌بنیان بر مبنای اختراع سطح دو شده و محصول خود را علاوه بر امتیاز سایر تسهیلات بنیاد نخبگان نیز تجاری‌سازی و تولید کنند از جایزه نقدی تا سقف پنج میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات 500 میلیون تومانی استفاده کنند.

گفتنی است که امسال استان یزد میزبان برگزاری این جشنواره است و مخترعانی که واجد شرایط شرکت در این جشنواره هستند تا چهارم آذر ماه فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس اینترنتی yazd.bmn.ir برای ثبت نام اقدام کنند .

لازم به ذکر است که این جشنواره در 22 و 23 آذر ماه در دانشگاه یزد برگزار می‌شود
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار