استاندار قزوین گفت: پیگیری های مربوط به احداث بندرخشک در قزوین باید توسط مدیران دستگاه ها و نمایندگان استان در مجلس با سرعت بیشتری دنبال شود.
کد خبر: ۵۱۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 05 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: مطالعات احداث بندر خشک در قزوین و مکان یابی برای این طرح براساس نظر کارشناسان و مشاوران انجام شده و ما نیز نظر مشاوران را در خصوص جانمایی و مکان های معرفی شده می پذیریم.
وی اضافه کرد: احداث بندر خشک را به سرعت با کمک نمایندگان مجلس پیگیری می کنیم چون هر گونه کوتاهی در این زمینه موجب از دست رفتن این فرصت خواهد شد.
زاهدی ادامه داد:باید سرمایه گذاران این طرح نیز مشخص باشد تا امور مربوط به آن هرچه سریع تر پیش برود.
استاندار قزوین همچنین گفت: بحث مالکیت بنادر خشک قانون خاص خود را دارد که باید رعایت شود و براین اساس سرمایه گذاران نیز باید در قالب یک شرکت که در آیین نامه ایجاد بندر خشک وجود دارد، جذب بشوند.
زاهدی افزود: باید هر چه زودتر شرکت و هسته اولیه برای احداث بندر خشک در قزوین ایجاد شود و بعد از آن سرمایه گذاران نیز با تعامل مدیران دستگاه های اقتصادی جذب شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی قزوین می تواند در پیشبرد بسیاری از امور اقتصادی کمک حال مدیریت استان باشد بنابراین از ظرفیت این مجموعه مرتبط با بخش خصوصی باید بیشتر استفاده کنیم.
منوچهر حبیبی افزود: مطالعات جامع طرح بندر خشک که به اتاق واگذار شده بود به انجام رسیده و استان شرایط کامل را برای احداث بندر خشک ازجمله نزدیکی و ارتباط با بندر انزلی دارد.
وی اضافه کرد: قزوین از نظر کارشناسان و دستگاه های اجرایی موقعیت خوبی به لحاظ احداث بندر خشک دارد و اتفاق نظر برای احداث آن در استان وجود دارد.
حبیبی افزود: توقع داریم با هماهنگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هرچه سریعتر از وزارت راه و شهرسازی مجوزهای مربوط به احداث بندر خشک در قزوین گرفته شود تا احداث این مجموعه را آغاز کنیم.
محمدرضا ماشاالهی، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی قزوین نیز در این نشست خواستار طرح مسایل و مشکلات صنعتگران در این جلسات شد و گفت: طرح مسایل کشوری به این نشست ارتباطی پیدا نمی کند.
سه منطقه واقع در کوهین،دشتابی و فتح آباد در استان قزوین برای احداث بندر خشک در نظر گرفته شده اند که از این سه مکان، منطقه دشتابی به دلیل موقعیت بهتر در اولویت قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار