به گزارش تابناک تبریز از ایرنا، از دیروز چهارشنبه دو فیلم جدید «غیرمجاز» به کارگردانی حسن یکتاپناه و «خالتور» به کارگردان آرش معیریان در سینماهای سراسر کشور اکران خود را آغاز کرده اند تا پرده نقره ای رنگ تازه ای به خود گیرد.

البته این دو فیلم تا یک هفته پس از اکران در جدول فروش ها دیده نخواهد شد بنابراین جدای از این دو اثر تازه اکران شده در بررسی فروش هفتگی فیلم ها به نظر می رسد رقابت همچنان بین «زرد» و «خفه گی» است. استقبال خوب از این دو فیلم نشان داد که گذشته از فیلم های کمدی این روزها اقبال از آثار اجتماعی در سینمای نیز رونق گرفته است.

«خفه‌گی» تازه ترین ساخته فریدون جیرانی در کمتر از دو هفته به فروش 2 میلیارد رسیده است. این فیلم برای دومین هفته صدرنشین جدول هفتگی سینما است و فروش فیلم 2 میلیارد و 99 میلیون و 694 هزار تومان رسید.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: صحرا مشرقی پرستار یک بیمارستان روانی است. مسعود سازگار همسرش را که ظاهرا دیوانه شده در این بیمارستان بستری می کند. صحرا مشرقی وقتی با همسر مسعود آشنا می شود، پی به حقایقی عجیب از زندگی آنها می برد و ناخواسته وارد ماجراهایی می شود... 

نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه، غلامحسین لطفی، احسان امانی، اسدالله یکتا، ماهایا پطروسیان و پولاد کیمیایی با زیگرا فیلم سینمایی خفه گی هستند. فیلم سینمایی «زرد» هم با توجه به تعدادبازیگرانی که در فیلم همکاری دارند به فروش خوبی دست یافته و در هفته با فروش 3 میلیارد و 597 میلیون و37 هزار تومان رسید. 

در خلاصه داستان زرد آمده است که آدم‌های عجیبی هستیم... امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه. در این فیلم پربازیگر هنرمندانی چون بهرام رادان، ساره بیات، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار و مهرداد صدیقیان. امیرعلی نبویان، آناهیتا درگاهی، علیرضا استادی، متین ستوده، مرتضی تقی‌زاده، علی صالحی، شهروز دل‌افکار، رومینا رفیعا، رضا شمس‌الدین، فرهاد مهدوی، حسین نائینی و حسین مهری ایفای نقش می کنند.

فیلم سینمایی «خانه دختر» در هفته سوم جدول فروش به رقم 1میلیارد و 876 میلیون و 605 هزار تومان رسید. این فیلم روایت مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند...

حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی‌شاه‌حسنی و رویا تیموریان بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم سینمایی « قهرمانان کوچک»که با موضوع کودک و نوجوان آماده شده است در رتبه چهارم جدول قرار گرفته است و در هفته چهارم به فروش 1 میلیارد و 366 میلیون و 689 هزار تومان دست یافت. 

این فیلم که در واقع در ژانر کودک است درباره چهار کودک و نوجوان هفت تا یازده ساله ی تکواندوکار است که پدرانشان، کارگران یک کارخانه ی تولید لوازم التحریرِ در شُرُفِ تعطیلی هستند، برای جلوگیری از بی کاری پدرانشان و گیر انداختن قاچاقچیانِ این کالا، که در واقع عاملینِ اصلی این تعطیلی هستند،به تعقیبِ آنها می پردازند ، ماجراهایی شاد، اکشن و سرگرم کننده را رقم می زنند و ...

در این فیلم نیز بازیگران بسیاری چون برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری فر، عرفان برزین، سامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری حضور دارند.

فیلم کمدی اجتماعی «ایتالیا ایتالیا» در رتبه پنجم جدول قرار دارد و فروش فیلم در هفته چهارم به رقم 1 میلیاردو 37 میلیون و 845 هزار تومان رسید. 

این فیلم با بازی هنرمندانی چون حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، مهدی فهیمی، سپیده راستی فردر خلاصه داستان آن امده است؛ من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.