فردین حکیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز از برگزاری همایش پدافند زیستی توسط محیط زیست البرز و به میزبانی اداره کل پدافند غیر عامل استانداری البرز و همکاری جهاد دانشگاهی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 31 October 2017
به گزارش تابناک : در دومین روز هفته پدافند غیر عامل، همایش پدافند زیستی توسط محیط زیست البرز و به میزبانی اداره کل پدافند غیر عامل استانداری البرز و همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار گردید.

فردین حکیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اعلام این خبر گفت: محیط زیست و تنوع زیستی بعنوان یکی از مواهب الهی و سرمایه های ملی کشور بوده و با توجه به نقش مهم آن برای ادامه حیات انسانها ، حفاظت از آن باید بعنوان دغدغه های اصلی مردم و بویژه مسئولین باشد.

حکیمی با اشاره به وضعیت طبیعت استان اظهار داشت : متاسفانه بهره برداری غیرمنطقی از منابع طبیعی، تخریب زیستگاهها و ... ، از یک سو باعث بروز انواع آلودگی و آسیب ها به منابع زیستی گردیده و نمونه بارز آن میتوان به آلودگی هوا، انتشار ریزگردها ، کاهش کیفیت آب و بحران کم آب اشاره نمود و از سوی دیگر با فعالیتهای مخرب انسانی بویژه تخریب زیستگاهها ، آتش سوزی مراتع و همچنین شیوع انواع بیماری ها مثل آنفولانزای فوق حاد پرندگان و طاعون ... شاهد کاهش جدی در آمار حیات وحش هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان افزود: ما شاهد بحرانها و تهدیدات متعدد در حوزه محیط زیست هستیم و از سوی دیگر در صورت بروز بحرانهای زیست محیطی ، با وجود کمبود امکانات و تجهیزات لازم، قادر به کنترل یا مقابله با این بحران ها نیستیم بنابراین قبل از وقوع هر بحران و یا تهدید باید اقدامات کنترلی شامل حفاظت، پیشگیری، اطلاع رسانی ، پایش و ... را در الویت کاری قرار دهیم و این بمعنای همان پدافند زیستی خواهد بود.

حکیمی در پایان با اشاره به استقرار و فعالیت برخی واحدهای صنعتی در حوزه های شهری و مجاورت با مراکز سکونتگاهی تاکید کرد: باید بر اساس برنامه زمانبندی و به جهت پیشگیری از هر گونه تهدید یا بحران زیست محیطی باید واحد های صنعتی مستقر در حوزه شهری و نزدیکی با مراکز سکونتگاهی به داخل شهرکهای صنعتی منتقل گردند.





منبع : پانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار