در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛
یک عضو شورای اسلامی شهر قم ادعا کرد در این شهر قرآن‌هایی به صورت زیرزمینی منتشر می‌شود که حاوی عبارت‌هایی اشتباه است.
کد خبر: ۵۲۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 14 November 2017
به گزارش تابناک قم، حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر موجب شد تا اعضای شورا به بیان نظرات خود درباره مسائل مرتبط با این اداره بپردازند.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر در این جلسه با اشاره به صحبت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت کمک شهرداری به ساخت سینما در قم اظهار کرد: وزارت ارشاد متولی ساخت و سینما و فرهنگسرا نیست اما دولت وظیفه دارد. زمین و تسهیلات و مجوزها دست دولت است و نباید از شخص دیگری انتظار داشته باشند.

وی با اشاره به فراوانی نام‌های غیر ایرانی در فروشگاه‌ها، گفت: باید در این زمینه با اصناف هماهنگ باشید تا این مشکل برطرف شود.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه حمایت از نشریات و رسانه‌های مکتوب باید از سوی ارشاد جدی‌تر دیده شود، گفت: این موضوع می‌تواند به فضای نقد عملکرد و پیشرفت و توسعه شهر می‌شود.

وی ادامه داد: اکثر نشریات به نوعی وامدار و بدهکار دستگاه‌های دولتی هستند و نمی‌توانند نقشی را که باید در راستای توسعه شهر و نقد عملکرد داشته باشند، ارائه کنند.

نظارت بر نشریات قم ضعیف است

علیرضا احمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه نظارت بر نشریات در استان قم را ضعیف توصیف کرد و گفت: نظارت بر نشریات بسیار ضعیف است. نشریاتی که سراسری هستند بهتر رصد می‌شوند اما نشریات استانی درست نظارت نمی‌شود و انواع توهین‌ها و تهمت‌ها در آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه «ما مأخوذ به حیا هستیم و از نشریات هتاک شکایت نمی‌کنیم» افزود: با این وجود هیچ نظارتی هم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نشریات دیده نمی‌شود.

احمدی با اشاره به چاپ قرآن بدون مجوز در شمارگان بالا در قم افزود: مجوز قرآن باید تنها در دو نهاد صادر شود اما افرادی برای اینکه کاسبی کنند قرآن چاپ می‌کنند و غلط‌هایی در آن‌ها دیده می‌شود که غیر قابل چشم‌پوشی است.

انتقاد از بسته ماندن درب‌های تالار شهر

حسن مالکی نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم هم از بی‌توجهی به هنرمندان در این شهر انتقاد کرد.

وی افزود: بی‌توجهی به هنرمندان در قم موجب دلسردی آن‌ها شده تا جایی که یا از قم رفته‌اند یا از این وادی فاصله گرفته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به صحبت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعطای مجوز ارشاد برای تبلیغات محیطی گفت: شهرداری و شورا بدون مجوز ارشاد به هیچ‌کس اجازه اکران تبلیغات محیطی را نمی‌دهد.

همچنین در این جلسه محسن محرری، رئیس کمیسیون شهرسازی و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم، از بسته ماندن درب‌های تالار شهر قم انتقاد کرد.

مطبوعات آزاد هستند هر موضوعی را منتشر کنند

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم البته پاسخ‌هایی به اعضای شورای شهر قم داد.

وی در پاسخ به مسئله نظارت بر مطبوعات گفت: مطبوعات مدیر مسئول دارند و آزاد هستند که هر موضوعی را منتشر کنند اما پس از انتشار مسئولیت این گفته‌ها به عهده مدیر مسئول است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: طبق قانون تنها سه نفر هستند که اگر به آن‌ها توهین شود، باید راسا وارد شویم در باقی موارد باید شکایت صورت بگیرد تا با رسانه برخورد کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار